Słownik pojęć marketingowych
Breadcrumbs – co to jest, definicja
Breadcrumbs – definicja. Co to jest?

Inaczej nawigacja okruszkowa. Breadcrumbs wspierają nawigowanie stroną za pośrednictwem menu skonstruowane w taki sposób, aby użytkownik nie mógł się na niej „zgubić”.
Zazwyczaj umieszcza się je na szczycie strony, tuż pod głównym paskiem menu, choć umiejscowienie może zależeć od architektury strony.
Menu okruszkowe z założenia ma ułatwiać użytkownikowi eksplorację witryny. Jego uwzględnienie w strukturze strony może zwiększyć jej intuicyjność i przełożyć się na osiąganie celów sprzedażowych, co jest istotne zwłaszcza w przypadku e-commerce.
Jaki rodzaj breadcrumbs wybrać?
Menu okruszkowe można zbudować na kilka różnych sposobów. Popularnym sposobem jest oparcie jego konstrukcji na atrybutach – na przykład nazwach autorów i tytułach czy nazwach marek i określonych linii produktów.
Breadcrumbs można zbudować również na hierarchii, co ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie i zrozumienie jej struktury. Jednocześnie umożliwia łatwy powrót do poprzedniej lokalizacji. To bardzo intuicyjny sposób konstrukcji menu okruszkowego.
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- z