Jak połączyć sklep internetowy WooCommerce z OLX
Jak połączyć sklep internetowy WooCommerce z OLX W poradniku pokazujemy jako można połączyć sklep WooCommerce z OLX i dzięki temu dużo łatwiej wystawiać produkty również …
Poradnik
Sprawdzenie widoczności strony w Google pozwoli określić, gdzie znajdujesz się na tle konkurencji. To bardzo ważne, aby ulepszyć swoją strategię marketingową i zacząć zarabiać więcej – np. za pomocą umiejętnego pozycjonowania, które umożliwi Twojej marce znaleźć się w TOP 5 wyników wyszukiwania. Bazując na badaniach serwisu Hubspot, prowadzi tam ponad 68% kliknięć w Google. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak sprawdzić widoczność strony w Google i dlaczego warto się tym zająć – koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Widoczność strony w Google jest bardzo istotnym aspektem funkcjonowania Twojego biznesu w sieci. To ważne z kilku następujących powodów:
Biorąc pod uwagę obecne standardy, widoczność strony w Google wiąże się także z tzw. efektywnością marketingową. Przynosi to długoterminowe korzyści, ponieważ osiągnięcie wysokiej pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania skutkuje relatywnie trwałym źródłem darmowego ruchu na stronie. Odpowiednie działania SEO i optymalizacja treści w połączeniu z link buildingiem mogą skutecznie pomóc w osiągnięciu tej widoczności.
Trzy najpopularniejsze narzędzia do sprawdzenia widoczności w Google:
Darmowe narzędzie oferowane przez Google umożliwiające monitorowanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Za jego pomocą zarejestrujesz swoją stronę w Google Search Console i uzyskasz dostęp do informacji na temat:
Narzędzie to umożliwia również wysyłanie mapy witryny, monitorowanie błędów indeksowania i optymalizowanie widoczności strony.
Płatne narzędzie SEO, wyróżniające się kompleksowością. SEMrush umożliwia m.in.:
Dzięki temu narzędziu można śledzić, jak dobrze wypada strona w porównaniu do konkurencji i podejmować odpowiednie działania w celu poprawy widoczności.
Ahrefs oferuje opcje analizy widoczności strony w Google. Zapewnia informacje na temat:
Zebrane dane pomagają zrozumieć, jak dobrze radzi sobie Twoja strona w wyszukiwarce. Narzędzie to proponuje również sugestie dotyczące optymalizacji i ulepszenia widoczności strony.
Widoczność strony w Google najprościej sprawdzić za pomocą narzędzia Google Search Console. W tym przypadku powinieneś wykonać następujące kroki:
Przejdź do strony Google Search Console (https://search.google.com/search-console) i zaloguj się na swoje konto Google. Powinieneś korzystać z tego samego konta, na którym znajduje się witryna konieczna do sprawdzenia.
Dodawanie witryny do Google Search Console:
Jeśli wcześniej nie dodałeś swojej witryny do Google Search Console, musisz to zrobić teraz. Na stronie głównej Google Search Console kliknij przycisk „Dodaj witrynę” i podaj adres URL serwisu docelowego. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami. Dzięki temu zweryfikujesz, że jesteś właścicielem witryny.
Wybór witryny w Google Search Console:
Po zalogowaniu się i dodaniu witryny, zobaczysz listę stron skonfigurowanych w Google Search Console. Kliknij nazwę serwisu, który chcesz sprawdzić.
Wygląd panelu nawigacyjnego w Google Search Console:
Panel nawigacyjny po lewej stronie oferuje różne sekcje i raporty do przejrzenia. Ważne sekcje, na które warto zwrócić uwagę, to m.in.:
Raport „Wydajność” w Google Search Console:
W panelu nawigacyjnym kliknij sekcję „Wydajność”. To spowoduje przejście do raportu dotyczącego widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google.
Raport „Wydajność” dostarcza różnych informacji o widoczności Twojej witryny. Spośród najważniejszych wskaźników i metryk możemy wymienić m.in.:
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, należy dostosować wyświetlane dane i zastosować odpowiednie filtry. Rekomendujemy zdecydować się na określony zakres dat, sprawdzić wyniki dla konkretnych podstron lub zapytań, a także posortować dane według innych, ważnych pod kątem Twojego biznesu kryteriów.
