Skrót od „country level top domain” czyli, tłumacząc dosłownie, krajowej domeny najwyższego poziomu. URL ccTLD zawiera w sobie kod kraju. Jest on zawsze dwuliterowy. Domenami ccTLD są na przykład te zakończone skrótem pl, fr czy uk.
Każde państwo lub terytorium zależne ma przyporządkowany sobie dwucyfrowy kod. Sygnalizuje on, że zawartość strony dotyczy danego kraju.
Kiedy stosuje się kod ccTLD?
ccTLD stosuje się w przypadku witryn, których treść ma związek z danym państwem czy terytorium. Może jednak zdarzyć się również, że dwuliterowy kod do niego przypisany ma inne znaczenie, stanowiąc na przykład skrót. Przykładem może być .fm, .it czy .to.
Z
A
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
B
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
C
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
D
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
E
F