Czym jest marketing MIX? kompozycja marketingowa 4P, 4C i 7P
Czym jest marketing MIX? kompozycja marketingowa 4P, 4C i 7P poradnik Przedsiębiorcy korzystają z różnych sposobów umożliwiających zwiększenie popytu na swoje usługi lub produkty. Jedni …
Zmień szukającego w klienta
Widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania dla użytkownika to dopiero początek procesu, którego końcowym etapem powinno być dokonanie przez niego transakcji w Twoim sklepie lub skontaktowania się z Tobą przez formularz na stronie.
Powinno to przy tym zostać dokonane w tak przyjazny sposób, by wracał on na Twoją stronę przy kolejnych okazjach.
SXO zajmuje się jak najpłynniejszym przeprowadzeniem użytkownika przez całą tę ścieżkę. Zadbanie o odpowiednie pokierowanie użytkownika przez proces zakupu jest kluczowe dla osiągnięcia celów Twojego serwisu.
Przystępując do optymalizacji SXO szczególną uwagę zwracamy na te trzy elementy:
1
Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce to nie jedyny czynnik mający wpływ na klikalność witryny w wynikach. Dobrze dopasowane metatagi, zachęcający do kliknięcia tytuł oraz dobrze informujące o zawartości strony description może wyraźnie poprawić współczynnik CTR. W podobny sposób mogą zadziałać dane rozszerzone, które dodatkowo wyróżnią naszą stronę na tle konkurencji i sprawią, że użytkownicy będą ją chętniej klikać.
2
Bezpośrednio po kliknięciu w wynik wyszukiwania użytkownik musi mieć pewność, że znalazł to, czego szukał. Odpowiednio dopasowana strona docelowa pozwoli utwierdzić go w tym przekonaniu oraz zachęcić do dalszej interakcji z serwisem. Jasna i przejrzysta odpowiedź na zadane wyszukiwarce pytanie pozwoli na utrzymanie użytkownika na stronie, a odpowiednia zachęta do działania pokieruje go dalej.
3
Zachęcenie użytkownika do odwiedzenia serwisu i utrzymanie go za pomocą strony docelowej to dopiero połowa sukcesu. Dzięki dalszej nawigacji będzie możliwe pokierowanie użytkownika w kierunku oczekiwanej od niego akcji. Przyjazna ścieżka będzie przy tym dodatkową zachętą do ponownego skorzystania z serwisu.
Elementy widoczne w wyszukiwarce to tytuł strony, jej opis, adres url oraz ewentualne dane rozszerzone. Wykorzystując te elementy w odpowiedni sposób mamy możliwość wyróżnienia serwisu na tle konkurencji. Bardzo pomocne są odpowiednie teksty metatagów / reklam, zachęcające użytkownika do kliknięcia w link do strony.
W przypadku kampanii Ads dysponujemy również arsenałem rozszerzeń reklam, dzięki którym możemy zawrzeć dodatkowy przekaz reklamowy. Przykładowo poza tekstem reklamy możemy umieścić dane adresowe, telefoniczne, informacje o produktach czy rodzajach dostarczanych usług.
Z kolei wyniki wyszukiwania bezpłatnego umożliwiają korzystanie z danych rozszerzonych – czyli dodatkowego uzupełnienia wyników wyszukiwania o dodatkowe informacje, takie jak oceny produktu, czy przedział cenowy.
Odpowiednia strona docelowa spowoduje, że użytkownik upewni się, że znajdzie w serwisie to, czego szuka, a przy tym wzbudzi u niego wystarczające zaufanie, że skorzysta z jego usług. Przejrzysta strona, stanowiąca idealną odpowiedź na zapytanie użytkownika ma znacznie większe szanse na zatrzymanie użytkownika niż taka, która sprawi, że będzie musiał szukać dalej w obrębie serwisu. Optymalnym rozwiązaniem jest więc spowodowanie, by już na stronie docelowej użytkownik mógł wykonać oczekiwaną przez niego akcję.
W przypadku bardziej złożonych serwisów często proces oczekiwanego działania nie zakończy się na stronie docelowej. Konieczne jest dalsze kierowanie użytkownika po stronie, by mógł on np. zakończyć proces rejestracji, lub dokonać zakupu. Ta część mocno pokrywa się z audytem UX, także z niektórymi scenariuszami cognitive walkthrough.
SXO W PRAKTYCE
Kiedy rozpoczniesz współpracę z Carted w zakresie optymalizacji SXO, możesz liczyć na współpracę z doświadczonym zespołem specjalistów. W ramach usługi są:
W ramach analizy możemy przygotować szczegółowy audyt SXO, obejmujący całość ścieżki interakcji użytkownika, począwszy od tego, jak postrzega on stronę w wynikach wyszukiwania, poprzez jakość strony docelowej, aż po cały jego kontakt z serwisem w trakcie wykonywania oczekiwanych czynności. Końcowym produktem audytu jest raport, wskazujący stan faktyczny, jak i wskazówki dotyczące ewentualnych zmian i korekt na stronie.
W ramach współpracy przy innych obszarach promocji serwisu, zwracamy również na jego optymalizację pod kątem SXO. Jest to ważny element procesu pozycjonowania strony oraz jej płatnej reklamy w Google Ads. W tym ostatnim przypadkach SXO staje się nawet jeszcze istotniejsze, z uwagi na pełny wpływ na stronę docelową, na którą można kierować użytkownika.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat SXO?
SXO to optymalizacja doświadczenia użytkownika wyszukiwarki internetowej. Jest to skrót od Search Experience Optimization. Ta gałąź marketingu stanowi połączenie SEO (pozycjonowania) i UX (doświadczenie użytkownika), a jej celem jest równoczesna poprawa współczynnika klikalności strony oraz jej współczynnika konwersji.
Często działania z zakresu SXO są wykonywane w ramach pozycjonowania lub prowadzenia kampanii Ads, gdyż są one jednym z elementów skuteczności tych gałęzi marketingu. Niezależnie od tego możliwe jest wykonanie audytu SXO, co pozwoli na skuteczną poprawę współczynników klikalności i konwersji. Cena jest uzależniona od zakresu prac oraz wielkości serwisu. W przypadku niewielkich serwisów nie przekroczy kilkuset złotych, zaś przy dużych, łącznie z pełnym audytem UX, może wynosić kilka tysięcy złotych.
sprawdź też