Zobacz jak audyt może pomóc Twojej stronie i biznesowi Audyt SEO strony, sklepu internetowego (e-commerce) Potrzebujesz pomocy przy optymalizacji sklepu internetowego, strony firmowej, bloga? Oferujemy …
Co robimy
Reklama internetowa w promocji sklepu internetowego – rodzaje, skuteczność, opis
Zwiększ sprzedaż w sklepie z pomocą reklam
w artykule:
- jakie są rodzaje reklam, najpopularniejsze platformy reklamowe
- które reklamy możesz wykorzystać do promocji sklepu internetowego
- które reklamy nadają się do budowy zasięgów, a które do zwiększenia sprzedaży
- jakie są koszty prowadzenia reklam na poszczególnych platformach
Mówiąc o reklamach warto potestować różne reklamy, bo na rynku dostępny jest nie tylko Adwords.
Adwords
Adwords to nadal podstawa jeśli chodzi o reklamę w internecie. Możliwość stworzenia kampanii dla określonych słów kluczowych (czy grup słów) pozwala bardzo dokładnie targetować odbiorców naszych reklam.
Często na wielu urządzeniach reklamy przewijają wyniki organiczne poza ekran, zajmując całą górę, czyli najlepiej eksponowane miejsca.
Jakie są koszty reklam? Zależy od konkurencyjności. Szacunkowe koszty kliknięć można zobaczyć w panelu:
Jednak tak naprawdę koszty prowadzenia kampanii Adwords poznamy dopiero po przeprowadzeniu kampanii testowej. Jest to kampania prowadzona na większym budżecie, która ma na celu przetestowanie skuteczności różnych fraz oraz sprawdzenie realnych kosztów kliknięć.
W panelu mamy podgląd efektów prowadzonej kampanii, można też zarządzać poszczególnymi grupami słów kluczowych, zmieniać dzienne budżety, podejrzeć skuteczność, koszt konwersji itp.
Zalety:
- Płatność za kliknięcia, duża możliwość zarządzania wydawaniem budżetu
- Możliwość dobrego dopasowania pod konkretną grupę fraz, możliwość wykluczania
- Remarketing, który zwiększa skuteczność kampanii
Wady:
- W przypadku konkurencyjnych fraz kliknięcia mogą być bardzo drogie
Google Merchant Center
Merchant Center to reklamy od Google, stworzone z myślą o sklepach internetowych. Ich dużą zaletą jest to, że prezentujemy reklamy konkretnych produktów. Przykład:
Po kliknięciu użytkownik ląduje na stronie danego produktu, co zwiększa konwersję. Wszystko dzięki temu, że tradycyjna ścieżka przy zwykłej reklamie:
Reklama -> Użytkownik trafia na kategorie/podkategorie, musi wybrać produkt -> Użytkownik trafia na stronę produktu, gdzie może dokonać zakupu
Jest znacznie skrócona:
Reklama Produktowa -> Użytkownik trafia na stronę produktu, gdzie może dokonać zakupu
Reklama w Merchant Center w wielu przypadkach pozwala efektywniej wykorzystać budżet. Jest mniej tu przypadkowych kliknięć (jak przy reklamach tekstowych), bo użytkownik widzi od razu konkretny produkt.
Aby uruchomić reklamę produktową należy założyć konto w Merchant Center i z pomocą feeda dodać produkty z naszego sklepu. Następnie w ciągu kilku dni produkty zostaną zatwierdzone i można zacząć kampanię produktową.
Zalety:
- Użytkownik trafia od razu na stronę produktu
- Skuteczność, lepsze wykorzystywanie budżetu
Wady:
- Uruchomienie kampanii może być kłopotliwe, jeśli jest problem z wygenerowaniem poprawnego feeda
Kampanie PPC na Twitterze
Twitter często jest pomijany przy prowadzeniu kampanii reklamowych, a szkoda bo to bardzo ciekawa platforma. Oczywiście pod względem możliwego ruchu bezapelacyjnie wygrywa tu Adwords. Podkreślaliśmy jednak na początku, że warto sprawdzić i wykorzystywać każdy możliwy kanał dotarcia do nowej grupy klientów.
