Słownik pojęć marketingowych
Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
Co to jest audyt seo? Jak optymalizacja strony może pomóc w zwiększeniu ruchu?
Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest? Definicja
Pojęcia audytu strony www oraz optymalizacji SEO są ze sobą ściśle związane i stanowią zasadnicze elementy każdej strategii pozycjonowania serwisu internetowego.
Proces auditingu pozwala na określenie obszarów, które wymagają zoptymalizowania, by witryna mogła zdobyć wyższe pozycje w rezultatach wyszukiwania Google na określone frazy kluczowe.
Umożliwia także wykrycie problemów z przekierowaniami czy długim czasem ładowania określonych fragmentów portalu, czy jego podstron.
Co to jest audyt strony internetowej?
Profesjonalny audyt strony www jest najczęściej usługą wykonywaną przez zewnętrzną firmę specjalizującą się pozycjonowaniu. Analizie podlegają takie elementy jak:
- meta-tagi – są to wszystkie fragmenty kodu oznaczone znacznikami title, h1 czy meta. Powinny mieć odpowiednią długość, dopasowaną do aktualnych wytycznych firmy Google, zawierać słowa kluczowe, a także zachęcać do kliknięcia inku, czemu służy umieszczenie atrakcyjnego CTA (Call-To-Action),
- treść witryny – ważna jest zarówno jakość tekstów, jak i ilość. Zaleca się, by strona główna zawierała co najmniej 3000 zzs. Optymalny rozmiar jest zależny od konkurencyjności danej branży i fraz, na jakie chcemy się pozycjonować,
- indeksowanie – ten obszar testów pozwala na zweryfikowanie, czy wszystkie podstrony są widoczne dla robotów Google przeczesujących internet. Częstym błędem jest pomijanie przez webmasterów ponownego umożliwienia indeksacji botom, po wprowadzeniu modyfikacji na stronie www,
- budowa adresów – przyjazne URL-e są zbudowane tak, że nie zawierają żadnych niepotrzebnych elementów (liczb, znaków, parametrów, etc.), a jednocześnie jak najdokładniej opisują zawartość podstrony, a w ich treści mieści się słowo kluczowe,
- kanoniczność – do każdej witryny, jak i jej zakładek powinien być przypisany tylko jeden URL. Należy pamiętać, iż dla wyszukiwarki Google www.losowyurl.com oraz https://losowyurl.com to dwa różne adresy, a konsekwencją ich indeksowania jest pojawianie się tzw. duplikatów treści. Powoduje to spadek widoczności całego serwisu w rezultatach wyszukiwania. Konieczne jest zatem odpowiednie skonfigurowanie przekierowań 301 w takich przypadkach,
- szybkość ładowania – rozmiar witryny i ilość skryptów, z których jest zbudowana, bezpośrednio wpływa na czas oczekiwania użytkownika na jej pełne załadowanie. Jest to jeden z najważniejszych czynników uwzględnianych przez algorytm Google w ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Za optymalny uznaje się parametr na poziomie 3 sekund, a w przypadku rozbudowanych portali graniczna wartość wynosi maksymalnie 8-10 sek.,
- strony błędów 404 – komunikaty te są bardzo częste i występują w przypadku, gdy chcemy przejść na nieistniejącą podstrony. Istotne jest, by w takiej sytuacji serwer wysyłał informację (nagłówek) o treści „404 Not Found”,
- responsywność – prawidłowe wyświetlanie witryny zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych jest niezmiernie ważne. Firma Google wprowadziła tzw. Mobile First Index, który sprawia, że lepiej pozycjonowane są strony www, które zostały zbudowane z użyciem technologii RWD.
Elementami mającymi znaczący wpływ na wynik audytu serwisu internetowego są również wszelkiego rodzaju grafiki, zdjęcia, filmy i animacje.
Powinny one zajmować jak najmniej miejsca na serwerze, a jednocześnie ładować się tak szybko, jak to możliwe.
