fbpx

Słownik pojęć marketingowych

CDN – co to jest, definicja

CDN – definicja. Co to jest?

domeny-ahrefs

Content delivery network, czyli sieć dostarczania treści. Ma za zadanie redystrybuować lokalnie treści z serwerów witryny. Zasoby zachowywane są w cache. System składa się z serwera źródłowego dostarczającego do niego treści, routingu, dzięki któremu możliwa jest cyrkulacja treści w różnych lokalizacjach oraz elementów, w których treści są replikowane.

CDN skraca drogę, którą musi przejść zapytanie wysłane przez użytkownika na serwer.

Dlaczego warto skorzystać z CDN?

Sieć dostarczania treści usprawnia ładowanie się stron i zmniejsza czas odpowiedzi ze strony serwera. Sprawia to, że użytkownik może korzystać ze strony w sposób komfortowy – niezależnie od strefy geograficznej, z której odwiedzana jest witryna.

Z tego względu korzystanie z CDN może przełożyć się na pozycję strony w wyszukiwarce i stanowi istotny filar pozycjonowania na skalę globalną. Korzystanie z CDN jest ważne zwłaszcza dla tych, którzy prowadzą witrynę w wielu językach bądź chcą dotrzeć do zagranicznych użytkowników. Sieć usprawni ten proces.