
Case study albertfresh.pl: sklep ecommerce z żywnością – pozycjonowanie
Case study albertfresh.pl: sklep ecommerce z żywnością – pozycjonowanie Co ważniejsze na początku – struktura czy link building? W case study pokazujemy rozwój od podstaw …
Jak pandemia i nowe telewizory pomagając reklamom
YouTube zaczyna umacniać swoją pozycję jako popularna platforma dla reklamodawców. Szczególnie ten rok może być tu bardzo istotny.
Obserwujemy kilka ciekawych trendów związanych z technologiami czy sytuacją na świecie działającymi na korzyść tej drugiej na świecie wyszukiwarki.
Pandemia pomogła firmom streamingowym. Netflix, YouTube i inne zyskały na tym, że jeszcze więcej ludzi zaczęło oglądać materiały video online. Przykład Netflix, którego ceny akcji od marca zyskały na wartości blisko 100%:
Ale nie tylko koronawirus pomógł usługom streamingowym. Duże znaczenie ma też zmiana zachowań użytkowników związana z nowymi technologiami. Wraz z wymianą telewizorów na nowe kupujący mają od razu zainstalowane aplikacje YouTube, Netflix i inne. Dzięki temu mogą wygodnie oglądać YouTube na telewizorze. Potwierdza to Google w swoich statystykach, podając że:
Google też podaje dodatkowe statystyki mające zachęcić reklamodawców jak to że:
Dodatkowo pamiętajmy, że na telewizorze nie jest tak łatwo dodać Adblocka jak na komputerze i raczej stajemy przed wyborem – oglądać reklamy lub wykupić YouTube Premium. To też ma wpływ na liczbę osób faktycznie oglądających reklamy.
W momencie pisania tego tekstu do wyborów w USA zostały niecałe dwa tygodnie. Na tej ostatniej prostej sztaby wyborcze starają się zainwestować maksymalnie dużo pieniędzy w kampanie reklamowe szczególnie w tzw. swing states gdzie do tej pory wyniki wyborów wahały się między obiema najważniejszymi ugrupowaniami.
I tu pojawiły się problemy z dostępnością miejsc reklamowych na YouTube. Sztabom zależy na reklamowaniu się w tych samych stanach, do tych samych grup odbiorców. Są to szczególnie odbiorcy, do których ciężko im dotrzeć za pośrednictwem tradycyjnej telewizji. Widzą bowiem, że ci odbiorcy mogą mieć telewizor, ale oglądają właśnie kanały streamingowe a nie kanały naziemne czy kablówkę.
To też ciekawa zmiana trendu reklam wyborczych jeśli chodzi o tradycyjną telewizję a reklamę na YouTube. Do tej pory w czasie kampanii większe budżety były przeznaczane na reklamy telewizyjne, a mniejsza część na reklamy w internecie, w tym na YouTube.
Teraz obserwujemy sytuację, gdzie często wydatki na reklamę internetową, w tym YouTube, są na równi z wydatkami na reklamę telewizyjną. Mówimy tu o setkach milionów dolarów wydawanych miesięcznie.
Takie decyzje nie są podejmowane na bazie przeczucia a wewnętrznych danych i badaniach. Trend był znany od dawna – telewizja tradycyjna będzie traciła grunt na rzecz internetu. Teraz duże pieniądze tylko to potwierdzają.
Ciekawe jest też, na jakich reklamach szczególnie zależy sztabom wyborczym:
Choć na ten moment jak wspomnieliśmy, sztaby biorą co się da.
To nie tak że do tej pory reklamodawcy unikali YouTube. Jednak przy ograniczonych budżetach raczej był to drugi, trzeci wybór jeśli chodzi o platformę reklamową. Dopiero w tym roku trendy popularności haseł związanych z reklamami YouTube Ads wybiły w górę:
Składa się na to wiele czynników. Wspomniana zmiana zachowań, zwiększająca się liczba telewizorów ze SmartTV i zainstalowaną aplikacją YouTube, pandemia i wiele innych.
Również w carted obserwujemy wzrost liczby zapytań o prowadzenie kampanii reklamowych na YouTube i coraz częściej poza standardowymi reklamami na Facebook czy Google Ads prowadzimy właśnie takie reklamy.
Dobry temat na osobny artykuł. Skoro jednak już poruszyliśmy zmianę trendów i rosnącą popularność reklam na YouTube to możesz się zastanawiać, czy taka reklama może pomóc w Twojej firmie? Jakie są zalety reklamy na YouTube?
Jak najbardziej możesz prowadzić reklamę YouTube nawet przy mniejszych budżetach.
Najważniejsze zalety reklamy na YouTube to możliwość targetowania:
Po wyborze grup odbiorców reklamy YouTube daje możliwość prowadzenia reklamy o różnym celu – konwersje i zwiększanie sprzedaży, powiększanie kanału itd. Jest tu sporo rozwiązań, które można dopasować do różnych biznesów.
2020 to zdecydowanie ważny rok dla YouTube i reklamy w internecie. Fakt, że sztaby wyborcze chcą wydać więcej na reklamy YouTube niż ten jest w stanie obsłużyć to jeszcze jedno potwierdzenie zmieniających się trendów. Możemy się spodziewać, że z biegiem czasu kolejne firmy i branże będą dostrzegały zalety reklamy na YouTube. Na szczęście jest ona dostępna nie tylko dla dużych graczy, ale i dla mniejszych firm.
Przy pisaniu artykułu wykorzystane zostały źródła:
sprawdź też