Analiza zachowania użytkowników umożliwia zbadanie ich zachowania podczas korzystania z serwisu w oparciu o zebrane z różnych źródeł dane.
Na podstawie zgromadzonego dzięki tej analizie materiału formułowane są wnioski, mające na celu poprawienie użyteczności strony, co docelowo przekłada się na wzrost konwersji.
Co umożliwia analiza zachowania użytkownika
Na skróty:
Dobrze przeprowadzona analiza zachowań użytkowników może dać wiele ciekawych informacji, które później można wykorzystać do rozwoju strony, na przykład:
Miarodajną ocenę, jakie działania podejmują użytkownicy na stronie
Wyciągnięcie wniosków, dotyczących możliwych błędów i zaburzeń w ścieżce użytkownika na drodze do wykonania celu
Dostosowanie serwisu pod kątem użytkowników na bazie rzeczywistych danych
Docelowo – zwiększenie ilości oczekiwanych przez użytkowników akcji, a tym samym wzrost konwersji
Co obejmuje raport z analizy zachowań?
1
Analizę
Szczegółową analizę i omówienie zebranego materiału dotyczącego zachowań użytkowników
2
Wnioski
Wnioski poparte konkretnymi danymi ilościowymi lub jakościowymi.
3
Rekomendacje
Stworzenie rekomendacji, mających na celu poprawę użyteczności serwisu.
Narzędzia do analizy zachowań , czyli co używamy
W analizie zachowań użytkowników najważniejsze są wnioski wyciągnięte przez specjalistę. Wcześniej jednak trzeba zebrać odpowiednie dane. Jest wiele narzędzi, które mogą tu pomóc. W naszej agencji używamy:
Narzędzi do zbierania danych dotyczących ruchu w witrynie (np. Analytics)
Narzędzi do analizy poruszania się użytkowników po witrynie i tworzenia heatmap (np. Crazy Egg)
Narzędzi oceniających możliwy potencjał witryny wśród użytkowników, poszukujących usług przez nią dostarczanych (Keyword Planner, KWFinder)
W jaki sposób możesz wykorzystać analizę zachowania użytkowników?
odkryjesz miejsca, w których użytkownicy mają problem z wykonaniem oczekiwanych przez Ciebie akcji
dowiesz się na które elementy Twojej witryny jest zwracana uwaga, a które są pomijane
poznasz najpopularniejsze produkty i usługi
zaznajomisz się ze sposobem poruszania się użytkowników po serwisie
będziesz mógł dopasować witrynę pod kątem oczekiwań odwiedzających
dopasujesz swój asortyment towarów i usług do tego, co szukają użytkownicy
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat analiza zachowania użytkowników?
Jak wiele danych potrzeba do analizy?
Im większa ilość zebranych danych, tym analiza będzie pełniejsza. Nawet jednak z krótkiego okresu można niekiedy wydobyć sporo wniosków, przy założeniu, że liczba odwiedzających serwis nie była śladowa.
Co w sytuacji, gdy dotychczas nie zbierałem żadnych danych?
W takich sytuacjach służymy wsparciem w instalacji odpowiednich narzędzi analitycznych (jak instalacji Google Analytics czy programu do tworzenia heatmap), zaś analizy dokonujemy po czasie, w którym niezbędna ilość danych do wiarygodnej analizy zostanie zebrana.
Czym analiza zachowania użytkowników różni się od audytu UX?
Analiza zachowania bazuje przede wszystkim na danych, pozyskiwanych za pomocą różnego rodzaju narzędzi. Nie są tu przeprowadzane dodatkowe badania eksperckie w zakresie usability, choć oczywiście istnieje możliwość wykonania dodatkowo także i takiej analizy.
Jak wdrożyć darmowy SSL Let’s Encrypte i zrobić przekierowanie (na przykładzie cyber_folks) W poradniku pokazujemy jak w praktyce wygląda wdrożenie darmowego certyfikatu SSL. Aby skutecznie …
Tworzenie sklepów internetowych WooCommerce Tworzenie sklepów internetowych WooCommerce to nasza mocna strona od lat. W Carted zatrudniamy specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, którzy przygotowują wysokiej jakości …
Co robimy Wychodzenie z filtra – jak pozbyć się kary od Google Subtitle lorem ipsum dolor pro sit amet, consecterura Vivamus finibuslacus ac metus pharetra …