fbpx

słownik pojęć marketingowych

Automatyczne tagowanie, czyli co to?

Jak działa automatyczne tagowanie? Do czego można je wykorzystać?

automatyczne tagowanie

Definicja

Jest to przypisywanie automatycznych etykiet lub znaczników do obrazów, dokumentów tekstowych, plików dźwiękowych lub inne typów mediów. Celem automatycznego tagowania jest ułatwienie indeksowania, wyszukiwania i organizacji dużej ilości danych. Automatyczne tagowanie wykorzystuje m.in. technikę uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o automatycznym tagowaniu

1. Jak wygląda automatyczne tagowanie obrazów?

Może polegać na wykrywaniu obiektów lub scen na obrazie i przypisywaniu im odpowiednich etykiet.

2. Jak wygląda automatyczne tagowanie tekstów?

Może obejmować rozpoznawanie tematów w tekście i przypisywanie im odpowiednich kategorii lub etykiet (np. artykuł o piłce nożnej zostanie tak otagowany).

3. Jak wygląda automatyczne tagowanie dźwięków?

Wykorzystuje się kilka technik, żeby otagować dźwięk. Jest to analiza widma dźwięku, treści (jeżeli dźwięk ją zawiera) czy cech dźwięku (np. tonu, tempa).