fbpx

słownik pojęć marketingowych

B2C, czyli co to?

Co oznacza skrót B2C?

skrót B2C

Definicja

B2C, czyli Business to Consumer to rodzaj działalności gospodarczej, w której firma oferuje produkty lub usługi bezpośrednio konsumentom indywidualnym. Ten model biznesowy koncentruje się na dostarczaniu produktów lub usług, które zaspokajają indywidualne potrzeby użytkownika. W relacjach B2C transakcje są zazwyczaj prostsze niż w przypadku B2B.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o B2C

1. Czym charakteryzuje się B2C?

Model B2C jest ukierunkowany na klienta indywidualnego, więc proces sprzedażowy jest z reguły krótszy i prostszy niż w B2B. Firmy B2C często obsługują dużą ilość transakcji, dążą do dotarcia do szerokiej grupy odbiorców i promowaniu produktów lub usług w sposób atrakcyjny dla dużej liczby klientów.

2. Co wyróżnia firmy B2C?

Zazwyczaj prowadzą bardziej masową komunikację z klientami, wykorzystując różne kanały, tj. reklamy w mediach społecznościowych, w TV, e-mail marketing i inne.

3. Jakie są przykłady firm B2C?

W modelu tym działają np. stacjonarne lub internetowe sklepy detaliczne, restauracje i bary, platformy streamingowe, firmy oferujące usługi rezerwacji noclegu lub zamówienia transportu.