Jak wdrożyć mikroformaty SCHEMA FAQ na stronie sklepu / firmy
Jak wdrożyć mikroformaty SCHEMA FAQ na stronie sklepu / firmy W poradniku pokazujemy jak poprawnie wdrożyć mikroformaty Schema FAQ. CZYM SĄ MIKROFORMATY SCHEMA FAQ? Mikroformaty …
case study – 3 języki, 20 razy więcej użytkowników
W tym case study:
Szwajcarski startup zajmujący się wymianą franków szwajcarskich online.
Zostaliśmy zaangażowani do zwiększenia ruchu organicznego oraz optymalizację serwisu i dalsze prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads – Adwords.
Sytuację utrudnia fakt, że w Szwajcarii jest kilka języków urzędowych. Strona ma trzy wersje językowe – angielską, niemiecką, francuską i wszystkie trzy były pozycjonowane.
Dodatkowo działania uzupełniliśmy płatnymi kampaniami – Adwords oraz Facebook.
Na początku postawiliśmy na:
Nadal pozostawała kwestia kilku języków. Działania SEO i reklamowe równocześnie dla języka niemieckiego, angielskiego i francuskiego nie wchodziły w grę ze względu na ograniczony budżet. Musieliśmy ustalić, które języki są priorytetowe. Po analizie wybór padł na język niemiecki, który jest najczęściej używany.
Nie znaczyło to, że całkiem porzuciliśmy działania dla pozostałych języków. Przygotowaliśmy zalecenia techniczne oraz zalecenia do treści dla wszystkich trzech języków. Poprawiliśmy linkowanie wewnętrzne. Udało się zdobyć kilkanaście dobrych linków z blogów finansowych, dzięki którym udało wzmocnić się domenę. Później stworzyliśmy dedykowane serwisy zaplecza jak również próbowaliśmy zdobywać linki z innych źródeł.
Ze względu na bardzo długi ogon (setki różnych fraz) przekonaliśmy Klienta do prowadzenia bloga poświęconego euro oraz wymianie walut. To zdecydowanie dało zauważalny efekt w postaci wzrostu widoczności oraz pozwoliło ściągać ruch z większej liczby fraz.
3
20x
1634
Najważniejsze dla Klienta to oczywiście konwersje. W tym przypadku najważniejszą konwersją jest rejestracja konta, z którego później użytkownik może dokonać wymiany walut.
Wraz ze wzrostem ruchu udało się wypracować widoczny wzrost realizacji celów. Zawsze zaczynając współpracę z klientem stawiamy na wdrożenie Google Tag Managera oraz założenie celów i zdarzeń. Dzięki temu jesteśmy po czasie stwierdzić, co dzieje się z ruchem i czy przekłada się on na oczekiwane efekty (konwersje).
Dla wspomnianego serwisu założyliśmy cele główne na przejście na stronę rejestracji, wysłanie formularza rejestracyjnego ale też kilka innych, mniej ważnych celów jak np. odtworzenie filmiku osadzonego na stronie:
Dzięki temu, na bazie prowadzonej kampanii Google Ads, zdobyliśmy informacje, które frazy najlepiej konwertują. Ta wiedza bardzo przydała się nam w działaniach SEO, bo mogliśmy linkować i optymalizować podstrony pod najbardziej interesujące nas słowa kluczowe.
Rynek wymiany walut online jest mocno konkurencyjny. W takich przypadkach analiza konkurencji pozwala uzyskać wiele ciekawych informacji jak:
To wszystko mogliśmy sprawdzić z pomocą narzędzia Semrush.
Dodatkowo skonfigurowaliśmy panel Semrush tak, by śledzić konkurencję względem naszego serwisu:
Dzięki tej analizie byliśmy w stanie podjąć lepsze decyzje i skutecznie powalczyć z konkurencją o miano lidera.
Współpracujemy od stycznia 2017 roku. Na początku współpracy liczba miesięcznych odwiedzin była na poziomie 1000 użytkowników, a po trzech latach współpracy jest to ponad 20000 użytkowników miesięcznie.
W pierwszym roku działań udało się zauważalnie zwiększyć poziom konwersji i realizacji innych celów. Dzięki optymalizacji kampanii Adwords udało się odsiać niekonwertujące słowa kluczowe i zwiększyć jej efektywność.
Zmiana ruchu od początku współpracy:
Poniżej wykres prezentujący liczbę słów kluczowych, na które pojawia się serwis (z narzędzia Semrush). Jak widać, od samego początku obserwujemy przyrost liczby słów kluczowych czyli długiego ogona.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, jest grupa fraz na których nam zależy szczególnie, bo mają wysoki poziom konwersji. Wiele tych fraz jest w top 10 i top 5, poniżej fragment:
Praca przy promocji tego serwisu jest od początku dużym, ale też ciekawym wyzwaniem. Ponownie przekonaliśmy się jak ważne są podstawy SEO – optymalizacja, struktura, linkowanie wewnętrzne.
Istotna jest też żmudna praca u podstaw – przeanalizowaliśmy dokładnie kilkadziesiąt serwisów konkurencji dzięki czemu zdobyliśmy sporo ciekawych informacji.
Bez śledzenia celów i zdarzeń, czyli analityki internetowej, nie bylibyśmy w stanie podjąć trafnych decyzji co do kierunku działań.
To wszystko sprawdza się i przynosi efekty niezależnie od języka strony.
Sprawdź też: pozycjonowanie i reklama Stany Zjednoczone, pozycjonowanie i reklama Czechy, pozycjonowanie i reklama Niemcy, reklama Rosja.
sprawdź też