Działania marketingowe mające na celu wywołanie dyskusji związanej z produktem lub usługą, których efektem ma być pozyskanie pozytywnych rekomendacji na ich temat, określane są pojęciem „Buzz Marketing”.
Uznaje się je za jedne z najbardziej wiarygodnych dla potencjalnych klientów, gdyż ludzie są bardziej skłonni zaufać opiniom innych, niż konwencjonalnym przekazom reklamowym.
Obecnie wyróżnia się różne formy reklamy tego rodzaju:
- wspieranie społeczności związanej z marką, która zrzeszona jest wokół grup w mediach społecznościowych, forów internetowych czy fanklubów,
- budowa dedykowanych blogów oraz współpraca z influencerami, którzy komunikują swoim odbiorcom rzetelne informacje na temat naszej oferty w przystępny sposób,
- klasyczny buzz marketing szeptany, czyli uczestniczenie w dyskusjach na tematy związane z określoną branżą, gdzie można pozostawić wzmiankę na temat marki. W poszukiwaniu takich wątków pomocne są narzędzia monitoringu internetu (np. Brand24),
- działania wirusowe polegające na dystrybuowaniu w kanałach internetowych angażujących, często zabawnych komunikatów (najczęściej graficznych) nawiązujących jednocześnie do określonego brandu,
- trendsetting z wykorzystaniem mikroinfluencerów, którzy na własnym przykładzie (w formie zdjęć czy filmów) pokażą praktyczne użycie oferowanych przez markę wyrobów. Najczęściej działania są spotykane w branży modowej i gadżetów elektronicznych,
- product seeding, czyli przekazanie określonej grupie osób (blogerów, vlogerów, influencerów czy ekspertów branżowych) naszych produktów, co może sprawić, że sami podzielą się opinią na ich temat w swoich kanałach komunikacji.
Doskonałym przykładem działań z zakresu buzz marketingu, które sprawdzają się w dowolnej branży, jest uczestniczenie w dyskusjach na forach internetowych, a w szczególności międzynarodowym serwisie Quora.
Witryna pozwala na zadawanie pytań w niemalże każdym temacie, co sprawia, że możemy tam również znaleźć potencjalnych odbiorców naszych produktów i usług.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google