Duża ilość tego rodzaju treści może podnieść atrakcyjność wizualną witryny, jednakże ma negatywny wpływ na czas oczekiwania na jej załadowanie.
Bardzo ważne jest też umieszczenie znaczników ALT w obrazkach, co ma bezpośrednie przełożenie na naszą pozycję w Google.
Na czym polega optymalizacja SEO?
Kompleksowo i rzetelnie przeprowadzony audyt strony www umożliwia stworzenie raportu, na podstawie którego odbywa się optymalizacja SEO. Poprawek dokonuje się w takich obszarach jak:
- treści tekstowe oraz graficzne,
- atrybuty meta-title i meta-description,
- prawidłowe indeksowanie podstron,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
- poprawa szybkości ładowania,
- strony błędów 404 i przekierowania,
- budowa skryptów,
- responsywność.
Procedura optymalizacji SEO pozytywnie wpływa na podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.
Należy jednak pamiętać, że Google okresowo wprowadza zmiany w algorytmie działania wyszukiwarki, dlatego czynności związane z pozycjonowanie oraz przeprowadzaniem modyfikacji w strukturze strony www są procesem ciągłym.
-
a
- Autouzupełnianie Google, czyli co to?
- Autoresponder, czyli co to?
- Automatyczne tagowanie, czyli co to?
- Automatyczne odnawianie, czyli co to?
- Auto-Generated Content, czyli co to?
- Audiomarketing, czyli co to?
- Audience Network, czyli co to?
- Atrybut Target, czyli co to?
- Atrybut noreferrer, czyli co to?
- Atrybut noopener, czyli co to?
- Atrybut href, czyli co to?
- Atrybucja konwersji, czyli co to?
- Atrybucja, czyli co to?
- Asystent Google, czyli co to?
- ASP, czyli co to?
- Artykuł sponsorowany, czyli co to?
- Aromamarketing, czyli co to?
- API (Application Programming Interface), czyli co to?
- Answer box, czyli co to?
- Angażujące treści, czyli co to?
- Analiza zawartości, czyli co to?
- Analiza Space – co to jest, definicja
- Analiza konkurencji – co to jest, definicja
- Analityka internetowa – co to jest, definicja
- AMP (Accelerated Mobile Pages) – co to jest, definicja
- Ambush Marketing – co to jest, definicja
- Ambient Marketing – co to jest, definicja
- Amazon – co to jest, definicja
- Allow – co to jest, definicja
- Allegro – co to jest, definicja
- Algorytm A9 – co to jest, definicja
- Aktualność strony – co to jest, definicja
- Aktualizacje algorytmu Google – co to jest, definicja
- AJAX – co to jest, definicja
- AIDA – co to jest, definicja
- AI – co to jest, definicja
- Ahrefs Rank – co to jest, definicja
- Ahrefs – co to jest, definicja
- Agile – co to jest, definicja
- Agencja SEO – co to jest, definicja
- Above the fold – co to jest, definicja
- ABM – co to jest, definicja
- Audyt UX – co to jest, definicja
- Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
- Atrybut dofollow – co to jest, definicja
- Atrybut alt – co to jest, definicja
- Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
- Architektura informacji – co to jest, definicja
- Anchor Text – Kotwica linku
- Algorytm Google – co to jest, definicja
-
b
- Błąd 509, czyli co to?
- Błąd 503, czyli co to?
- Błąd 502, czyli co to?
- Błąd 501, czyli co to?
- Błąd 410, czyli co to?
- Błąd 405, czyli co to?
- Błąd 402, czyli co to?
- Błąd 401, czyli co to?
- Błąd 400, czyli co to?
- Błąd 303, czyli co to?
- Błąd 102, czyli co to?
- Błąd 101, czyli co to?
- Blokowanie indeksowania, czyli co to?
- Bloger, czyli kto to?
- Blog firmowy, czyli co to?
- Bingbot, czyli co to?
- Bing Webmaster Tools, czyli co to?
