Dlaczego warto prowadzić działania reklamowe w Niemczech

Jest wiele powodów dlaczego polskie firmy decydują się na prowadzenie działań marketingowych u naszego Zachodniego sąsiada.

  • To duży rynek wewnętrzny 80 milionów mieszkańców
  • Kraj jest zamożny
  • Polskie produkty i usługi cieszą się dobrą opinią ze względu na cenę i jakość
  • Bliska odległość – wiele firm, szczególnie z zachodniej Polski, może świadczyć usługi w Niemczech

To idealny rynek zarówno dla internetowej sprzedaży poprzez e-commerce jak i do zdobycia klientów na usługi. Przykładowo współpracowaliśmy z klientem, który zajmował się wykonywaniem ręcznie kutych bram i ogrodzeń – większość jego klientów pochodziła właśnie z Niemiec, chociaż sama siedziba firmy była w Polsce. Podobnie jest w przypadku wielu sklepów i firm usługowych dlatego też warto rozważyć wejście na rynek niemiecki.

Od czego zacząć marketingowe w Niemczech

Do wyboru mamy tutaj klasyczne działania marketingowe mające na celu dotarcie do nowych klientów. Przykłady to:

  • reklamy Google Ads
  • reklamy produktowe Merchant Center
  • reklamy na Facebooku i Instagramie
  • sprzedaż poprzez z niemieckiego ebaya oraz Amazona
  • reklamy Youtube
  • pozycjonowanie sklepu internetowego w Niemczech, pozycjonowanie lokalne firmy na Niemcy

Na początku warto wybrać kilka z nich i na nie przeznaczyć budżet na marketing.

Zawsze zalecamy w miarę możliwości rozpoczęcie marketingu i promocji firmy od działań reklamowych. Reklamy przyniosą ruch na stronę już po uruchomieniu pierwszych kampanii. Dzięki temu szybko może pojawić się konwersja i sprzedaż.

Jest kilka kanałów reklamowych. Na początku współpracy rozmawiamy z klientem, ustalamy wspólne cele i staramy się wybrać najlepsze kanały reklamowe dla danej niszy, w której działa firma.

W przypadku sklepów internetowych będą to zazwyczaj reklamy produktowe uzupełnione o reklamy na Facebooku, Instagramie oraz remarketing.

W przypadku usług będą to reklamy Google Ads, Facebook oraz Instagram zawężone do konkretnych regionów. Na przykład jeśli firma jest z południowo-zachodniej Polski i świadczy usługi w Bawarii i okolicach to największy sens ma zawężenie kampanii reklamowych właśnie do tego regionu.

Strategia działań reklamowych układana jest na potrzeby twojej firmy tak by była ona jak najskuteczniejsza.

Kto będzie odpowiedzialny za prowadzenie kampani reklamowych dla twojego biznesu

W carted pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Średnie doświadczenie naszych specjalistów to ponad 5 lat. Posiadamy certyfikat partnera Google. Jest on przyznawany tylko tym agencjom, które spełniają rygorystyczne wymogi odnośnie jakości prowadzonych kampanii reklamowych. Współpracując z nami masz pewność, że kampanie reklamowe dla Twojej firmy poprowadzi specjalista z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem.

Cały czas się kształcimy, zdobywamy nowe certyfikaty w programie certyfikacyjnym Google. Równolegle zdobywamy nowe doświadczenia w pracy z naszymi klientami, którzy działają w różnych niszach.

Znamy problemy i wyzwania które stoją przed firmami chcący mi działać za granicą.

Jednym z nich jest budżet na marketing. Dlatego na początku współpracy nasi doświadczeni specjaliści pomogą ci ułożyć strategię marketingową, która weźmie pod uwagę najbardziej efektywne sposoby sprowadzenia ruchu. To jedna z zalet pracy z doświadczoną agencją. Wiemy, że celem działań reklamowych jest budowa sprzedaży i rozwój Twojej firmy i chcemy być w tym procesie partnerem. Dlatego dołożymy wszelkich starań, by reklamy były jak najskuteczniejsze.

