fbpx

Pozycjonowanie, reklamy – Czechy

Kompleksowy marketing internetowy dla Twojego
sklepu e-commerce. W jednym miejscu.

Poznaj nas bliżej

Porozmawiajmy.
Wypełnij formularz kontaktowy, a my do Ciebie oddzwonimy.

Dlaczego warto wejść na rynek czeski

Jest wiele powodów, dla których warto rozważyć wejście na rynek czeski.

Jeden z nich to odległość. Jeśli prowadzisz biznes usługowy w południowej części Polski to dość łatwo i wygodnie dojedziesz do naszych południowych sąsiadów.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy to wysyłka do Czech nie jest droga. Możesz wysłać paczkę tradycyjną pocztą lub za pośrednictwem jednego z kurierów. 

Samo tłumaczenie strony czy treści w sklepie internetowym też nie jest problemem. Znajdziesz tłumaczy języka czeskiego którzy mają przyzwoite stawki.

Specyfika czeskiego rynku

Działania marketingowe w Czechach różnią się nieco od działań w innych krajach dlatego trzeba odpowiednio dostosować strategię do specyfiki czeskich realiów. Różnica wynika z faktu, że poza wyszukiwarką Google mamy też wyszukiwarkę Seznam. Jest to portal i wyszukiwarka obecny na czeskim rynku kilka dekad. O ile teraz to właśnie Google jest liderem na rynku wyszukiwarek w Czechach to jednak wyszukiwarkę Seznam używa nadal kilkadziesiąt procent użytkowników internetu. Dlatego działania marketingowe powinny być prowadzone zarówno z uwzględnieniem wyszukiwarki Google jaki wyszukiwarki Seznam. Dotyczy to zarówno pozycjonowania jak i kampanii reklamowych.

budżet marketing

Koszty prowadzenia działań marketingowych reklam pozycjonowania w Czechach

Często powracające pytanie dotyczy tego jaki powinien być budżet na marketing tak by skutecznie promować swoją firmę w Czechach i zdobywać klientów. Zależy to oczywiście od niszy w której działa dany biznes. Natomiast z doświadczenia możemy powiedzieć, że są to koszty zbliżone do kosztów promocji na rynku polskim. 

Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem wtedy można odpowiednio zmodyfikować i okroić działania. Na przykład jeśli chcesz promować usługę to zamiast promować ją na cały kraj można ją reklamować w konkretnych miejscowościach jak Praga itp.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i też dysponujesz ograniczonym budżetem a chcesz reklamować sklep na Czechy wtedy można ułożyć strategię, która będzie kładła nacisk na zdobywanie ruchu z długiego ogona. Wtedy konieczny jest dobry research, zainwestowanie w treści, rozbudowa struktury sklepu.

Jest wiele różnych metod tak by dostosować działania, nawet jeśli budżet jest ograniczony. Tu pomoże ci tutaj doświadczony specjalista.

Dlaczego warto wybrać carted

W carted pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Nasi specjaliści mają pomiędzy 5 a 10 lat doświadczenia w marketingu internetowym i w prowadzeniu kampanii reklamowych. 

Nasza firma posiada status partnera Google. Przyznawany jest on tylko firmom, które prowadzą kampanie reklamowe o określonych, dużych budżetach, oraz dbają o jakość prowadzonych działań marketingowych. 

Ciągle też się kształcimy. Bierzemy udział w Akademii Google, zdobywamy nowe certyfikaty potwierdzające nasze umiejętności. Bierzemy też udział w różnych kursach i szkoleniach. Oczywiście doświadczenie zdobywamy też pracując z naszymi klientami, którzy działają w kilkudziesięciu różnych branżach.

