Co to jest content marketing (marketing treści)? Definicja

Tworzenie angażujących tekstów w synergii z formą audio oraz filmową, czyli nowoczesny content marketing jest jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej.

Polega na pisaniu, publikowaniu oraz dystrybucji wszelkiego rodzaju artykułów związanych z działalnością firmy i danej branży.

Poprzez budowę bloga firmowego pozwala na zwiększenie zaufania i poprawę eksperckiego wizerunku marki.

Korzystnie wpływa również na kwestie związane z pozycjonowaniem SEO, co przekłada się wymiernie na podwyższenie pozycji witryny w rezultatach wyszukiwania Google.

Profesjonalny marketing treści jest definiowany jako metoda tworzenia i rozpowszechniania treści, mająca na celu realizację określonych założeń strategii marketingowej, np. podniesienie sprzedaży, wyższe miejsce w wynikach wyszukiwarki czy zwiększenie zaufania do marki lub osoby poprzez publikację artykułów o charakterze eksperckim.

Jest on także wykorzystywany w działaniach reklamowych tam, gdzie prowadzenie kampanii Google czy Facebook Ads jest ograniczone poprzez regulacje prawne i regulaminy usługodawców.

Wśród publikacji klasyfikowanych jako narzędzia content marketingu można wspomnieć:

  • blogi firmowe,
  • artykuły i poradniki,
  • raporty branżowe,
  • e-booki,
  • newslettery,
  • treści w social media,
  • podcasty,
  • kanały wideo,
  • webinary,
  • infografiki.

Coraz częściej do marketingu treści zalicza się także wszelkiego rodzaju wirtualne konferencje. Ich zaletą jest możliwość redystrybucji materiałów w przyszłości, jeśli wystąpienia zostaną nagrane.

Jakie są zalety prowadzenia działań content marketingowych?

Zaplanowane i przemyślane prowadzenie działań content marketingowych ma wiele korzyści. Główne zalety to:

  • Niższy koszt w porównaniu do innych metod reklamy.
  • Podwyższenie pozycji w rezultatach wyszukiwania Google na określone frazy.
  • Wzrost zaufania kontrahentów i potencjalnych klientów do marki.
    Pozytywny wpływ na sprzedaż, szczególnie w przypadku artykułów poradnikowych.
  • Synergia z kampaniami reklamowymi PPC, PR czy newsletterem i social media.

Nowoczesny marketing treści często wykorzystuje kilka kanałów i metod przekazu do dystrybuowania tego samego materiału.

Dobrym przykładem jest publikowanie artykułów blogowych w zarówno tekstowych, jak i w formie podcastu czy filmu na YouTube.