Słownik pojęć marketingowych
Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
Artykuł sponsorowany – definicja. Co to jest, gdzie dodać

Treść, przygotowana na zamówienie reklamodawcy, opublikowana poza jego kanałami komunikacji.
Stanowi jeden z przykładów reklamy natywnej, czyli kontekstowej i zaadaptowanej do stylistyki danego medium.
Artykuł sponsorowany może zostać umieszczony w mediach tradycyjnych bądź internetowych, takich jak blogi czy serwisy internetowe.
Przy tworzeniu tego rodzaju treści zwraca się uwagę przede wszystkim na wartościowość – powinny one zawierać sporą dozę przydatnych informacji, a nie wyłącznie informacje o reklamodawcy.
Dlaczego warto opublikować artykuł sponsorowany?
Cele publikacji mogą być różne: zwiększenie świadomości marki oraz poprawa jej wizerunku, promocja produktu lub usługi, czy po prostu umieszczenie w treści linków w ramach kampanii pozycjonującej.
Treść powinna być do tego celu dostosowana. Umieszczanie artykułów sponsorowanych w wiarygodnych i dobrze rankujących serwisach to również świetny sposób na poprawę widoczności witryny w internecie.
-
a
- Audyt UX – co to jest, definicja
- Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
- Atrybut dofollow – co to jest, definicja
- Atrybut alt – co to jest, definicja
- Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
- Architektura informacji – co to jest, definicja
- Anchor Text – Kotwica linku
- Algorytm Google – co to jest, definicja
- Aktualizacja algorytmu – co to jest, definicja
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny – co to jest, definicja
- Adwords – co to jest, definicja
- Adres IP – co to jest, definicja
- Ad Network – Sieć reklamowa – co to jest, definicja
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- z