Zespół praktyk pozycjonujących stojący w opozycji do White Hat SEO, niepolecany z uwagi na ryzyko kar nakładanych na witrynę przez Google.
Black Hat SEO to podejście do pozycjonowania, które nie jest w pełni zgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Choć wciąż można spotkać się z jego zwolennikami wśród SEOwców, popularność takiej praktyki zdecydowanie spada w związku z doskonaleniem algorytmów wyszukiwarki i zwiększonymi kontrolami raterów.
Stosowanie Black Hat SEO może prowadzić do spadku wskaźnika PageRank, utraty autorytetu strony, a nawet usunięcia strony z indeksu, co prowadzi do całkowitego jej zniknięcia z wyszukiwarki.
Jakie działania stanowią część Black Hat SEO?
Do Black Hat SEO można zaliczyć szereg działań w zakresie kreowania treści, architektury strony i linkowania. Przykładem może być ukrywanie treści i linków czy pozyskiwanie ich ze stron o bardzo niskich autorytetach.
Do innych karanych praktyk należy nadmierne nasycanie strony słowami kluczowymi (keyword stuffing), automatyczne generowanie treści czy duplikowanie jej.
Do praktyk tego typu należy też cloaking, czyli przedstawianie odmiennych treści użytkownikom i robotom wyszukiwarki, a także stosowanie doorway pages, czyli automatycznych przekierowań.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google