Content delivery network, czyli sieć dostarczania treści. Ma za zadanie redystrybuować lokalnie treści z serwerów witryny. Zasoby zachowywane są w cache. System składa się z serwera źródłowego dostarczającego do niego treści, routingu, dzięki któremu możliwa jest cyrkulacja treści w różnych lokalizacjach oraz elementów, w których treści są replikowane.
CDN skraca drogę, którą musi przejść zapytanie wysłane przez użytkownika na serwer.
Dlaczego warto skorzystać z CDN?
Sieć dostarczania treści usprawnia ładowanie się stron i zmniejsza czas odpowiedzi ze strony serwera. Sprawia to, że użytkownik może korzystać ze strony w sposób komfortowy – niezależnie od strefy geograficznej, z której odwiedzana jest witryna.
Z tego względu korzystanie z CDN może przełożyć się na pozycję strony w wyszukiwarce i stanowi istotny filar pozycjonowania na skalę globalną. Korzystanie z CDN jest ważne zwłaszcza dla tych, którzy prowadzą witrynę w wielu językach bądź chcą dotrzeć do zagranicznych użytkowników. Sieć usprawni ten proces.
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google