Analiza konkurencji a działania marketingowe w Niemczech

Kluczem do sukcesu w prowadzonych działaniach marketingowych jest ułożenie odpowiedniej strategii i odpowiednie rozdysponowanie budżetów na najskuteczniejsze kanały ruchu.

Po ustaleniu twoich celów biznesowych, drugim krokiem jest analiza konkurencji. Sprawdzamy przede wszystkim konkurentów z polskiego rynku o podobnym profilu jak twoja firma, którzy działają również w Niemczech. Sprawdzamy lokalną konkurencję na rynku niemieckim.

Taka analiza przeprowadzona przez doświadczonego specjalistę może przynieść wiele ciekawych informacji i wpłynąć na ostateczny kształt strategii dla twojej firmy.

W przypadku działań reklamowych jesteśmy w stanie sprawdzić twoją konkurencję:

  • gdzie prowadzi reklamy
  • jakie to reklamowe
  • jakie hasła jakie stosuje
  • landingi docelowe
  • i wiele innych

Używamy do tego narzędzi Semrush, oraz Biblioteka reklam Facebooka.

W przypadku ruchu organicznego, czyli pozycjonowania, jesteśmy w stanie sprawdzić:

  • widoczność konkurencji
  • na jakie frazy pojawia się w wynikach wyszukiwania Google
  • na które z podstrony sprowadza ruch
  • na jakie słowa kluczowe kładzie nacisk
  • skąd zdobywa linki zewnętrzne
  • w jakiś sposób wzmacnia domenę
  • i wiele innych.

Dzięki dokładnej analizie działań reklamowych oraz pozycjonowania mamy dokładny obraz tego co robi konkurencja i w jakim zakresie. Jesteśmy w stanie podpatrzeć najlepsze praktyki, wykorzystać je w naszej strategii marketingowej na Niemcy i nie musimy układać wszystkiego od podstaw.

Pozycjonowanie stron w Niemczech

Jest Kilka istotnych różnic jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w Niemczech a w Polsce. Oczywiście podstawy są te same – na wyniki wpływają rzeczy jak optymalizacja strony, treści, moc domeny i tak dalej.
Różnice widać w sposobie link buildingu. W Polsce nadal mamy do czynienia z dość powszechnym linkowaniem z niskich jakościowo źródeł jak katalogi, fora, komentarze. W Niemczech kładziony jest nacisk na jakość oraz tematyczność zdobywanych linków.

Często można spotkać domeny konkurencji, które nie będą miały dużej ilości linków zewnętrznych, ale będą miały linki o dobrej jakości co przekłada się na ostateczną moc domeny i jej zaufanie. Dlatego, by walczyć z tego typu konkurencją o dobre pozycję musimy również zadbać o linkowanie na podobnym poziomie. Wpływa to na koszt pozycjonowania w Niemczech. O ile dla wielu branż w Polsce pozycjonowanie można zrobić już przy małych budżetach, dla tych samych sektorów w Niemczech potrzebne będą budżety przynajmniej dwa-trzykrotnie wyższe niż w Polsce.

Kolejna różnica to nacisk na treści i optymalizację strony.

W przypadku wielu sektorów spotkamy konkurencję która będzie miała dobrze zoptymalizowany strony uzupełnione o treść. Dlatego tu również chcąc konkurować z taką konkurencją trzeba zadbać o odpowiednią optymalizację strony, zainwestować czas i pieniądze w stworzenie treści o odpowiedniej jakości.

W przypadku pozycjonowania stron w Niemczech ważna jest cierpliwość. Ze względu na silną konkurencję trzeba położyć nacisk na wspomniane wyżej działania w ramach treści w ramach link buildingu. Wypracowanie efektów może zająć dłuższy czas. Dlatego warto od początku uzupełnić działania nawet o podstawowe kampanie reklamowe które sprowadzają ruch od razu.

