LOADING

Facebook Ads Library (Biblioteka reklam) – jak sprawdzić reklamy konkurencji

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku? Od niedawna zaszły tu pewne zmiany. W tym wpisie sprawdzamy co się zmieniło, co można podejrzeć i jak wykorzystać zdobytą wiedzę.

Jak było do tej pory

Dotychczas reklamy można było sprawdzać z poziomu danej strony FB. Należało przejść na interesującą nas stronę i w lewym menu wybrać Informacje i reklamy. Pokazuje to fragment filmu od 3:25:

Jednak od niedawna ta opcja została usunięta.

Biblioteka Reklam – nowe miejsce do sprawdzania reklam

Obecnie wszystkie reklamy można sprawdzać w Bibliotece Reklam Facebooka (Facebook Ads Library) pod adresem https://www.facebook.com/ads/library.

biblioteka reklam FB

Zmiany po części wynikają z nacisków pod którymi znalazł się sam Facebook. Wykorzystanie reklam na platformie do celów politycznych mocno przyczyniło się do takich a nie innych wyników czy to wyborów w Stanach, czy Wielkiej Brytanii. Dlatego teraz z Biblioteki może korzystać każdy, nawet osoba niezarejestrowana i niezalogowana.

Samo sprawdzenie jest bardzo proste. Wystarczy znaleźć stronę z pomocą wyszukiwarki wpisując jej nazwę. Drugi sposób to skopiowanie ID strony do wyszukiwarki. ID znajdziemy kopiując adres zdjęcia profilowego:

kopiowanie URL - ID strony Facebooka

Na przykład:

id strony FB

kopiujemy ID 188409441181171 i wklejamy w wyszukiwarkę.

Otrzymujemy wyniki aktywnych reklam:

wyniki aktywnych reklam

Posortowane według miesięcy, w których rozpoczęło się ich wyświetlanie.

Analiza konkurencji – kreacje

Możemy łatwo sprawdzić jakie reklamy stosuje konkurencja. Czy przeważają reklamy graficzne czy video, czy robi promocje (jeśli tak to jak duże, na jakie usługi), jakie treści reklamowe stosuje.

promocje reklamy FB

Analiza konkurencji – kraje

W przypadku, gdy usługa nastawiona jest na kilka krajów lub cały świat, można podejrzeć jakie kraje są dla konkurencji najważniejsze i jakie reklamy prowadzi w ramach danego kraju.

Wystarczy wybrać odpowiedni filtr i sprawdzić reklamy zawężone do danej lokalizacji:

filtrowanie kraj

Analiza konkurencji – dokąd prowadzi reklama

Poza sprawdzeniem powyższych warto też kliknąć reklamę i sprawdzić dokąd prowadzi. Jaka jest strona docelowa, jak zaprojektowany jest lejek sprzedażowy, na co kładziony jest nacisk. Przykładowo reklama może prowadzić na ekspercki artykuł, a później z pomocą remarketingu będzie promowana konkretna oferta. Kombinacji jest tu mnóstwo. Reklama to często pierwszy kontakt użytkownika z marką i warto sprawdzić jak po przejściu na stronę prowadzona jest podróż odwiedzającego.

Podsumowanie

Możliwość podejrzenia reklam konkurencji w danej branży to bardzo przydatna opcja, nie tylko dla marketerów. Właściciele biznesu sami mogą sprawdzić czy konkurencja prowadzi jakieś działania, jeśli tak to w jakiej skali. Osoby szukające pomysłu na biznes mogą sprawdzić co robi konkurencja by pozyskać ruch z reklam FB, jak dalej przedstawia ofertę.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *