Słownik pojęć marketingowych
CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
Co to jest CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)? Jakie są najpopularniejsze rodzaje CMS?

CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest? Definicja
Łatwe modyfikowanie tekstów i wprowadzanie zmian na stronach internetowych jest możliwe, dzięki wykorzystaniu systemu zarządzania treścią, czyli CMS (ang. Content Management System).
Umożliwia on stały rozwój witryny i publikowanie nowych wpisów przez osoby nieznające języka HTML czy CSS.
Stanowi rozbudowane narzędzie, które pozwala również na sprawną konfigurację każdego aspektu związanego z budową serwisu.
Najpopularniejsze CMS – systemy zarządzania treścią
Do najpopularniejszych rozwiązań tej klasy należą:
- WordPress,
- Drupal,
- BLogspot,
- Typo3,
- Joomla!
Nowoczesne systemy zarządzania treścią wykorzystują m.in. technologie internetowe PHP w wersji 5 i 7, a także MySQL, PostgreSQL oraz ASP.NET.
Warto wspomnieć, iż istnieją zarówno darmowe, jak i komercyjne CMS, jednakże w większości przypadków bezpłatne narzędzia umożliwiają tworzenie rozbudowanych stron www, a ich funkcjonalność może być wzbogacona przez użycie płatnych tematów i wtyczek (tzw. widgety).
Content Management System pozwala na budowę od podstaw atrakcyjnych wizualnie i funkcjonalnych witryn internetowych.
Dlaczego warto korzystać z profesjonalnego CMS-a?
Korzystanie z profesjonalnego CMS-a niesie za sobą wiele korzyści.
Najważniejsze zalety tych rozwiązań:
- W przypadku darmowych narzędzi, takich jak WordPress (nazywanego skrótowo WP) nie ponosimy kosztów zakupu skryptu, gdyż są one dystrybuowane na otwartej licencji Open Source.
- Dostępnych jest szereg praktycznych dodatków do systemu zarządzania treścią, często bezpłatnych, a także szeroki wybór dopracowanych wizualnie szablonów.
- Nie wymagają znajomości HTML, PHP, CSS czy JavaScript od osób redagujących stronę www, co przyspiesza i ułatwia wprowadzanie aktualizacji w dowolnym momencie.
- Do popularnych rozwiązań CMS dostępne jest bogate wsparcie techniczne w postaci polskojęzycznej dokumentacji oraz dużej społeczności użytkowników.
- Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych wtyczek, które umożliwiają optymalizację witryny internetowej pod kątem pozycjonowania SEO.
Zdecydowaną zaletą nowoczesnych systemów zarządzania treścią jest przejrzysty i intuicyjny interfejs użytkownika, do którego obsługi niewymagane są żadne szkolenia.
Poniżej widok panelu zarządzania CMS WordPress:

-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
- z