Najczęściej pojawiający się błąd w przeglądarce internetowej. Błąd 404 (not found, nie odnaleziono strony) jest odpowiedzią HTTP, która wiąże się z brakiem możliwości znalezienia lub wyświetlenia określonych zasobów.
Pojawia się po wykonaniu żądania na serwerze. Błąd ten może wynikać z braku danego pliku lub nieodpowiedniej konfiguracji serwera, na którym się on znajduje. Nie oznacza to, że użytkownik nie ma dostępu do serwera.
Po jego pojawieniu się warto sprawdzić dokładnie wpisany adres URL, a także wyczyścić cache i cookies.
Jak błąd 404 wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?
Administratorzy stron powinni starać się eliminować tego typu błędy za pośrednictwem właściwej konfiguracji serwera a także aktualizację mapy strony w Google i odpowiednie przekierowania.
Jest to istotne, ponieważ może mieć wpływ na pozycjonowanie strony, zwiększając współczynnik odrzuceń.
Choć z perspektywy Google błąd 404 nie jest powodem do banowania czy obniżania pozycji witryny w wyszukiwarce, jego pojawianie się może skutecznie zniechęcić użytkownika.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google