
Reklamy trafiające do Twoich nowych klientów Reklama Facebook – skuteczne prowadzenie kampanii na Facebook Reklama na Facebooku to ciekawa alternatywa dla reklam w sieci Google …
SEO – to długotrwały proces, który ma na celu zwiększenie widoczności i poprawienie pozycji słów kluczowych serwisu w wyszukiwarkach. Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce jest Google i właśnie, na pozycjonowaniu w Google będziemy się skupiać w serii artykułów o najważniejszych krokach w pozycjonowaniu. Dlaczego jest to tak ważne? Otóż, jeżeli uda się znacząco podnieść widoczność strony – powinno przełożyć się to na zwiększenie ruchu na stronie. W artykule będę odwoływał się do jednego z projektów – drogerii internetowej. Jest to jeden z młodszych projektów, którym zajmujemy się od 3 miesięcy.
Poniżej przedstawiam wykres widoczności dla drogerii internetowej:
A tak wzrost widoczności przekłada się na ruch organiczny:
Należy dodać, że strona ta powstała w styczniu 2021 roku i początkowo nie były prowadzone, żadne działania. Dopiero około kwietnia/maja zaczęły się pierwsze większe prace nad stroną. Jednak nie o tym miał być artykuł, a o tym, jakie pierwsze kroki postawić, jeżeli chcemy zająć się pozycjonowaniem strony.
Na początek należy zrobić analizę słów kluczowych – analiza słów po jakich potencjalni klienci mogą nas odszukać. Na początek kilka uwag o tym, jak dzielimy słowa kluczowe.
Jak możemy zrobić analizę słów kluczowych? Jest na to kilka sposobów:
Wyszukujemy konkurencję (sprawdzamy TOP 10 wyników na interesującą nas frazę), np.:
Następnie w Senuto sprawdzamy na jakie frazy widoczny jest serwis konkurencji:
Wpisujemy domenę w sekcji Analiza widoczności i przechodzimy na zakładkę pozycje:
Następnie eksportujemy listę słów kluczowych:
Po eksporcie obrabiamy listę według własnego uznania – w tabeli mamy informacje o słowach kluczowych, ilości wyszukań słów, sezonowości itd.
Alternatywnym narzędziem do Senuto jest Semstorm i w bardzo podobny sposób możemy wyciągnąć te dane.
Wpisujemy domenę w Semstorm i po wyświetleniu rezultatu, przechodzimy na sekcję słowa kluczowe. Przechodzimy na wszystkie słowa kluczowe (czerwona obramówka na grafice) i analogicznie jak w senuto – pobieramy listę słów i obrabiamy ją wedle naszych potrzeb. Dodatkowo w Semstorm mamy sekcję konkurencji, gdzie bardzo szybko mamy dostęp do innych konkurentów.
Narzędzie to pozwala uzyskać informację o słowach kluczowych oraz ilościach wyszukań tych słów. Co ważne, narzędzie podpowiada podobne wyszukania oraz synonimy słów kluczowych.
W taki sposób możemy wyciągnąć najpopularniejsze słowa kluczowe oraz frazy długoogonowe.
Jest to narzędzie Google, które podobnie jak KWfinder podaje nam informację o wyszukaniach słów kluczowych oraz informację o frazach długoogonowych. Jedna uwaga, jeżeli konto Google Ads nie jest aktywne, to planer słów kluczowych będzie podawał przedziały wyszukań a nie dokładne dane.
Na poniższej grafice pokazujemy, co należy uzupełnić:
Jako pierwsze wpisujemy słowo kluczowe, które chcemy analizować. Następnie wybieramy lokalizację (w naszym przypadku, analizują drogerię na rynek polski – właśnie do tego obszaru zawężamy oraz do języka polskiego). W kolejnym kroku klikamy zobaczy wyniki.
I otrzymujemy wyniki:
Google również podpowiada nam słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.
Podpowiada nam to bezpośrednio w polu wyszukania:
Lub już na stronie wyników wyszukania:
Mając kilkanaście słów krótkiego ogona (generycznych) możemy, znaleźć sporo słów właśnie w podpowiedziach – idąc dalej, z podpowiedzi możemy wytypować kolejne kilkanaście słów kluczowych.
Jest to dodatek, który podpowiada nam słowa kluczowe bezpośrednio w przeglądarce. Po wpisaniu zapytania w Google otrzymujemy wyniki „obok” rezultatów organicznych.
Wygląda to tak:
Wynikami są 3 sekcje: powiązanych słów, innych wyszukiwanych słów przez użytkowników i fraz długiego ogona. Wszystkie te słowa możemy skopiować, wyeksportować do pliku, dla łatwiejszej obróbki.
Narzędzie działa bardzo podobnie jak inne narzędzia do analizy słów kluczowych, wpisujemy przykładową frazę, wybieramy język i otrzymujemy wyniki, które należy przeanalizować i wybrać najbardziej nas interesujące.
Darmowa wersja narzędzia Keyword Tool generuje ponad 750 propozycji słów kluczowych długoogonowych dla każdego wyszukiwanego hasła. Tutaj również wpisujemy interesujące nas słowo kluczowe oraz wybieramy język i lokalizacje.
Narzędzie bardzo podobne do Keyword Tool i zasada działania jest bardzo podobna. Wpisujemy proponowaną frazę:
I w rezultacie otrzymujemy propozycję fraz:
Dodatkowo narzędzie dostarcza nam bardzo wiele danych dotyczących ilości wyszukań, sezonowości czy aktualnie wyglądającym Top 10:
Kolejne alternatywne narzędzie z praktycznie identyczną zasadą działania:
Narzędzie poza słowami kluczowymi dostarcza nam jeszcze propozycję pytań, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę:
Słowa kluczowe, posortowane są alfabetycznie:
Narzędzie wielofunkcyjne, które poza samymi słowami kluczowymi dostarcza informację o „jakościowych” czynnikach, które należy uwzględnić w tworzonych treściach. Jeżeli chodzi o same słowa kluczowe, to wchodzimy na stronę: https://app.surferseo.com/content_planner/queries
W rezultacie dostajemy:
Otrzymujemy kilkanaście grup słów kluczowych, które posortowane są według jakiegoś klucza (najczęściej głównego słowa kluczowego). Każdą z tych grup możemy dokładniej przeanalizować (musimy kliknąć w fioletowy ołówek edycji):
Mamy tutaj informację o słowach kluczowych, ich miesięcznych wyszukaniach, sumarycznych wynikach wyszukań oraz estymowanym ruchu.
sprawdź też