LOADING

Pozycjonowanie w Szwajcarii w trzech językach

Klient

Szwajcarski startup zajmujący się wymianą franków szwajcarskich online.

Cel

Klient to szwajcarski startup, który oferuje wymianę euro i franków szwajcarskich. Zostaliśmy zaangażowani do zwiększenia ruchu organicznego oraz optymalizację serwisu i dalsze prowadzenie kampanii Adwords.

Sytuację utrudnia fakt, że w Szwajcarii jest kilka języków urzędowych. Strona ma trzy wersje językowe – angielską, niemiecką, francuską i wszystkie trzy były pozycjonowane.

Dodatkowo działania uzupełniliśmy płatnymi kampaniami – Adwords oraz Facebook.

Działania

Postawiliśmy na:

  • Wdrożenie Tag Managera, założenie zdarzeń i celów – dzięki temu wiadomo, które frazy najlepiej konwertują
  • Optymalizację serwisu – z naciskiem na dobre wdrożenie informacji o językach (hreflang) oraz treści
  • Optymalizację kampanii Adwords – tu celem było wykluczenie fraz niekonwertujących, zwiększenie efektywności oraz obniżenie kosztów prowadzenia kampanii
  • Nawiązywanie współpracy z innymi tematycznymi serwisami
  • Wzmacnianie domeny, tak by wszystkie wersje językowe lepiej wychodziły w wynikach

W przypadku SEO ważną rolę odegrało zdobycie tematycznych linków z blogów finansowych, dzięki którym udało wzmocnić się domenę.

Ze względu na bardzo długi ogon (setki różnych fraz) przekonaliśmy Klienta do prowadzenia bloga poświęconego euro oraz wymianie walut. To zdecydowanie dało zauważalny efekt w postaci wzrostu widoczności oraz pozwoliło ściągać ruch z większej liczby fraz.

Efekty

Współpracujemy od stycznia 2017 roku:

W styczniu 2017 miesięczny ruch był na poziomie 465 sesji, by obecnie (czerwiec 2018) dojść do poziomu 6320 sesji miesięcznie.

W pierwszym roku działań udało się zauważalnie zwiększyć poziom konwersji i realizacji innych celów.

Dzięki optymalizacji kampanii Adwords udało się odsiać niekonwertujące słowa kluczowe i zwiększyć jej efektywność.

Najważniejsze dla Klienta to oczywiście konwersje (rejestracje konta). Wraz ze wzrostem ruchu udało się wypracować widoczny wzrost realizacji celów. Zawsze zaczynając współpracę z klientem stawiamy na wdrożenie Google Tag Managera oraz założenie celów i zdarzeń. Dzięki temu jesteśmy po czasie stwierdzić, co dzieje się z ruchem i czy przekłada się on na oczekiwane efekty (konwersje).

Obecnie strona jest rozbudowywana wg naszych zaleceń. Wykonaliśmy analizę potencjalnych słów kluczowych, wg których tworzone są treści. W ciągu 6 miesięcy po ich dodaniu powinniśmy dojść do 10,000 sesji miesięcznie.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *