Inaczej nawigacja okruszkowa. Breadcrumbs wspierają nawigowanie stroną za pośrednictwem menu skonstruowane w taki sposób, aby użytkownik nie mógł się na niej „zgubić”.
Zazwyczaj umieszcza się je na szczycie strony, tuż pod głównym paskiem menu, choć umiejscowienie może zależeć od architektury strony.
Menu okruszkowe z założenia ma ułatwiać użytkownikowi eksplorację witryny. Jego uwzględnienie w strukturze strony może zwiększyć jej intuicyjność i przełożyć się na osiąganie celów sprzedażowych, co jest istotne zwłaszcza w przypadku e-commerce.
Jaki rodzaj breadcrumbs wybrać?
Menu okruszkowe można zbudować na kilka różnych sposobów. Popularnym sposobem jest oparcie jego konstrukcji na atrybutach – na przykład nazwach autorów i tytułach czy nazwach marek i określonych linii produktów.
Breadcrumbs można zbudować również na hierarchii, co ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie i zrozumienie jej struktury. Jednocześnie umożliwia łatwy powrót do poprzedniej lokalizacji. To bardzo intuicyjny sposób konstrukcji menu okruszkowego.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google