Architektura informacji – co to jest, definicja
Termin architektura informacji oznacza ogół zagadnień związanych z projektowaniem stron internetowych oraz aplikacji informatycznych pod względem użytkowym, funkcjonalnym oraz wizualnym.
Jest to nowoczesna meta-dyscyplina na pograniczu informatyki, ergonomii oraz sztuk graficznych.
Jej celem jest budowa rozwiązań, które umożliwiają użytkownikom dotarcie do poszukiwanych przez nich zasobów w szybki, a zarazem intuicyjny sposób. Według obowiązującej definicji architektura informacji składa się z czterech podkategorii:
- nawigacji – określa systemy służące do poruszania się po witrynach internetowych czy aplikacjach komputerowych,
- nazewnictwa – obejmuje zagadnienia ontologiczne w zakresie ustalania prawidłowych nazw elementów nawigacyjnych,
- organizacji – dotyczy sposobów segregacji treści według ustalonych schematów organizacyjnych oraz struktur informacyjnych,
- wyszukiwania – jest związana z możliwością tworzenia zapytań, których celem jest odnalezienie konkretnych wiadomości w zbiorach danych.
Do tematyki z obszaru architektury informacji zalicza się również badania nad interakcjami w relacji człowiek-komputer.
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)