fbpx

SEO dla e-commerce

Pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO)

Pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO) to usługa, dzięki której witryna internetowa zyskuje większą widoczność w wynikach wyszukiwania. Odpowiednia optymalizacja treści, uporządkowanie struktury strony, oferty sprzedażowej i pozyskiwanie linków to tylko niektóre elementy, które składają się na proces pozycjonowania. Pomożemy Ci zwiększyć widoczność Twojego sklepu w Google. Przygotujemy odpowiednią strategię i wdrożymy konkretne działania, które sprawią, że będziesz sprzedawać więcej.

Poznaj nas bliżej

Porozmawiajmy.
Wypełnij formularz kontaktowy, a my do Ciebie oddzwonimy.

Najczęstsze problemy przy rozwoju sklepów internetowych to głównie:

  • brak odpowiedniego jakościowo ruchu,
  • niska konwersja,
  • wysokie koszty działań reklamowych (niski ROAS),
  • ruch i sprzedaż pochodzące tylko z jednego kanału.

Wsparciem przy rozwiązaniu wielu z tych problemów może być pozycjonowanie sklepu internetowego. Dobrze poprowadzone działania SEO dla e-commerce mogą pomóc:

  • zbudować sprzedaż na dodatkowym kanale innym niż kanał płatny,
  • dotrzeć do najbardziej wartościowych potencjalnych klientów (poprzez dobry dobór fraz i podstron do pozycjonowania),
  • poprawić dochodowość sklepu,
  • zwiększyć konwersję (konwersja z ruchu organicznego jest często wyższa niż z ruchu płatnego).

Nasza usługa pozycjonowania sklepów skupia się właśnie na tym, by pomóc Klientowi w rozwoju jego e-commerce. Bierzemy pod uwagę całą sytuację sklepu i układamy najlepszą strategię działań. Wyróżnia to nas na tle konkurencji, która często ogranicza się do działań nastawionych na zwiększenie widoczności, które w rzeczywistości nie rozwiązują żadnych problemów związanych ze sprzedażą.

Carted to doświadczenie

Kim jesteśmy, jak działamy

Carted to butikowa agencja specjalizująca się w marketingu internetowym dla sklepów e-commerce. Nasi najbardziej doświadczeni specjaliści mają kilkanaście lat doświadczenia w pracach SEO oraz prowadzeniu reklam dla sklepów z różnych nisz, o różnej wielkości. Średni staż doświadczenia naszych specjalistów to ponad 4 lata. Decydując się na współpracę z nami masz pewność, że strategia i działania podejmowane dla twojego sklepu będą bazowały na najlepszych praktykach wypracowanych na przestrzeni wielu lat.

Stawiamy na kontakt, który jest dla nas podstawą udanej biznesowej współpracy. Dzięki temu wiesz kto odpowiada za prowadzenie pozycjonowania Twojego sklepu, masz z nim bezpośredni kontakt w formie jak:

  • komunikacja mailowa,
  • wideokonferencje,
  • kontakt telefoniczny.

Taka forma współpracy daje nam możliwość szybkiego modyfikowania strategii działań. Regularnie się spotykamy, omawiamy aktualna sytuację, wyniki i ustalamy dalsze działania.

1. Ustalamy strategię zgodną z celami Twojej firmy

Pozycjonowanie zaczynamy od spotkania i ustalenia kierunków działań. To mogą być ustalenia jak:

  • Kluczowe produkty/działy sklepu, które powinny być promowane
  • Ustalenie fraz i obszarów widoczności niezbędnych do zwiększenia sprzedaży
  • Analiza aktualnej sytuacji sklepu – konwersja, poziom sprzedaży
  • Ustalenie harmonogramu działań

Pracujemy głównie na harmonogramach opartych o kwartały. Oczywiście ustalamy sobie cele gdzie chcemy się znaleźć za rok czy dwa lata. Natomiast nacisk jest na najbliższe trzy miesiące. Dzięki temu możemy skupić się na zaplanowaniu działań, których wdrażanie będziemy w stanie łatwo monitorować. Wiemy że takie podejście daje nam najlepszą skuteczność. Dodatkową zaletą jest to, że Klient wie nad czym pracujemy, jakie są aktualne cele i zadania.

2. Na tym się skupiamy

Początkowa strategia obejmuje standardowe obszary jak:

  • Analiza techniczna sklepu
  • Analiza treści
  • Sprawdzenie czy sklep zalicza Core Web Vitals
  • Sprawdzenie architektury linkowania wewnętrznego
  • Weryfikacja indeksacji, rodzaju indeksowanych podstron
  • Weryfikacja wersji mobile
  • Sprawdzenie ścieżki zakupowej oraz innych najważniejszych aspektów UX
  • Zaplanowanie tworzenia nowych treści, ustalenie zadań z copywriterami

Ostateczne działania dostosowujemy uwzględniając cele i dostępny budżet. Przykładowo w jednym sklepie w początkowym okresie prac nacisk może być na linkowanie z zewnątrz aby wzmocnić słabą, mało zaufaną domenę. W innym sklepie sytuacja może być odwrotna, dzięki mocnej domenie większe linkowanie nie będzie potrzebne i lepiej przeznaczyć dostępny budżet na poprawę i tworzenie treści w ramach sklepu.

3. Tak podejmujemy decyzje

Nowoczesne narzędzia analityczne pozwalają mierzyć nie tylko ruch, ale też konkretne zdarzenia i cele które miały miejsce po przejściu użytkownika na stronę. To pozwala nam na analizę skuteczności poszczególnych działań, obserwację sprzedaży z konkretnych kanałów ruchu. Na podstawie tych danych możemy szybko zauważyć potencjalne problemy odbijające się na sprzedaży i pracować nad ich wyeliminowaniem.

4. Tak raportujemy

Dodatkową zaletą stosowania zaawansowanej analityki internetowej w procesie decyzyjnym jest możliwość przejrzystego raportowania osiąganych wyników. Narzędzie Google Looker pozwala tworzyć własne raporty, które obejmują interesujące nas obszary i parametry ruchu oraz sprzedaży. Daje to możliwość analizy osiąganych wyników jak również łatwe zestawienie danego okresu z okresem wcześniejszym (np. porównanie konwersji, wielkości sprzedaży czy innych sezon do sezonu sprzed roku).

Nie tylko linki i content – kompleksowy konsulting

Oferujemy różne modele współpracy, od klasycznego pozycjonowania po kompleksowe pakiety premium obejmujące doradztwo e-commerce.

W przypadku doradztwa w działaniach marketingowych bierze udział dedykowany zespół specjalistów z różnych dziedzin (SEO, PPC, UX, analityka). Skupiamy się na zwiększeniu sprzedaży z różnych kanałów ruchu (SEO, PPC, newsletter, social). Mocny nacisk kładziemy też na zaawansowaną analitykę i dopracowanie obszarów UX w ramach sklepu.

Mówiąc prościej, skupiamy się na całym procesie zakupu – od ściągnięcia klienta, poprzez prezentację oferty, przeprowadzenie go przez ścieżkę zakupową aż po konwersję. To dobry wybór dla średnich i dużych sklepów, które chcą wejść na kolejny poziom sprzedaży. Wiemy z obserwacji działań innych specjalistów i agencji że w przypadku większych e-commerce nawet nieduże błędy czy to w UX czy innych obszarach mogą mocno wpływać na osiągane końcowe wyniki.

Dlaczego warto?

Dzięki odpowiednim działaniom SEO możemy:

Zwiększyć Twoją widoczność w wyszukiwarce.

Odpowiednia strategia SEO pozwala wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki specjalistycznym działaniom możemy skutecznie podnieść Twoją pozycję w rankingu Google i sprawić, że Twój sklep będzie bardziej widoczny dla użytkowników.

Zwiększyć ruch w Twoim sklepie internetowym.

Im wyższa pozycja w Google, tym większe zainteresowanie użytkowników. Nie czekaj, aż klienci sami Cię znajdą. Dzięki pozycjonowaniu możemy zwiększyć zainteresowanie Twoim sklepem.

Zapewnić efekty na wiele lat.

Działania podejmowane w ramach SEO są długotrwałe i stabilne. Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań możemy zapewnić Ci stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania.

Pomóc Ci zmniejszyć wydatki.

Wysoka pozycja w wyszukiwarkach ogranicza konieczność korzystania z dodatkowych form promocji. Pomożemy Ci zbudować stabilną pozycję, dzięki której będziesz mógł skupić na rozwoju sklepu w innych obszarach.

Podnieść poziom zaufania do Twojego sklepu wśród klientów.

Niewiele osób wchodzi na witryny internetowe z drugiej lub trzeciej strony wyników wyszukiwania w przeglądarce. Zmiana pozycji sklepu w rankingu Google na wyższą pomaga budować zaufanie klientów do Twojej oferty.

Zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie.

