fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Algorytm A9 – co to jest, definicja

Czym był algorytm A9? Jak działał?

aktualizacja algorytmu google

Definicja

Algorytm A9 to pierwszy system, który Amazon wykorzystywał do pozycjonowania produktów w wynikach wyszukiwania. Pomagał użytkownikom wyszukać i wybrać produkty, które spełniają ich preferencje oraz oczekiwania. W 2020 r. algorytm A9 został zastąpiony znacznie bardziej zaawansowanym algorytmem A10.

2 ciekawostki, które warto wiedzieć o algorytmie A9

1. Na jakich kryteriach skupiał się algorytm A9?

Algorytm A9 analizował kilka kluczowych czynników:

  • jak często słowa kluczowe pojawiają się w tytule i opisie produktu (liczy się dobry opis produktu),
  • konkurencyjność ceny,
  • dostępność produktu „od ręki”,
  • dobra historia sprzedaży (wysokie CTR).

2. Czym różni się algorytm A10 od A9?

Jest bardziej rozbudowany i bierze pod uwagę szersze spektrum czynników. Docenia m.in.:

  • pozytywne opinie i oceny produktu,
  • długi czas spędzony na stronie produktu,
  • wysoką liczbę konwersji,
  • ruch zewnętrzny (czy klient trafia na stronę produktu z kanałów zewnętrznych, tu ważne są odpowiednie backlinki).