- Bing, czyli co to?
- Bezwzględny adres URL, czyli co to?
- BERT, czyli co to?
- Baza danych, czyli co to?
- Barter, czyli co to?
- Barnacle SEO, czyli co to?
- Bait and Switch, czyli co to?
- Baidu, czyli co to?
- Badanie potrzeb użytkowników, czyli co to?
- Backlog, czyli co to?
- B2C, czyli co to?
- B2B, czyli co to?
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- Czynniki rankingowe, czyli co to?
- Częstotliwość indeksowania, czyli co to?
- CSR, czyli co to?
- Crowdsourcing, czyli co to?
- Crowdfunding, czyli co to?
- Cross-selling, czyli co to?
- Cross-linking, czyli co to?
- CRO (Conversion Rate Optimization – Optymalizacja Konwersji), czyli co to?
- CPC (Cost Per Click), czyli co to?
- CPA – Cost per Action, czyli co to?
- Corporate Governance, czyli co to?
- Core Web Vitals (Podstawowe Wskaźniki Internetowe), czyli co to?
- Cookies, czyli co to?
- Context Marketing, czyli co to?
- Content Spinning, czyli co to?
- Content Pruning, czyli co to?
- Content Gap, czyli co to?
- Content, czyli co to?
- Co-Branding, czyli co to?
- CLV (Customer Lifetime Value), czyli co to?
- CLS (Cumulative Layout Shift), czyli co to?
- Clickbait, czyli co to?
- Click fraud, czyli co to?
- Citation Flow, czyli co to?
- Churn and Burn SEO, czyli co to?
- Chunky middle keywords, czyli co to?
- Chatbot Marketing, czyli co to?
- Chat GPT, czyli co to?
- Chat Bot, czyli co to?
- Certyfikat SSL, czyli co to?
- Certyfikat EV, czyli co to?
- Certyfikat DV, czyli co to?
- Cele Google Analytics, czyli co to?
- Case Study (Studium przypadku), czyli co to?
- Captcha, czyli co to?
- Capping, czyli co to?
- Canva, czyli co to?
- CAC (Customer Acquisition Cost), czyli co to?
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
-
d
- Dywersyfikacja linków, czyli co to?
- Dynamiczna treść, czyli co to?
- Dwell Time, czyli co to?
- DuckDuckGo, czyli co to?
- DTD (Document Type Definition), czyli co to?
- Drupal, czyli co to?
- Dropshipping, czyli co to?
- Double Opt-in, czyli co to?
- Dostosowanie stawek, czyli co to?
- Dostępność cyfrowa, czyli co to?
- Dopasowanie ścisłe, czyli co to?
- Dopasowanie do wyrażenia, czyli co to?
- Domena linkująca, czyli co to?
- Docelowy CPA, czyli co to?
- DNS, czyli co to?
- Disavow Tool, czyli co to?
- Disallow, czyli co to?
- Direct Admin, czyli co to?
- Digitalizacja, czyli co to?
- Digital Marketing, czyli co to?
- Depozycjonowanie, czyli co to?
- Deindeksowanie, czyli co to?
- Deep Link, czyli co to?
- Dead End Page, czyli co to?
- Data Driven Marketing, czyli co to?
- Dark Post, czyli co to?
- Dane strukturalne, czyli co to?
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- y
-
z
- Zaplecze SEO, czyli co to?
- Zapytanie do wyszukiwarki, czyli co to?
- ZBS (liczba znaków bez spacji), czyli co to?
- Zepsute linki, czyli co to?
- Zero match anchor text, czyli co to?
- Zero-click, czyli co to?
- Zła struktura strony, czyli co to?
- Znacznik bold, czyli co to?
- Znacznik em, czyli co to?
- Znacznik HTML, czyli co to?
- Znacznik italic, czyli co to?
- Znacznik strong, czyli co to?
- ZZS (liczba znaków ze spacjami), czyli co to?
- Zasięg (np. reklamy) – co to jest, definicja