Treść, przygotowana na zamówienie reklamodawcy, opublikowana poza jego kanałami komunikacji.
Stanowi jeden z przykładów reklamy natywnej, czyli kontekstowej i zaadaptowanej do stylistyki danego medium.
Artykuł sponsorowany może zostać umieszczony w mediach tradycyjnych bądź internetowych, takich jak blogi czy serwisy internetowe.
Przy tworzeniu tego rodzaju treści zwraca się uwagę przede wszystkim na wartościowość – powinny one zawierać sporą dozę przydatnych informacji, a nie wyłącznie informacje o reklamodawcy.
Dlaczego warto opublikować artykuł sponsorowany?
Cele publikacji mogą być różne: zwiększenie świadomości marki oraz poprawa jej wizerunku, promocja produktu lub usługi, czy po prostu umieszczenie w treści linków w ramach kampanii pozycjonującej.
Treść powinna być do tego celu dostosowana. Umieszczanie artykułów sponsorowanych w wiarygodnych i dobrze rankujących serwisach to również świetny sposób na poprawę widoczności witryny w internecie.
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)