Inaczej nawigacja okruszkowa. Breadcrumbs wspierają nawigowanie stroną za pośrednictwem menu skonstruowane w taki sposób, aby użytkownik nie mógł się na niej „zgubić”.

Zazwyczaj umieszcza się je na szczycie strony, tuż pod głównym paskiem menu, choć umiejscowienie może zależeć od architektury strony.

Menu okruszkowe z założenia ma ułatwiać użytkownikowi eksplorację witryny. Jego uwzględnienie w strukturze strony może zwiększyć jej intuicyjność i przełożyć się na osiąganie celów sprzedażowych, co jest istotne zwłaszcza w przypadku e-commerce.

Jaki rodzaj breadcrumbs wybrać?

Menu okruszkowe można zbudować na kilka różnych sposobów. Popularnym sposobem jest oparcie jego konstrukcji na atrybutach – na przykład nazwach autorów i tytułach czy nazwach marek i określonych linii produktów.

Breadcrumbs można zbudować również na hierarchii, co ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie i zrozumienie jej struktury. Jednocześnie umożliwia łatwy powrót do poprzedniej lokalizacji. To bardzo intuicyjny sposób konstrukcji menu okruszkowego.