Czym jest marketing MIX? kompozycja marketingowa 4P, 4C i 7P
Czym jest marketing MIX? kompozycja marketingowa 4P, 4C i 7P poradnik Przedsiębiorcy korzystają z różnych sposobów umożliwiających zwiększenie popytu na swoje usługi lub produkty. Jedni …
(na przykładzie cyber_folks)
W poradniku pokazujemy jak w praktyce wygląda wdrożenie darmowego certyfikatu SSL.
Aby skutecznie wdrożyć certyfikat SSL potrzebujesz:
Przechodzimy do sekcji Bezpieczeństwo w ustawieniach na hostingu. Wybieramy Certyfikaty SSL:
Następnie kolejno zaznaczamy opcje jak niżej:
Zobaczymy informację z potwierdzeniem zapisania:
Jeśli ponownie przejdziemy do menu Certyfikaty SSL to zobaczymy dane jak niżej. Jak widać, certyfikat automatycznie odnawia się co kilkadziesiąt dni.
Po aktywacji certyfikatu SSL na hostingu nasza strona będzie działała w dwóch wersjach:
To należy poprawić z pomocą przekierowania 301. Można je zrobić na kilka sposobów – np. z pomocą pliku htaccess na hostingu. W tym przykładzie pokażemy jednak jak to zrobić z pomocą wtyczki w WordPress. Jeśli używasz innego skryptu to sprawdź jakie masz rozwiązania przy przekierowaniu.
Szukamy i instalujemy wtyczkę do przekierowania https, np. Really Simple SSL:
Następnie po włączeniu wtyczki przechodzimy do jej ustawień (menu Ustawienia -> SSL):
Wybieramy opcję aktywuj SSL.
W rezultacie powinniśmy zobaczyć wyniki jak niżej:
Po wdrożeniu przekierowania 301 i aktywacji SSL przechodzimy na stronę wpisując w wyszukiwarce poprawny adres z https – https://strona.pl. Wizualnie sprawdzamy czy na wszystkich podstronach ładują się zdjęcia i inne multimedia oraz funkcjonalności.
Zdarza się, że w niektórych szablonach odnośniki w kodzie prowadzące do plików zdjęć czy nawet plików z ostylowaniem CSS czy instrukcjami JS są wpisane na sztywno to znaczy z pełnym adresem i http:// na początku.
Z tego powodu po zrobieniu przekierowania na nowej wersji https zdjęcia i inne materiały nie będą ładowane poprawnie (będzie je blokować przeglądarka ze względów bezpieczeństwa).
Aby rozwiązać ten problem wracamy do ustawień wtyczki Really Simple SSL i zaznaczamy opcję Naprawa treści mieszanych.
Wymusi ona przekierowanie https na adresach wpisanych na sztywno. To rozwiąże problem z wyświetlaniem.
Na sam koniec warto sprawdzić, czy przekierowania i certyfikat SSL działają poprawnie. Można to zrobić ręcznie (wpisując stare adresy w przeglądarce i sprawdzając czy przekierowuje nas na adresy https). Jednak dokładniejsze wyniki uzyskamy korzystając z darmowych narzędzi online do weryfikacji przekierowań. Osobiście polecamy https://httpstatus.io/, które pokazuje czytelnie całą ścieżkę przekierowań.
Przy sprawdzaniu najlepiej podać kilka wersji adresów domeny głównej jak i podstron, z i bez www:
Wszystkie adresy powinny docelowo przekierować na pożądaną wersję adresu – przy tych pozycjach zobaczymy liczbę 301. Przykładowo, jeśli preferujesz wersję adresu z www to wszystkie przekierowania powinny ostatecznie wskazywać na wersje https://www…
Jeśli przy adresie widnieje liczba 200 to znaczy że strona została załadowana i tu nie było przekierowania.
Dodatkowo można rozwinąć każdy adres i sprawdzić dokładnie ścieżkę przekierowania.
Po wykonaniu przekierowania na wersję https należy pamiętać o dodaniu domeny z https w Search Console.
Z kilku powodów. Główne z nich to:
W obecnych czasach jest to po prostu dobra praktyka, którą warto stosować.
Jeśli pracujesz z bardzo wrażliwymi danymi to musisz sprawdzić czy szyfrowanie zapewnione przez darmowe certyfikaty jest dla ciebie wystarczające. Jeśli zaś chodzi o sam wpływ na marketing to nie zauważyliśmy różnic w traktowaniu certyfikatów SSL przez Google. To znaczy, najważniejsze jest by certyfikat był wdrożony i by połączenie było szyfrowane.
sprawdź też