Marketplace Facebook: czy i jak może pomóc firmom e-commerce
Marketplace Facebook: czy i jak może pomóc firmom e-commerce Facebook Marketplace służy polskim użytkownikom od 2017 roku. Okazał się bardzo wygodną, intuicyjną i skuteczną platformą …
Pokazujemy proces pozycjonowania oraz efekty uzyskane dla sklepu e-commerce producenta rajstop.
Więcej o kliencie i współpracy:
Zdjęcie – źródło: evasintimates.com
Kilka agencji podejmowało się wcześniej prób zbudowania ruchu oraz widoczności – bez zadowalających rezultatów.
Dlatego już na etapie ustalania warunków współpracy Klient chciał, abyśmy przedstawili strategię SEO dla sklepu, możliwe efekty do osiągnięcia z określeniem horyzontu czasowego.
Przeanalizowaliśmy dotychczasową optymalizację, linkowanie oraz content marketing. Wskazaliśmy błędne w naszej ocenie decyzje jak:
Na bazie powyższych wniosków zaproponowaliśmy plan, który pozwoliłby podjąć skuteczniejsze działania.
Warto rozwinąć ten wątek.
SEO dla sklepów internetowych zawsze opiera się na tych samych fundamentach:
90% sukcesu to jakość prowadzonych działań i sposób inwestycji budżetu na marketing a nie tajne strategie czy unikalny know how. Od początku istnienia Carted kierujemy się tą zasadą – dzięki temu mogliśmy skutecznie pomóc wielu klientom e-commerce.
Nawet przy mniejszych budżetach również można budować widoczność i ruch. Pod warunkiem, że odpowiedni procent jest odpowiednio inwestowany w kluczowe dla SEO obszary.
Niestety, sporo polskich agencji działa w nieprzejrzystym modelu. Klient nie wie, ile agencja przeznacza na zdobycie linków, copywriting. W praktyce często wygląda to tak, że inwestowane jest absolutne minimum, z pomocą którego nie da się skutecznie powalczyć o dobre pozycje.
Za pozycjonowanie liderów w danych niszach odpowiadają agencje i specjaliści, którzy odrobili lekcje. Dużą część budżetu na marketing inwestują we wzmacnianie domeny przy pomocy jakościowych linków, rozbudowę struktury, tworzenie treści. To pozwala im osiągnąć top 10 i rozwijać sprzedaż z ruchu organicznego.
Sprawdźmy zatem, jakie ważniejsze działania pomogły nam osiągnąć lepsze wyniki.
Głównie nastawiliśmy się na linkowanie z portali i blogów kobiecych. Jak wspomnieliśmy na początku, wcześniej były dodawane słabe linki i musieliśmy tu postawić na jakość, tak by wzmocnić domenę.
Poniżej wykres przyrostu domen (odpowiadamy za część linków, pojawiały się też linki z innych źródeł):
Duży nacisk położyliśmy na treści opisów kategorii jak i rozwój bloga. To tandardowe działanie przy rozwoju każdego sklepu e-commerce. Z innych działań warto wspomnieć o uzupełnieniu sekcji FAQ na końcu wpisów.
Od początku współpracy dużo pracy poświęciliśmy na uporządkowanie pozostałych istotnych aspektów związanych z optymalizacją techniczną, szybkością ładowania, UX i wiele innych.
Nie możemy nie wspomnieć o wersji mobilnej. Jak zawsze w niszy odzieżowej możemy spodziewać się tu przeważającej liczby wejść ze smartfonów:
Zawsze sprawdzamy czy wersja mobilna jest dopracowana nie tylko pod kątem SEO ale również UX.
Nie pokazujemy dokładnych statystyk, ale zarówno w sklepie Klienta jak i innych sklepach odzieżowych odwiedzający nie tylko wchodzą na stronę sklepu z pomocą smartfonów, ale również na nich finalizują zakup.
Udało się wypracować wzrosty widoczności oraz ruchu, które przełożyły się na wzrost sprzedaży.
Przyczynił się do tego wzrost liczby pozycji w top 3. Od początku współpracy (zielony kwadrat) udało się zwiększyć prawie czterokrotnie liczbę fraz w top 3:
Liczba fraz w top 10 wzrosła dwukrotnie:
Frazy w top 20:
Rośnie również długi ogon, frazy w top 50:
Wzrost widoczności przełożył się na większy ruch organiczny:
Co potwierdza też Search Console. Wzrost liczby wyświetleń:
Jest tu kilka silnych marek bezpośrednich konkurentów-producentów; są też duże sklepy z szerszym asortymentem.
Udało się wypracować wzrosty widoczności oraz ruchu. Sklep zaczął pojawiać się wysoko na frazy głównych produktów. Część to zapytania długiego ogona, część to frazy główne.
Jest tu jeszcze spory potencjał do kontynuowania wzrostów zarówno samej widoczności, ruchu jak i kilku najważniejszych fraz sprzedażowych.
To case study pokazuje że:
Od początku przedstawialiśmy:
Dzięki temu Klient wiedział na jakim etapie procesu SEO jesteśmy, co aktualnie jest robione, a co jest zaplanowane. Udało się zbudować dobrą współpracę i wiele decyzji dotyczących SEO podejmowaliśmy wspólnie.
sprawdź też