Oprócz raportu „Wydajność” warto spojrzeć na inne sekcje w panelu nawigacyjnym. W tym przypadku wejdź w sekcję „Pokrycie” i „Wyszukiwane wyniki”, aby uzyskać cenne informacje na temat zaindeksowanych podstron oraz wyglądu Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
Narzędzie SEMrush oferuje różne informacje na temat widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej:
Chcesz sprawdzić widoczność strony w Google dla pojedynczego słowa kluczowego? W tym celu powinieneś zdecydować się na jedną z trzech wymienionych metod, m.in.:
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Wprowadź wybrane słowo kluczowe bezpośrednio w polu wyszukiwania Google i sprawdź wyniki organiczne. W tym celu przejrzyj kilka pierwszych stron, aby zobaczyć, czy Twój serwis pojawia się na liście wyszukiwania. Wyniki mogą być dostosowywane na podstawie lokalizacji oraz historii wyszukiwania. Aby tego uniknąć, zweryfikuj pozycję swojej strony na dane słowo kluczowe za pomocą karty incognito. Dla przykładu w Google Chrome, należy ją uruchomić za pomocą kombinacji przycisków CTRL + N.
Ranking pozycji na konkretne słowa kluczowe sprawdzić za pomocą takich narzędzi, jak:
Wystarczy, że wprowadzisz konkretne słowo kluczowe i adres URL strony w odpowiednim miejscu w danym narzędziu. Wówczas wyświetlony zostanie ranking danego słowa kluczowego w Google.
Jeśli zarejestrowałeś swoją witrynę w Google Search Console, możesz bezproblemowo uzyskać cenne informacje na temat widoczności strony w Google pod kątem różnych słów kluczowych. W panelu nawigacyjnym Google Search Console przejdź do sekcji „Wyniki wyszukiwania” lub „Wyświetlenia w wyszukiwarce” i znajdź informacje dotyczące pozycji Twojego serwisu na poszczególne zapytania w wyszukiwarce.
W celu sprawdzenia widoczności w Google, należy wykorzystać Google Search Console, Ahrefs lub SEMrush. Dzięki temu będziesz wiedział, gdzie dokładnie znajduje się Twój serwis na tle konkurencji. Na podstawie zebranych danych będziesz mógł opracować długofalową strategię SEO, która poskutkuje w przyszłości dodatkowymi leadami zakupowymi oraz wyższą rentownością Twojego biznesu w Internecie.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat sprawdzania widoczności strony w Google.
Widoczność strony w Google możesz sprawdzić za pomocą różnorodnych narzędzi do analizy SEO (np. Google Search Console). W tym celu zarejestruj swoją witrynę w Search Console, zweryfikuj jej własność, a następnie przeanalizuj informacje o indeksowaniu oraz pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Spośród najpopularniejszych, darmowych narzędzi do sprawdzania widoczności strony w Google, polecamy przede wszystkim: Senuto, Google Search Console, Google Analytics, Moz Link Explorer, SEMrush oraz Ahrefs i SE Ranking. Z ich pomocą poznasz najważniejsze informacje odnośnie indeksowania, ruchu organicznego i linków prowadzących do Twojej strony.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może oznaczać sukces w SEO, chociaż nie stanowi to reguły. Warto w tym przypadku wziąć pod uwagę również inne czynniki, tj. klikalność wyników oraz jakość ruchu organicznego. Firmy, które wykorzystają do pozycjonowania nieprawidłowe frazy kluczowe, znajdą się wysoko w SERP-ach, jednak nie będą odnotowywać korzyści z wejść użytkowników.
Do czynników wpływających na widoczność strony w Google należą m.in. optymalizacja treści i metadanych, budowanie jakościowych linków, szybkość ładowania strony, mobilna responsywność oraz użyteczność serwisu dla użytkowników. Wymienione czynniki mają wpływ na to, jak Google indeksuje i wyświetla Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.
Biorąc pod uwagę aktualne standardy, w celu uzyskania wysokiego poziomu widoczności serwisu w Google, należy współpracować z agencją SEO/SEM minimum 6-12 miesięcy. Po tym czasie można spodziewać się satysfakcjonujących rezultatów (np. w postaci TOP 10 lub TOP 5) na konkretne frazy kluczowe. Wiele natomiast zależy od konkurencyjności branży, w której działasz oraz jej specyfiki.
sprawdź też