W przypadku działań marketingowych na Czechy mamy swojego tłumacza języka czeskiego oraz specjalistę do spraw kampanii reklamowych który mówi po czesku. Dzięki temu masz pewność, że osoby odpowiedzialne za działania reklamowe dla twojej firmy na rynku czeskim znają również kulturę kraju i realia. To pozwala na wybranie najlepszej strategii do rozwoju twojej firmy na rynku czeskim.

analityka mierzenie działań

Analityka internetowa a marketing

W działaniach marketingowych, szczególnie prowadzonych za granicą, ważne jest mierzenie skuteczności działań. Z pomocą przychodzi tutaj analityka internetowa. W ramach współpracy dbamy o odpowiednią konfigurację Google Tag manager i innych narzędzi. Konfigurujemy cele i zdarzenia dzięki czemu możemy dokładnie śledzić wyniki naszych działań. Co miesiąc będziesz dostawał raporty z podsumowaniem najważniejszych informacji.

Dzięki analizie internetowej jesteśmy w stanie określić, które kanały sprzedaży działają najlepiej i na przykład przesunąć część budżetu czy zwiększyć budżety na te najlepsze kanały.

Analityka internetowa jest kluczem przy budowie skutecznej strategii marketingowej zarówno przy prowadzonych kampaniach reklamowych jaki pozycjonowaniu.

W naszej firmie mamy doświadczonych specjalistów od analityki internetowej. Zadbają o to, by analityka internetowa w działaniach na Czechy była na jak najwyższym poziomie.

Różne możliwości promocje firmy w Czechach

Jeśli zdecydujesz się rozwijać działalność swojej firmy na rynkach zagranicznych takich jak Czechy masz do wyboru kilka różnych kanałów z których możesz zdobywać klientów. Są to między innymi:

  • pozycjonowanie w wyszukiwarce Google 
  • pozycjonowanie w wyszukiwarce znam Seznam
  • prowadzenie kampanii reklamowych w Google 
  • prowadzenie kampanii reklamowych w Seznam 
  • prowadzenie kampanii reklamowych Google Merchant Center 
  • prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie 
  • skorzystanie z lokalnych agregatorów ofert

Oczywiście zazwyczaj budżet na działania marketingowe jest ograniczone do pewnej kwoty i trzeba z tych wszystkich kanałów wybrać te, które będą najlepsze dla twojego biznesu. W tym pomoże na samym początku nasz specjalista. 

Po wstępnej rozmowie ustalamy cele biznesowe i układamy wstępną strategię. Do tej strategii dopasowujemy kanały ruchu, które testujemy przez pierwszych kilka miesięcy współpracy.

budżet na reklamę w Czechach

To właśnie pierwsze miesiące współpracy są kluczowe. To one decydują czy uda się zbudować skuteczną strategię. 

Dzięki naszemu doświadczeniu zarówno w prowadzeniu kampanii reklamowych, doświadczeniu w pozycjonowaniu jak i pracy z klientami z różnych branż, jesteśmy w stanie doradzić i pomóc rozwinąć Twój biznes za granicą.

Często zadawane pytania

Czy oferujecie działania marketingowe tylko na wyszukiwarkę Google w Czechach czy też na inne wyszukiwarki na przykład Seznam?

Tak tak jako pisaliśmy wyżej, w Czechach jest dosyć nietypowa sytuacja, bo liderem jest co prawda Google, ale na drugim miejscu popularności z dużym udziałem nadal jest wyszukiwarka i portal Seznam. Dlatego w naszej strategii marketingowej układanej dla twojej firmy uwzględniamy działania dla obu tych wyszukiwarek.

Kto będzie prowadził działania reklamowe dla mojej firmy. Czy macie w firmie kogoś kto zna czeski?

Działania marketingowe będą prowadzić doświadczeni specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Tym co wyróżnia naszą agencję spośród innych firm jest to że mamy wśród naszych pracowników specjalistów, którzy mówią po czesku, znają czeską kulturę i czeskie realia. Dzięki temu są oni w stanie lepiej doradzić tobie jakie działania marketingowe, w jakiej formie będą najskuteczniejsze na czeskim rynku.

Na jaki czas podpisywana jest umowa z wami na działania marketingowe w Czechach?

Umowa nie narzuca długich ram czasowych. Minimalny czas trwania umowy to 3 miesiące. Po tym okresie masz możliwość zakończenia współpracy na koniec bieżącego miesiąca.

Pozycjonujemy też firmy w innych krajach jak:

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt