
Unikalne opisy produktów: dlaczego są ważne i jak je tworzyć
Nazwa kategori Unikalne opisy produktów: dlaczego są ważne i jak je tworzyć Pisanie opisów produktów jest konieczną częścią prac zarówno przy założeniu sklepu internetowego, jak …
Zaawansowana analiza Twojej strony
Tag Manager jest narzędziem stworzonym przez Google, powstałym głównie z myślą o usprawnieniu zarządzania wszelkimi tagami na stronie. Dzięki niemu implementacja w serwisie kodów remarketingowych, pixela Facebooka oraz śledzenie na poszczególnych na stronie są możliwe bez korzystania z pomocy programisty.
Znacznie obniża to koszty przygotowania serwisu www do zbierania jak największej ilości interesujących nas danych.
Wdrożenie i konfiguracja Google Tag Managera to niezliczona liczba dodatkowych możliwości do jeszcze sprawniejszej promocji strony internetowej.
GTM umożliwia zaawansowane śledzenie działań użytkowników na stronie, takich jak procentowy stopień przescrollowania, co przydaje się zwłaszcza przy stronach typu one site page czy klikalność różnych elementów. Pozwala nam to dowiedzieć się czy potencjalny klient dotarł do sekcji „oferta” albo „kontakt”.
Ponadto możemy ingerować w kod witryny dodając dane strukturalne albo zmieniając zawartość strony po wykonaniu danego zdarzenia.
Na podstawie wykonanych zadań możemy tworzyć listy odbiorców do remarketingu i eventy w Google Analytics i Facebooku.
1
Dobrze skonfigurowany GTM pozwala na bardzo szybkie i sprawne zarządzanie tagami na stronie, dzięki czemu można zastąpić część pracy związanej z kodowaniem.
2
Przy poprawnej konfiguracji znacznie rzadziej potrzebna jest pomoc ze strony informatyków do wdrażania śledzenia elementów lub tagów zewnętrznych.
Dla każdego serwisu, w którym konieczne jest sprawdzenie, w jaki sposób zachowują się na nim użytkownicy. GTM może pomóc w usprawnieniu analityki na serwisie składającym się z jednej strony, jak i na rozbudowanym sklepie internetowym. W tym drugim naturalnie wdrożenie będzie zdecydowanie bardziej złożonym przedsięwzięciem z uwagi na większą liczbę koniecznych do śledzenia zmiennych. Nadal jednak w obu przypadkach zbierane dane będą niezbędne z biznesowego punktu widzenia.
Sama proces analizy danych nadal jest wykonywany przy użyciu Analytics i tam też spływają wszystkie dane. Google Tag Manager umożliwia jednak dodanie do zbieranych przez Analytics własnych zdarzeń, dzięki którym zdecydowanie bardziej precyzyjnie dowiesz się, czy użytkownicy korzystają z Twojej witryny tak, jak tego oczekujesz, a Ty realizujesz swoje cele biznesowe. W odróżnieniu od ręcznego kodowania zdarzeń na stronie, w przypadku GTM nie jest konieczne angażowanie osoby z wiedzą programistyczną, gdyż kod jest niejako „przenoszony” z Tag Managera bezpośrednio na stronę.
Utworzenie dodatkowych zmiennych, przekazywanie danych do data.layer, tworzenie triggerów (czyli wyzwalaczy) a następnie tagów opartych o te wartości pozwala przesyłać niezliczoną ilość zdarzeń do zewnętrznych narzędzi analitycznych (takich jak Google Analytics albo Analytics Facebook).
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat konfiguracji Google Tag Manager?
Podobnie jak z kontem Google Analytics właścicielem kontenera GTM jest klient. Carted posiada jedynie pełne uprawnienia do konfiguracji i publikowania zmian.
Najczęściej wysyłanymi zdarzeniami do narzędzi zewnętrznych są: – poprawne wysłanie formularza kontaktowego – dodanie produktu do koszyka – kliknięcia w przyciski w sekcjach call to action – kliknięcia w dane kontaktowe (adresy email i numery telefonów) – wykorzystanie przycisków social media – odtworzenia filmików – mierzenie poziomu przeskrollowania strony
Po otrzymaniu dostępów do serwera FTP możemy wdrożyć kontener na stronie klienta albo przekazać kod programiście opiekującemu się serwisem. Konfiguracja zmiennych, wyzwalaczy i tagów jest po stronie Carted.
Tak, pełna konfiguracja kontenera znajduje się po stronie Google. Jednak z uwagi na możliwości jakie daje GTM zalecamy nieudostępnianie danych do logowania się do konta osobom postronnym.
Google Tag Manager pozwala nie tylko zarządzać tagami ale również umieszczać w kodzie strony bloki html albo własne funkcje javascript. Dzięki temu możliwa jest implementacja: – kodów ecommerce do Google Analytics, – mikroformatów (danych strukturalnych), – spersonalizowanych bloków treści
sprawdź też