Budowanie stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania przekłada się na wzrost zaufania i zainteresowania Twoją witryną. To z kolei wpływa na wzrost sprzedaży Twojego produktu lub usługi.

Nasze doświadczenie

Wszechstronne doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów e-commerce nie będzie tu marketingowym nadużyciem. Przez kilkanaście lat mieliśmy szansę prowadzenia działań SEO dla:

  • Małych sklepów z kilkoma kategoriami i kilkunastoma produktami, specjalizującymi się w konkretnych niszach
  • Średnich sklepów z asortymentem kilkuset / kilku tysięcy produktów i sprzedażą na poziomie kilkuset tysięcy złotych miesięcznie
  • Dużych sklepów będącymi liderami swoich branż generującymi miliony złotych obrotów miesięcznie
  • Sklepów z różnych nisz jak odzież, apteki internetowe, sklepy sportowe, żywność, branża Beauty i wiele innych

Praca z tak różnymi pod kątem wielkości, sprzedaży czy niszy sklepów internetowych dała nam szansę na praktyczne poznanie różnic. Na bazie tych doświadczeń jesteśmy w stanie dobrać indywidualną strategię dopasowaną do konkretnego sklepu internetowego oraz jego otoczenia biznesowego.

wyniki SEO

Zobacz nasze wyniki pozycjonowania e-commerce

Natur-sklep.pl

Od 1k do 100k wejść w 2 lata
2000% wzrost sprzedaży

Czasnaherbate.net

318% więcej fraz w top 10
25% większa sprzedaż r/r

MistralSport.pl

533% wzrost nowych użytkowników
593% wzrost sprzedaży

Lejdi.pl

257% wzrost ruchu
475% więcej fraz w top 3

Torimpex.pl

4370% więcej fraz w top 10
158% więcej nowych użytkowników

Sklep z rajstopami

33% wzrost sprzedaży
63% nowych użytkowników

Zyskaj
przewagę nad
konkurencją dzięki
skutecznej strategii
SEO!

Jakie zyskujesz możliwości?

Sprawdź, jakie możliwości wiążą się z korzystaniem z każdego z wymienionych środowisk reklamowych:

Pozycjonowanie stron
internetowych

Pozycjonowanie zagraniczne

Pozycjonowanie sklepów e-commerce

Pozycjonowanie lokalne

Dlaczego my?

Bycie klientem Carted oznacza, że:

  • Masz bezpośredni kontakt ze specjalistą SEO. Pozycjonowanie to złożony proces składający się w wielu różnych czynności. Stawiamy na bezpośredni kontakt z klientem i dbamy o to, by nasza praca była w pełni jakościowa.
  • Wiesz, co się dzieje z Twoim sklepem. Dążymy do pełnej przejrzystości podejmowanych przez nas działań. Na bieżąco informujemy o postępach, dodawanych linkach i efektach. Dzięki temu masz pełen wgląd w aktualną sytuację w Twoim sklepie online.
  • Zyskujesz dostęp do wiedzy i doświadczenia naszych specjalistów. Mamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań SEO. Wykorzystujemy zdobytą wiedzę w pracy i codziennie szukamy jeszcze lepszych rozwiązań.
  • Podpisujemy umowę na czas nieokreślony.  Chcemy, żebyś był z nami dlatego, że widzisz efekty naszej pracy, a nie dlatego, że musisz.
  • Zyskujesz pośredni dostęp do narzędzi analitycznych.W naszej pracy wykorzystujemy specjalistyczne narzędzia, aby osiągać najlepsze wyniki. Są to m.in.: KWFinder, Ahrefs, Senuto czy Semstorm. Dzięki temu możemy podejmować decyzje w oparciu o konkretne dane.
  • Zyskujesz w pełni indywidualne podejście do Twojego biznesu. W naszej pracy bardzo ważne jest specjalistyczne podejście do projektu. Wdrażane przez nas działania są ściśle dopasowane do charakteru Twojej działalności, a nie powielaniem utartych schematów.

Narzędzia

Co zyskujesz dzięki narzędziom,
z których korzystamy

Nie ma dobrego SEO bez wsparcia dodatkowych narzędzi. Informacje potrzebne do prowadzenia skutecznych działań czerpiemy z wielu źródeł.

Mamy również doświadczenie przy optymalizacji sklepów opartych na różnych skryptach.

