fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Allow – co to jest, definicja

Co w marketingu internetowym oznacza Allow?

allow zgoda w marketingu

Definicja

W kontekście aplikacji komputerowych lub mobilnych „Allow” odnosi się do działania, w którym użytkownik wyraża zgodę na udzielenie aplikacji uprawnień do korzystania z określonych funkcji lub zasobów urządzenia. Te uprawnienia mogą obejmować dostęp np. do aparatu itp. Przed udzieleniem przez użytkownika dostępu, aplikacja poprosi o niego (komunikat „asks for permission”).

2 ciekawostki, które warto wiedzieć o Allow

1. Do jakich danych możesz udzielić dostępu?

Dane, które są najczęściej udostępniane to:

  • dostęp do aparatu (np. na cele SM),
  • dane lokalizacyjne (gdy użytkownik korzysta z nawigacji),
  • dostęp do mikrofonu (np. przy konferencjach online),
  • dane plików,
  • dane Konta Google lub SM, kiedy logujesz się przy ich użyciu.

2. Bezpieczeństwo danych a Allow

Aby zabezpieczyć dane użytkowników, aplikacje i usługi muszą przestrzegać odpowiednich praktyk i zasad.

  • Muszą posiadać jasno sformułowaną Politykę Prywatności.
  • Powinny przestrzegać zasady Najmniejszej Konieczności.
  • Dane użytkowników muszą być przechowywane i przesyłane w sposób zaszyfrowany.
  • Aplikacje powinny umożliwiać użytkownikom kontrolę nad tym, jakie dane są zbierane i jak są wykorzystywane.
  • Operatorzy aplikacji powinni monitorować i regularnie przeglądać, jakie dane są gromadzone i jak są przetwarzane.
  • O wszelkich wyciekach danych użytkownicy powinni być bezzwłocznie informowani.