Słownik pojęć marketingowych
Buzz Marketing – co to jest, definicja
Co to jest buzz Marketing – definicja

Działania marketingowe mające na celu wywołanie dyskusji związanej z produktem lub usługą, których efektem ma być pozyskanie pozytywnych rekomendacji na ich temat, określane są pojęciem „Buzz Marketing”.
Uznaje się je za jedne z najbardziej wiarygodnych dla potencjalnych klientów, gdyż ludzie są bardziej skłonni zaufać opiniom innych, niż konwencjonalnym przekazom reklamowym.
Obecnie wyróżnia się różne formy reklamy tego rodzaju:
- wspieranie społeczności związanej z marką, która zrzeszona jest wokół grup w mediach społecznościowych, forów internetowych czy fanklubów,
- budowa dedykowanych blogów oraz współpraca z influencerami, którzy komunikują swoim odbiorcom rzetelne informacje na temat naszej oferty w przystępny sposób,
- klasyczny buzz marketing szeptany, czyli uczestniczenie w dyskusjach na tematy związane z określoną branżą, gdzie można pozostawić wzmiankę na temat marki. W poszukiwaniu takich wątków pomocne są narzędzia monitoringu internetu (np. Brand24),
- działania wirusowe polegające na dystrybuowaniu w kanałach internetowych angażujących, często zabawnych komunikatów (najczęściej graficznych) nawiązujących jednocześnie do określonego brandu,
- trendsetting z wykorzystaniem mikroinfluencerów, którzy na własnym przykładzie (w formie zdjęć czy filmów) pokażą praktyczne użycie oferowanych przez markę wyrobów. Najczęściej działania są spotykane w branży modowej i gadżetów elektronicznych,
- product seeding, czyli przekazanie określonej grupie osób (blogerów, vlogerów, influencerów czy ekspertów branżowych) naszych produktów, co może sprawić, że sami podzielą się opinią na ich temat w swoich kanałach komunikacji.
Doskonałym przykładem działań z zakresu buzz marketingu, które sprawdzają się w dowolnej branży, jest uczestniczenie w dyskusjach na forach internetowych, a w szczególności międzynarodowym serwisie Quora.
Witryna pozwala na zadawanie pytań w niemalże każdym temacie, co sprawia, że możemy tam również znaleźć potencjalnych odbiorców naszych produktów i usług.
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- z