fbpx

słownik pojęć marketingowych

Cele Google Analytics, czyli co to?

Do czego służą cele Google Analytics?

cele google analytics

Definicja

W zależności od rodzaju prowadzonej przez daną osobę działalności gospodarczej, jej strona internetowa będzie nastawiona na różne cele. W przypadku sklepów internetowych głównym celem Google Analytics (makrokonwersją) jest sfinalizowanie transakcji. W przypadku innych rodzajów witryn jest to głównie pozyskanie leadów, czyli wypełnienie przez użytkownika formularza, kliknięcie danych kontaktowych lub inna czynność, która informuje o zainteresowaniu ofertą. Wszystkie pomniejsze cele (mikrokonwersje) skupiają się wokół celów głównych. 

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Cele Google Analytics

1. Jakiego typu cele Google Analytics rozróżniamy?

Na podstawie tego, jak Google Analytics zlicza pojedyncze dokonanie konwersji, rozróżnia się 4 typy określenia celów Google Analytics. Miejsce docelowe zlicza wczytanie określonego adresu URL. Może to być np. rejestracja w sklepie, wejście w dane kontaktowe lub złożenie zamówienia. Czas trwania zlicza użytkowników, którzy spędzili na danej witrynie określony czas. Cel ten jest przydatny do zmierzenia, jaki procent odwiedzających spełnia założone wymagania czasowe. Cel zliczający strony na sesję mierzy, bierze pod uwagę, ile w czasie jednych odwiedzin użytkownik odwiedza podstron. Cele nastawione na zdarzenia to elastyczna metoda, która pozwala zliczyć różne interakcje użytkownika (np. odtworzenie załączonego video, pobrania pdf, dodania produktu do koszyka).

2. Jak utworzyć cele w Google Analytics?

Czynność składa się z trzech etapów: konfiguracji celu, jego opisu oraz określeniu szczegółów. Wszystkie kroki musisz wykonać na swoim koncie w Google Analytics, w panelu admina. Przed konfiguracją celu należy wybrać jego typ. Sugerowane przez Google Analytics są cele zgodne z wymienionymi wyżej zmiennymi (miejsce docelowe itd.), jednak możesz również wybrać cel niestandardowy.

3. Ile celów Google Analytics może śledzić 1 użytkownik?

Maksymalna liczba celów w Google Analytics wynosi 20 na każdy widok. To oznacza, że w jednym widoku (czyli jednym zestawieniu danych) możesz zdefiniować do 20 różnych celów do śledzenia. Te cele mogą obejmować różnorodne akcje, takie jak odwiedzenie konkretnej strony, czas spędzony na stronie, wykonanie zakupu lub zapisanie się do newslettera.