class="post-template-default single single-post postid-3864 single-format-standard mega-menu-primary-menu default right_sidebar theme-accent wpb-js-composer js-comp-ver-5.1 vc_responsive" data-spy="scroll" data-target="#poradnik_menu" data-offset="15">
LOADING

Integracja Google Analytics i Search Console

Baaardzo często pomijana opcja. Można szybko połączyć Google Analytics i Search Console dzięki czemu zyskujemy podgląd szukanych fraz ze względu na URL.

W Google Analytics przechodzimy do Pozyskiwanie -> Search Console -> Strony docelowe, klikamy przycisk konfiguracji:

analytics_search_console_integracja1

Zostaniemy przeniesieni na podstronę pełną opcji, przewijamy na sam dół i klikamy przycisk Dostosuj Search Console:

analytics_search_console_integracja2

W nowym oknie klikamy przycisk edycji:

analytics_search_console_integracja3

Z listy serwisów wybieramy interesującą nas stronę i klikamy zapisz:

analytics_search_console_integracja4

Gdy wrócimy do menu Dostosuj Search Console to zobaczymy podpiętą witrynę oraz opcje wyboru widoków:

analytics_search_console_integracja5

Teraz po ponownym przejściu do Pozyskiwanie -> Search Console -> Zapytania zobaczymy listę zapytań. Co prawda nie wszystkich. Tu widać, że pokazane zostało 1873 fraz a 66,6% jest przedstawiona jako (other).

analytics_search_console_integracja6

Jednak to i tak dużo lepiej niż w standardowym widoku, gdzie widać tylko 104 frazy, bo 96,6% jest ukrytych pod (not provided):

analytics_search_console_integracja7

Jeszcze jedna ciekawa opcja, dostępna po spięciu Search Console i Google Analytics. Możemy wybrać konkretny URL w sekcji Strony docelowe:

analytics_search_console_integracja9

I mieć podgląd na frazy dla danej podstrony, które klikają użytkownicy czy też na które strona pojawia się w wynikach:

analytics_search_console_integracja8

Szybkie, proste, dużo fajnych danych do dalszej obróbki.

Podaj dalej

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet.

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *