Dlaczego warto wybrać carted do promocji mojej strony w Rosji

Marketing i promocja firm w Rosji różni się od promocji w innych krajach z kilku powodów. Nie jest to typowy zachodni rynek zdominowany przez Google oraz Facebook. Mamy tutaj też innych ważnych graczy, których trzeba uwzględnić w kampanii marketingowej.

Druga kwestia to oczywiście język i kultura. Kampanie powinny być prowadzone przez specjalistów dobrze znających język i lokalne realia. Mamy zespół doświadczonych specjalistów, w tym doświadczonego rosyjskiego native speakera, który uczestniczy w układaniu strategii i tworzeniu kampanii reklamowych.

Nasze doświadczenie, czyli dlaczego możemy tobie skutecznie pomóc

Cały czas się szkolimy i poszerzamy naszą wiedzę. Zdobywamy nowe certyfikaty w programie Akademii Google. Jesteśmy też certyfikowanym partnerem Google. Oznacza to, że prowadzimy kampanie reklamowe o określonym minimalne w budżecie, dbając przy tym o ich jakość i efektywność.

Na dobrą, skuteczną, kampanię marketingową składa się kilka czynników. Ważne jest efektywne wykorzystanie budżetu marketingowego, zrozumienie niszy w której działa klient, ułożenie strategii z uwzględnieniem różnych kanałów ruchu.

W carted pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży. Średnia długość pracy naszych specjalistów to ok. 5 lat. Pracowaliśmy z klientami z kilkudziesięciu różnych branż – dzięki temu skutecznie poznaliśmy specyfikę każdej z nich. Jesteśmy w stanie ułożyć solidną strategię marketingową opartą o nasze bogate doświadczenia.

Duży nacisk kładziemy na kontakt z klientem. Na początku ustalamy wspólnie biznesowe cele, które chcesz osiągnąć z naszą pomocą. Z tą wiedzą przystępujemy do analizy konkurencji a następnie przedstawiamy propozycję strategii działań. Obejmuje ona między innymi wstępny podział budżetu reklamowego.

Współpracując z nami nie podpisujesz żadnych długoterminowych zobowiązań jak ma to miejsce w innych agencjach. Umowę podpisujemy na czas nieokreślony z możliwością zakończenia na koniec miesiąca. Nie ma tutaj żadnych innych zapisów o minimalnym czasie trwania umowy.

Specyfika rosyjskiego rynku i prowadzenia kampanii reklamowych oraz pozycjonowania

Nie tylko język jest czynnikiem który sprawia że prowadzenie działań księgowych reklamowych na rosyjski jest tak różne od podobnych działań skierowanych na kraje Zachodnie.

Pomimo usilnych Google nie udało się zdominować rosyjskiego rynku. Dużą popularnością cieszy się tutaj Yandex.

Dlatego przy planowaniu pozycjonowania czy kampanii reklamowych opartych o wyszukiwane hasła warto skupić się w pierwszej kolejności na Yandex lub podzielić działania według te 2 wyszukiwarki.

Podobna sytuacja jest w kwestii social mediów. Również tutaj firmie Facebook nie udało się zdominować rynku. Chętniej używany jest portal Vkontakte. Ponownie wpływa to na podział budżetów marketingowych gdy chcemy prowadzić kampanie reklamowe w rosyjskich social media.

Dlatego warto wybrać do współpracy firmę, która ma dobre rozeznanie w lokalnej specyfice rynku marketingowego.

Znaczenie analityki internetowej a prowadzenie działań marketingowych w Rosji

Analityka internetowa pozwala mierzyć skuteczność działań z podziałem na kanały ruchu. Co to znaczy? Możemy sprawdzić poziom konwersji i realizację celów oraz zdarzeń na podstawie ruchu z różnych kanałów – wyszukiwarki, ruch z Facebook, ruch z VKontakte itd.

Są to bardzo ważne informacje, bo pomagają one na bieżąco poprawiać strategię.

Żadna strategia nie jest idealna na starcie. Pierwsze miesiące współpracy to analiza konkurencji, prowadzenie testowych kampanii reklamowych, sprawdzanie różnych pomysłów. W tym czasie układany jest fundament pod dokładną strategię. W następnym okresie, po kampaniach testowych, trzeba śledzić skuteczność poszczególnych kanałów i wprowadzać na bieżąco odpowiednie modyfikacje.

Z pomocą przychodzi tutaj właśnie analityka internetowa. Konfigurujemy Google Analytics jak również cele i zdarzenia z pomocą Google Tag Manager. Wszystko to uzupełniamy o raport w Google Data Studio. Dzięki temu dysponujemy dokładnymi informacjami z kilku różnych źródeł i jesteśmy w stanie je skutecznie analizować.

Ostatecznie chodzi o efektywność kampanii reklamowych i o efektywne wykorzystanie budżetu na marketing. Wiele lat doświadczenia, praca z klientami z różnych branż, nauczyły nas maksymalnie efektywnego wykorzystywania budżetów marketingowych oraz realizacji strategii klienta. Zawsze podstawą sukcesu w naszych działaniach jest analityka internetowa.



Często

Zadawane pytania

  • Czy macie specjalistów do spraw marketingu posługujących się językiem rosyjskim?
  • Tak, w działaniach będzie uczestniczył w specjalista do spraw marketingu, który jest rosyjskim native speakerem.

  • Czy zlecacie działania reklamowe innym agencjom w Rosji i jesteście tylko pośrednikiem?
  • Nie zlecamy działań na zewnątrz. Jak wspomnieliśmy wyżej, pracuje z nami rosyjski native speaker. Można go spotkać w naszym biurze w Toruniu.

  • Mam ograniczony budżet na działania. Czy możliwe jest wypracowanie efektów?
  • Dużo zależy to od samej branży, w której chcesz się reklamować. Zazwyczaj jednak konkretne odpowiedzi co do możliwości uzyskania konkretnych efektów w ramach danego budżetu jesteśmy w stanie udzielić po przeprowadzeniu kampanii testowych.

  • Jaki jest koszt obsługi kampanii reklamowych na Rosję?
  • Finalny koszt obsługi kampanii reklamowych na Rosję zależy od liczby platform reklamowych na których będziemy działać. Nasz cennik zaczyna się od tysiąca złotych netto miesięcznie przy wyborze podstawowych platform.

  • Jak wygląda współpraca od strony formalnej?
  • Podpisujemy umowę o prowadzenie działań marketingowych. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony z możliwością rozwiązania na koniec bieżącego miesiąca. Nie ma żadnych minimalnych czasów trwania umowy. W umowie uwzględniona jest tylko płatność za prowadzenie kampanii reklamowych, natomiast o wielkości budżetu na reklamy decydujesz sam.

  • Czy prowadzicie reklamy, pozycjonujecie też w innych krajach?
  • Tak, sprawdź pozycjonowanie i reklama Stany Zjednoczone, pozycjonowanie i reklama Czechy, pozycjonowanie i reklama Niemcy, pozycjonowanie i reklama Szwajcaria.