Mierzenie skuteczności działań marketingowych

Zaznaczyliśmy kilka razy, że zarówno prowadzenie kampanii reklamowych jaki pozycjonowanie w języku niemieckim jest zazwyczaj droższe niż w Polsce. Dlatego Tak ważna jest strategia i działanie na najlepszych kanałach ruchu.

Z drugiej strony nie ma idealnej strategii marketingowej i trzeba ją modyfikować w zależności od uzyskiwanych efektów. Dlatego tak ważne jest mierzenie efektów działań. W carted kładziemy nacisk na analitykę internetową. Poza standardowymi informacjami dostępnymi z panelu jak na przykład informacje o ilości sprzedaży w Google Analytics, informacjami o kosztach za kliknięcie, za CPM, zakładamy też dodatkowe cele i zdarzenia z pomocą Google Tag Manager. Dzięki temu jesteśmy w stanie śledzić wiele innych zdarzeń jak np. pobranie pliku pdf z ofertą, wysyłka formularza, przejście na stronę kontakt itd.

Mając skonfigurowaną analitykę w ten sposób jesteśmy w stanie śledzić również skuteczność każdego z kanałów. Przykładowo jeśli prowadzimy kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie oraz Google Ads to możemy sprawdzić jak konwertują. Częstym przypadkiem jest to, że dla konkretnej niszy dane kanały ruchu będą lepiej się sprawdzały niż inne. Z pomocą analityki internetowej można zlokalizować te kanały, sprawdzić które spisują się lepiej. Z tą wiedzą możemy zarekomendować przesunięcie budżetu z kanałów, które sobie gorzej na kanały które są najlepsze i najefektywniejsze. W ten sposób zwiększamy sprzedaż, konwersję i efektywność wykorzystania budżetu reklamowego.

Działania reklamowe oraz pozycjonowanie w Niemczech przy mniejszym budżecie

Fakt, że prowadzenie kampanii reklamowych, koszty kliknięć oraz pozycjonowania są większe na rynek niemiecki niż polski może zniechęcić część firm które nie dysponują odpowiednio dużymi budżetami. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem na marketing w Niemczech, ale mimo wszystko nadal chcesz tu zdobywać klientów, jest taka możliwość. Doświadczeni specjaliści z carted doradzą ci jak najlepiej zainwestować dany budżet, tak by przyniósł on jak najlepsze efekty.

Kilka przykładów.

Przykład – pozycjonowanie strony internetowej w Niemczech a mały budżet.

Wspomnieliśmy że konkurencja w Niemczech inwestuje dużo w odpowiedniej jakości linki jak również treści i optymalizację strony. W przypadku małego budżetu na pozycjonowanie w Niemczech można zacząć od kilku najważniejszych elementów. Jeden z nich to lepsze targetowanie odbiorców. Co przez to rozumiemy – jeśli w przypadku usług ograniczyć działania do konkretnych miast i regionów, z których najczęściej zdobywasz klientów to dzięki temu zamiast pozycjonować stronę na wszystkie miasta w Niemczech będziemy mogli skupić się na wypracowaniu efektu w kilku konkretnych miejscach.

W przypadku sklepów internetowych może to być rozbudowanie struktur. Im lepsza struktura tym większe szanse na budowę większej widoczności czyli na ruch z długiego ogona. Sklep będzie pojawiał się na więcej zapytań, na więcej fraz kluczowych, przez co zwiększy się szansa na dotarcie do większej liczby klientów.

Jeśli masz mały budżet na pozycjonowanie w Niemczech zawsze warto jest zwiększyć nacisk na treść. Zazwyczaj będzie to łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie drogich linków. Jest wiele pomocnych narzędzi jak Surfer SEO, KWFinder i inne, które pomogą ci stworzyć treści na stronie zawierające niezbędne słowa kluczowe. Jest wiele testów, które potwierdziły efektywność działań nastawionych na optymalizację treści z pomocą specjalistycznych narzędzi. Nawet przy mniejszej liczbie linków dopracowane treści zwiększają szansę na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce Google.