Obecnie jest dostępnych wiele skryptów sklepowych. Część z nich to darmowe rozwiązania, część rozwiązania płatne (np. w abonamencie). Dany skrypt może znacznie ułatwić lub utrudnić pozycjonowanie sklepu. Częste błędy, z którymi spotykamy się przy pozycjonowaniu sklepów na co dzień:

  • nadmierne mnożenie podstron przez źle zaprojektowaną filtrację,
  • źle zbudowane drzewo kategorii
  • niezoptymalizowane linkowanie wewnętrzne
  • wiele innych

Dobra optymalizacja sklepu pozwala wychwycić wszystkie lub znaczną większość takich błędów, co szybko przekłada się na lepsze efekty.

Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji sklepów internetowych opartych na różnych skryptach. Optymalizacja techniczna sklepu jest bardzo ważna, wiemy jak zrobić ją dobrze.

Poniżej przykłady popularnych sklepów, które pozycjonowaliśmy w przeszłości. Jeśli jednak Twój sklep jest na innym oprogramowaniu to też sobie poradzimy.

skrypty sklepowe - mamy doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów oprartych o te CMS

Jak wygląda współpraca z Carted

1. Plan działania

2. Realizacja

3. Optymalizacja

4. Raportowanie

Wycena

Istnieje wiele czynników wpływających na to, jakie działania SEO są niezbędne dla danej strony internetowej oraz jak dużo czasu i pracy będą wymagać. Każda strona jest inna i wymaga indywidualnej analizy oraz strategii, która będzie odpowiadała jej potrzebom i celom biznesowym.

Przy wycenie działań SEO bierzemy pod uwagę bieżącą sytuację serwisu i poziom konkurencji. Zawsze proponujemy kilka wariantów rozliczenia oraz wyjaśniamy, skąd biorą się koszty. Aby dowiedzieć się, jaki jest koszt usługi SEO dla Twojego biznesu, skontaktuj się z nami.

Wykonamy dla Ciebie darmową ocenę aktualnej sytuacji strony i wycenę.

Zamów bezpłatną analizę widoczności

Pytania na temat pozycjonowania sklepów internetowych

Jak wyglądają warunki formalne współpracy? Czy umowa jest podpisywana na czas określony?

Umowa jest podpisywana na czas nieokreślony, bez minimalnego okresu czasu trwania umowy.

Czy działania pozycjonowania obejmują tworzenie treści?

Jest taka możliwość. Mamy zespół copywriterów, który może zająć się przygotowaniem oryginalnych treści dobrej jakości dla Twojego sklepu internetowego. To kwestia, którą ustalamy na etapie ofertowania.

Czy raportujecie dodane linki?

Klient ma wgląd w rozbudowany raport Google Looker, który uwzględnia również listę dodanych linków. Przy czym jak wspomnieliśmy wyżej, przyjęta strategia działań może zakładać brak linkowania w niektórych okresach by skupić się na innych obszarach które w danym momencie mają szansę przynieść lepsze efekty. To na bieżąco jest ustalane z Klientem przy okazji planowania działań na następny kwartał.

Kiedy będzie widać efekty pozycjonowania sklepu?

Przy pozycjonowaniu sklepu można mówić o trzech ważnych okresach, gdzie widać efekty prac.
Pierwsze miesiące – to czas kiedy są przygotowywane i wdrażane zalecenia optymalizacyjne. Dotyczą one struktury jak i samych treści w ramach sklepu. Ich wdrożenie przekłada się zazwyczaj na szybki efekt, w przypadku niektórych sklepów mogą to być całkiem spore wzrosty widoczności i ruchu. Około 4-6 miesięcy – po tym czasie powinny być widoczne pierwsze efekty linkowania oraz pracy nad treściami. Pierwsze 7-12 miesięcy – tu powinniśmy obserwować już większe wzrosty pozycji oraz ruchu w ramach sklepu. Efekty powinny być widoczne również w samej sprzedaży. Pozycjonowanie to też proces ciągły więc efekty będą narastały przez kolejne miesiące i lata. Zazwyczaj z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że przy trudniejszych branżach pozycjonowanie to nawet kilka lat inwestycji, która przynosi jednak dobre efekty.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Znaczący wpływ na koszty pozycjonowania sklepu internetowego ma konkurencja. Jeśli jest liczna i silna, wtedy koszty będą wyższe. Drugi czynnik to czas, jeśli chcemy uzyskać szybciej efekty wtedy będzie to też wymagało większych nakładów już na samym początku. Z reguły ceny w Carted za pozycjonowanie sklepów zaczynają się od 2500zł w górę.

Porozmawiajmy

Skontaktuj się z nami w sprawie pozycjonowania Twojego sklepu internetowego

Kontakt