Najważniejsze zalety Twittera, o których należy wspomnieć:
- Często koszty reklamy są niższe niż na Adwords
- Ciekawe opcje targetowania
- Łatwe założenie kampanii
Z wad można wymienić:
- Może się nie sprawdzić w niektórych branżach
- Mała grupa odbiorców w porównaniu z możliwościami jakie daje np. Adwords
Koszty promocji kampanii można obniżyć dzięki optymalizacji grupy odbiorców, pomaga w tym rozbudowany panel (więcej). Można np. ustalić, by reklama pojawiała się osobom śledzącym dany profil. Możliwości jest wiele.
Przykład promowanego posta na Twitterze:
Zamiast zdjęcia można załączyć film. Częstą praktyką jest dodawanie animacji w GIF, bo jednak większość użytkowników używa go na smartfonie, gdzie ładowanie filmu lub odtwarzanie może być problematyczne lub świadomie pomijane.
Więcej o reklamach na Twitterze.
Kampanie na FB
Facebook mocno rozwija swój główny produkt, czyli reklamy :). Dzięki temu mamy dostępnych wiele formatów reklam. Samo zarządzanie budżetem też jest dość łatwe dzięki odpowiednim limitom.
Podstawą udanej kampanii na FB jest stworzenie odpowiedniej formy reklamy oraz odpowiednie targetowanie grupy docelowej. Podobnie jak przy innych platformach, zaczyna się tu od szerszej grupy i następnie można doprecyzowywać konkrety.
Można promować nasz sklep lub fanpage naszego sklepu.
Zalety:
- Duża liczba możliwych reklam
- Rozbudowany, łatwy w obsłudze kreator
- Duża liczba użytkowników
Wady:
- Dopasowanie kampanii do grona odbiorców może zająć trochę czasu, co na początku wiąże się z większymi wydatkami
Facebook daje też ciekawe możliwości retargetowania. Przykładowo jeśli ktoś rozpocznie zakup, ale go nie dokończy (porzuci koszyk, dość częste). Mamy możliwość takiego ustawienia retargetowania, by przypomnieć się właśnie na FB. Więcej o retargetowaniu.
Kampanie na Instagramie
Instagram został przejęty przez Facebooka. Dzięki temu mamy teraz możliwość łatwego prowadzenia kampanii na obu platformach.
Instagram opiera się na zdjęciach a przecież w naszym sklepie internetowym to właśnie zdjęcia produktów powinny być jak najlepszej jakości. Stąd dość łatwo jest stworzyć odpowiednią kampanię na Instagramie.
Samo zawężanie do odpowiedniej grupy docelowej jest dość proste, bo pomaga tu opisywany wcześniej kreator z Facebooka.
Zalety:
- Różne dostępne formy reklamy (zdjęcia, filmy…)
- Można użyć do promocji samej marki (zwiększenie rozpoznawalności) lub do promocji konkretnych produktów i zdobywać przejścia na sklep
- Duża możliwość targetowania odbiorców reklamy, bazująca na FB
Wady:
- Mniejszy zasięg niż Adwords czy FB
Pozostaje pytanie, czy warto? Nie każdy używa Instagrama. Tak, ale w Polsce zyskuje on jednak dość sporo nowych użytkowników i co najważniejsze często są to użytkownicy aktywni.
Więcej o reklamach na Instagramie.
Podsumowanie
Głównym celem tej części było pokazanie różnych rozwiązań reklamowych. Zazwyczaj reklamodawcy skupiają się tylko na Adwords i ew. Merchant Center a dla sklepów można wykorzystać wiele innych rozwiązań.
Reklamy to świetna opcja na ściągnięcie dodatkowego ruchu. Trzeba jednak pamiętać, że bardzo ważne jest odpowiednie prowadzenie takich kampanii, wprowadzanie poprawek w targetowaniu odbiorców, ustalanie odpowiednich stawek i wiele innych. Dopiero po czasie można dojść do najlepszych ustawień i zwiększyć efektywność prowadzonej kampanii.
sprawdź też