Słownik pojęć marketingowych
Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
Co to jest content marketing? Jak wykorzystać content marketing w promocji swojej strony internetowej?

Co to jest content marketing (marketing treści)? Definicja
Tworzenie angażujących tekstów w synergii z formą audio oraz filmową, czyli nowoczesny content marketing jest jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej.
Polega na pisaniu, publikowaniu oraz dystrybucji wszelkiego rodzaju artykułów związanych z działalnością firmy i danej branży.
Poprzez budowę bloga firmowego pozwala na zwiększenie zaufania i poprawę eksperckiego wizerunku marki.
Korzystnie wpływa również na kwestie związane z pozycjonowaniem SEO, co przekłada się wymiernie na podwyższenie pozycji witryny w rezultatach wyszukiwania Google.

Profesjonalny marketing treści jest definiowany jako metoda tworzenia i rozpowszechniania treści, mająca na celu realizację określonych założeń strategii marketingowej, np. podniesienie sprzedaży, wyższe miejsce w wynikach wyszukiwarki czy zwiększenie zaufania do marki lub osoby poprzez publikację artykułów o charakterze eksperckim.
Jest on także wykorzystywany w działaniach reklamowych tam, gdzie prowadzenie kampanii Google czy Facebook Ads jest ograniczone poprzez regulacje prawne i regulaminy usługodawców.
Wśród publikacji klasyfikowanych jako narzędzia content marketingu można wspomnieć:
- blogi firmowe,
- artykuły i poradniki,
- raporty branżowe,
- e-booki,
- newslettery,
- treści w social media,
- podcasty,
- kanały wideo,
- webinary,
- infografiki.
Coraz częściej do marketingu treści zalicza się także wszelkiego rodzaju wirtualne konferencje. Ich zaletą jest możliwość redystrybucji materiałów w przyszłości, jeśli wystąpienia zostaną nagrane.
Jakie są zalety prowadzenia działań content marketingowych?
Zaplanowane i przemyślane prowadzenie działań content marketingowych ma wiele korzyści. Główne zalety to:
- Niższy koszt w porównaniu do innych metod reklamy.
- Podwyższenie pozycji w rezultatach wyszukiwania Google na określone frazy.
- Wzrost zaufania kontrahentów i potencjalnych klientów do marki.
- Pozytywny wpływ na sprzedaż, szczególnie w przypadku artykułów poradnikowych.
- Synergia z kampaniami reklamowymi PPC, PR czy newsletterem i social media.
Nowoczesny marketing treści często wykorzystuje kilka kanałów i metod przekazu do dystrybuowania tego samego materiału.
Dobrym przykładem jest publikowanie artykułów blogowych w zarówno tekstowych, jak i w formie podcastu czy filmu na YouTube.
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
- z