fbpx

Słownik pojęć marketingowych

ABM – co to jest, definicja

Co to jest Account-Based Marketing?

strategia ABM: Account-Based Marketing

ABM jest skrótem od wyrażenia Account-Based Marketing, czyli strategii marketingowej skupiającej się na poszczególnych klientach lub kontach biznesowych, nie na całej grupie odbiorców. ABM obejmuje również strategię nowoczesnej komunikacji marketingowej, która charakteryzuje się dopasowaniem do konkretnego odbiorcy. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod marketingowych, które dążą do dotarcia do jak największej grupy odbiorców, ABM jest ukierunkowany na personalizację. 

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o ABM

Jakie są zalety ABM?

Korzyści z wykorzystania strategii ABM są różnorodne:

  • spersonalizowane podejście marketingowe,
  • krótszy cykl sprzedaży,
  • łatwiejszy etap finalizacji,
  • marketing i sprzedaż ściśle dostosowane do odbiorcy,
  • wyższy zwrot inwestycji,
  • znacznie mniejsze zmarnowanie zasobów.

Na czym skupia się ABM?

Strategia ABM w głównej mierze skupia się na budowaniu trwałych relacji z obecnymi klientami oraz dostarczeniu im kolejnych usług, rozwiązań oraz produktów. Łączy ze sobą dwa elementy procesu zakupowego — sprzedaż i marketing.

Jak skutecznie wdrożyć strategię ABM w firmie?

Wdrożenie strategii ABM wymaga podjęcia przez firmę kilku kroków:

  • stworzenie profilu idealnego klienta, czyli odbiorcy, który pasuje do danej usługi lub produktu,
  • zebranie odpowiedniego zespołu marketingowego,
  • ustalenie najważniejszych cech kontrahentów,
  • ustalenie priorytetów,
  • wybór odpowiednich kanałów dotarcia do klientów,
  • wykreowanie przekazu reklamowego,
  • postępowanie zgodnie z kampanią marketingową,
  • rozpoczęcie działań sprzedażowych,
  • audyt kampanii oraz wdrożenie ewentualnych korekt.