Internetowy sklep z dekoracjami i plakatami do domu – marketing i pozycjonowanie
Internetowy sklep z dekoracjami i plakatami do domu – marketing i pozycjonowanie 1000zł miesięcznie – 6 razy większa sprzedaż – Case study jak w dwa …
W ostatnim czasie wiele osób reklamujących się w Google Ads dostało maila z prośbą o przejście weryfikacji. Sam proces ma na celu zwiększenie wiarygodności reklamodawców i całej platformy reklamowej Google. Wiąże się to również z powstaniem komunikatu i strony reklamodawcy, o których warto wiedzieć, niezależnie od tego, czy jesteś reklamodawcą, czy odbiorcą treści.
Komunikaty wyświetlane w reklamie to dodatkowe informacje na temat reklamodawcy, które obejmują:
Każda osoba, której wyświetla się dana reklama, ma dostęp do tych informacji.
Warto zaznaczyć, że komunikat dotyczy to tylko tych reklamodawców, którzy przeszli weryfikację, ponieważ dane pochodzą właśnie z tego procesu.
Obecnie nie jest ich wielu, zwłaszcza jeżeli chodzi o mniejsze przedsiębiorstwa. To jednak kwestia czasu, ponieważ Google przeprowadza weryfikację sukcesywnie u wszystkich reklamodawców. Można spodziewać się, że w kolejnych miesiącach liczba komunikatów wyświetlanych w reklamach będzie rosnąć.
Aby zapoznać się z komunikatem, wystarczy użyć symbolu trójkąta umieszczonego obok adresu www strony reklamowej:
W efekcie otwiera się okno o nazwie “Moje Centrum reklam”, w którym oprócz możliwości zgłoszenia lub polubienia reklamy można zobaczyć informacje na temat reklamodawcy.
Pod komunikatem znajduje się opcja “Zobacz więcej reklam”. Jest to link przenoszący użytkownika na stronę reklamodawcy, czyli informacji na temat wszystkich reklam prowadzonych przez konkretny podmiot w ciągu ostatnich 30 dni.
Jak tłumaczy Google, taki zabieg ma na celu zwiększenie transparentności i wiedzy na temat reklamodawcy oraz ułatwienie zgłoszenia nieodpowiedniej reklamy. W efekcie tego zabiegu można sprawdzić, jakie inne działania reklamowe podejmuje dana firma lub osoba:
Jak widać na tym przykładzie, Google obsługuje około 3 tys. kampanii reklamowych. W okno dotyczące konkretnej kampanii można wejść, aby poznać dodatkowe informacje na temat formatu, wyglądu i daty ostatniego wyświetlenia reklamy.
Strona daje również możliwość filtrowania wyników wyszukiwania według zakresu czasowego, kraju wyświetlania i rodzaju reklamy (graficzna, tekstowa lub wideo).
Warto zaznaczyć, że w odróżnieniu od komunikatów wyświetlanych w reklamach, strona reklamodawcy jest widoczna tylko dla zalogowanych, pełnoletnich użytkowników. Co więcej, użytkownicy zobaczą wyłącznie te reklamy, które mogą wyświetlać się osobom w ich lokalizacji.
Strona reklamodawcy może budzić sprzeciw, zwłaszcza wśród agencji marketingowych i e-commerce, gdzie szeroka wiedza z zakresu działań reklamowych, dostępna na wyciągnięcie ręki dla każdego, może być problematyczna.
Google podkreśla jednak, że zabieg ten jest częścią działań przedsiębiorstwa na rzecz budowania zaufania i transparentności reklam dla użytkowników. Rezygnacja ze strony nie jest możliwa, a w niedalekiej przyszłości wszyscy reklamodawcy będą ją posiadać.
Komunikaty wyświetlane w reklamach i strony reklamodawców nie zmieniają wyglądu wyświetlanych reklam. Będą one widoczne dla użytkowników dokładnie tak samo, jak wcześniej.
Google zastrzega sobie prawo do udostępniania dodatkowych informacji o reklamodawcy i kampaniach reklamowych. Zalicza do nich m.in.: historię zmian nazwy reklamodawcy, kreacje reklamowe i reklamy usunięte lub zawieszone z powodu naruszenia zasad.
sprawdź też