Widoczność strony w Google – jak sprawdzić i dlaczego warto się tym zająć?
Poradnik Widoczność strony w Google – jak sprawdzić i dlaczego warto się tym zająć? Sprawdzenie widoczności strony w Google pozwoli określić, gdzie znajdujesz się na …
Przedstawiamy case study pozycjonowania sklepu sportowego Mistralsport.pl. Pokazujemy jak w działaniach SEO dla e-commerce można ułożyć priorytety, by szybciej wypracować efekty zgodne z celami biznesowymi Klienta.
Mistral to stacjonarne sklepy z odzieżą sportową, sprzętem i akcesoriami dla sportowców. Naturalnym następnym krokiem w rozwoju firmy było otworzenie sklepu internetowego mistralsport.pl, co pozwoliłoby na dotarcie do większej liczby pasjonatów kolarstwa z całego kraju.
Ofertę sklepu wyróżnia duży wybór rowerów prestiżowych marek takich jak Specialized, Trek, Giant, Kross i Kellys.
Dlatego już na początku ustaliliśmy z Klientem, że priorytetem będzie rozwój i promocja kategorii związanych z rowerami.
W każdym biznesie znajdziemy kluczowe produkty lub kategorie, które są najważniejsze – czy to z powodu najlepszej marży, największej grupy potencjalnych klientów czy innych.
Z kolei budżety na marketing są zawsze ograniczone. Aby wykorzystać środki jak najlepiej i by przyniosły jak najlepszą sprzedaż (jak największe ROI) strategia marketingowa powinna uwzględniać priorytety danego biznesu.
Bez ustalenia takich priorytetów działania SEO prowadzone w różnych obszarach w tym samym czasie spowalniają osiągnięcie efektów.
Na początku omówiliśmy strategię z Klientem, uwzględniając jego uwagi i sugestie. Następnie ustaliliśmy kolejne etapy działań. To najważniejsze obszary dla e-commerce jak:
W każdym z nich uwzględnialiśmy wspomniane wcześniej priorytety. Przykładowo:
Poza optymalizacją sklepu e-commerce i zadbaniem o treści widzieliśmy też, że musimy skupić się na wzmocnieniu domeny (poniżej parametr Domain Raiting z narzędzia Ahrefs):
Zaczęliśmy zdobywać tematyczne linki, głównie tekstowe osadzone w artykułach związanych ze sportem i rowerami.
Współpracę zaczęliśmy w lutym 2022. Wprowadzone zmiany szybko przełożyły się na wzrost widoczności.
Liczba fraz w top 3 wzrosła z 43 do 115:
Liczba fraz w top 10 wzrosła z 186 do 1320:
Liczba fraz w top 20 wzrosła z 682 do 4592:
Liczba fraz w top 50 wzrosła z 3519 do 13172:
Wzrost liczby fraz w wynikach wyszukiwania zauważalnie przełożył się na ruch organiczny:
Który wzrósł ponad trzykrotnie:
To przykład pozycjonowania sklepu, gdzie dobrze zaplanowane działania uwzględniające priorytety Klienta przyniosły szybkie rezultaty. To oczywiście nie koniec pozycjonowania. W pierwszym roku współpracy zajęliśmy się najważniejszymi aspektami SEO. Teraz możemy skupić się na kolejnych jak rozbudowa bloga, pozycjonowanie najważniejszych głównych fraz i następnych celach.
sprawdź też