Treść, przygotowana na zamówienie reklamodawcy, opublikowana poza jego kanałami komunikacji.

Stanowi jeden z przykładów reklamy natywnej, czyli kontekstowej i zaadaptowanej do stylistyki danego medium.

Artykuł sponsorowany może zostać umieszczony w mediach tradycyjnych bądź internetowych, takich jak blogi czy serwisy internetowe.

Przy tworzeniu tego rodzaju treści zwraca się uwagę przede wszystkim na wartościowość – powinny one zawierać sporą dozę przydatnych informacji, a nie wyłącznie informacje o reklamodawcy.

Dlaczego warto opublikować artykuł sponsorowany?

Cele publikacji mogą być różne: zwiększenie świadomości marki oraz poprawa jej wizerunku, promocja produktu lub usługi, czy po prostu umieszczenie w treści linków w ramach kampanii pozycjonującej.

Treść powinna być do tego celu dostosowana. Umieszczanie artykułów sponsorowanych w wiarygodnych i dobrze rankujących serwisach to również świetny sposób na poprawę widoczności witryny w internecie.