fbpx

słownik pojęć marketingowych

Barter, czyli co to?

Czym jest barter? Jak działa w praktyce?

barter

Definicja

Jest to forma wymiany dóbr lub usług bez użycia pieniędzy. W barterze dwie strony wymieniają się towarami lub usługami, które posiadają, na te, które są im potrzebne. Barter może być utrudniony przez kilka czynników tj. trudność w znalezieniu osoby, która potrzebuje dokładnie tego, co mamy do zaoferowania, lub trudność w określeniu równowartości wymienianych dóbr i usług. 

2 ciekawostki, które warto wiedzieć o barterze

1. Jakie są przykłady barteru w marketingu internetowym?

Do najczęściej spotykanych przykładów należy wymiana treści lub linków. Influencerzy mogą nawiązywać współpracę z markami w zamian za darmowe produkty lub usługi. Firmy mogą zawierać umowy o wzajemnej promocji swoich produktów lub usług. W specjalistycznych społecznościach internetowych, takich jak forum branżowe, można spotkać się z wymianą wiedzy i umiejętności pomiędzy członkami.

2. Jaką wartość dodatkową ma barter?

Równowartość wymienianych dóbr lub usług może być trudniejsza do określenia niż w transakcjach za pomocą pieniędzy. To może prowadzić do negocjacji i ustalania wartości w sposób bardziej elastyczny.