Co to jest content marketing (marketing treści)? Definicja
Tworzenie angażujących tekstów w synergii z formą audio oraz filmową, czyli nowoczesny content marketing jest jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej.
Polega na pisaniu, publikowaniu oraz dystrybucji wszelkiego rodzaju artykułów związanych z działalnością firmy i danej branży.
Poprzez budowę bloga firmowego pozwala na zwiększenie zaufania i poprawę eksperckiego wizerunku marki.
Korzystnie wpływa również na kwestie związane z pozycjonowaniem SEO, co przekłada się wymiernie na podwyższenie pozycji witryny w rezultatach wyszukiwania Google.
Profesjonalny marketing treści jest definiowany jako metoda tworzenia i rozpowszechniania treści, mająca na celu realizację określonych założeń strategii marketingowej, np. podniesienie sprzedaży, wyższe miejsce w wynikach wyszukiwarki czy zwiększenie zaufania do marki lub osoby poprzez publikację artykułów o charakterze eksperckim.
Jest on także wykorzystywany w działaniach reklamowych tam, gdzie prowadzenie kampanii Google czy Facebook Ads jest ograniczone poprzez regulacje prawne i regulaminy usługodawców.

Wśród publikacji klasyfikowanych jako narzędzia content marketingu można wspomnieć:
- blogi firmowe,
- artykuły i poradniki,
- raporty branżowe,
- e-booki,
- newslettery,
- treści w social media,
- podcasty,
- kanały wideo,
- webinary,
- infografiki.
Coraz częściej do marketingu treści zalicza się także wszelkiego rodzaju wirtualne konferencje. Ich zaletą jest możliwość redystrybucji materiałów w przyszłości, jeśli wystąpienia zostaną nagrane.
Jakie są zalety prowadzenia działań content marketingowych?
Zaplanowane i przemyślane prowadzenie działań content marketingowych ma wiele korzyści. Główne zalety to:
- Niższy koszt w porównaniu do innych metod reklamy.
- Podwyższenie pozycji w rezultatach wyszukiwania Google na określone frazy.
- Wzrost zaufania kontrahentów i potencjalnych klientów do marki.
Pozytywny wpływ na sprzedaż, szczególnie w przypadku artykułów poradnikowych. - Synergia z kampaniami reklamowymi PPC, PR czy newsletterem i social media.
Nowoczesny marketing treści często wykorzystuje kilka kanałów i metod przekazu do dystrybuowania tego samego materiału.
Dobrym przykładem jest publikowanie artykułów blogowych w zarówno tekstowych, jak i w formie podcastu czy filmu na YouTube.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google