Przykład – działania reklamowe a ograniczony budżet.

Tutaj strategia jest dosyć prosta. Na wstępie po analizie ograniczamy najdroższe kanały ruchu przykładowo jeśli jest grupa drogich fraz to usuwamy je z kampanii. Następnie sprawdzamy co nam pozostało – przykładowo zostały reklamy displayowe, Facebook, Instagram. Przeprowadzamy kampanie testowe na każdym z tych kanałów i mierzymy efektywność oraz koszty. W ten sposób uzyskujemy informacje, który z kanałów będzie najtańszy i najefektywniejszy. Dzięki temu możemy przesunąć budżet właśnie na ten najefektywniejszy kanał. Wraz ze wzrostem sprzedaży i rozwojem firmy możesz zwiększać nakłady na działania reklamowe. Natomiast nawet jeśli na starcie masz ograniczony budżet to zarówno działania reklamowe i pozycjonowanie jest możliwe przy wsparciu doświadczonych specjalistów.



Często

Zadawane pytania

  • Ile kosztuje prowadzenie kampanii reklamowych na Niemcy?
  • Koszt zależy od liczby kanałów, na których mają być prowadzone działania reklamowe. Opłata za prowadzenie kampanii reklamowych w kartę zaczyna się od 1000 zł.

  • Jaki jest potrzebny budżet reklamowy na prowadzenie kampanii reklamowych na rynku niemieckim?
  • Duży wpływ na to, jaki budżet będziesz potrzebował do prowadzenia działań reklamowych mają dwie rzeczy:
    1) czy chcesz reklamować sklep internetowy e-commerce czy może usługi
    2) dużo zależy od konkurencyjności w danej niszy

    Na początku współpracy czy nawet już na etapie ofertowania nasi specjaliści przedstawią rekomendacje jaki budżet jest zalecany a jaki budżet to minimum by prowadzić działania.

  • Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej na Niemcy
  • Podobnie jak przy reklamach zależy to od tego czy mówimy o pozycjonowaniu sklepu internetowego czy też usługi świadczonej w konkretnych miejscowościach. Znaczenie ma też konkurencja w danej niszy. Na etapie ofertowania przedstawiamy kilka wariantów cenowych umożliwiają prowadzenie pozycjonowania twojej strony internetowej – od minimalnego po wariant zalecany. W większości przypadków wariant minimalny zaczyna się od około 3000 zł a wariant zalecany to wartości powyżej 5000 zł.

  • Kto będzie prowadził reklamowe miał kontakt ze specjalistą?
  • Tak. Stawiamy na bezpośredni kontakt specjalisty z klientem. To specjalista odpowiedzialny za kampanie reklamowe dla twojej firmy pomoże ułożyć ci najlepszą strategie zgodną z twoimi celami.

  • Czy umowa jest na czas określony? Jakie są warunki współpracy?
  • Nie ma minimalnego czasu trwania umowy. Stawiamy na to by klient chciał z nami współpracować. Nie musimy go wiązać dodatkowymi zapisami o minimalnym czasie trwania umowy. Umowę podpisujemy na czas nieokreślony z możliwością rozwiązania umowy na koniec bieżącego miesiąca. Dzięki temu jeśli uznasz, że chcesz zakończyć współpracę z różnych powodów możesz to zrobić w każdym momencie. Oferujemy jedne z najbardziej elastycznych warunków współpracy na rynku.

  • Czy prowadzicie reklamy, pozycjonujecie też w innych krajach?
  • Tak, sprawdź pozycjonowanie i reklama Stany Zjednoczone, pozycjonowanie i reklama Czechy, reklama Rosja, pozycjonowanie i reklama Szwajcaria.