
Zmień szukającego w klienta Agencja SXO (Search Experience Optimization) – audyty i konsulting Widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania dla użytkownika to dopiero początek procesu, …
Rozmiar zdjęć w sklepie internetowym ma kluczowe znaczenie w kontekście jakości prezentacji produktów i prędkości ładowania strony. Wybierając odpowiednie wymiary oraz formaty obrazów, możesz zwiększyć konwersję i poprawić doświadczenia użytkowników. W tym artykule dowiesz się, jakie są najlepsze praktyki dotyczące rozmiarów zdjęć i jak je zoptymalizować. Dzięki temu Twój sklep będzie nie tylko estetyczny, ale również funkcjonalny. Zachęcamy do dalszej lektury!
Typowe formaty zdjęć używane w sklepach internetowych:
Pamiętaj, aby zawsze optymalizować zdjęcia przed przesłaniem ich do CMSa, zachowując równowagę między jakością a rozmiarem pliku. Odpowiedni format obrazu może przyspieszyć ładowanie strony i poprawić doświadczenia użytkowników.
Na ogół zdjęcia o szerokości od 1200 do 1600 pikseli działają dobrze na większości stron internetowych. Jeśli Twój serwis jest responsywny (dostosowany również do urządzeń mobilnych), zastosuj technikę „responsive images”. Dzięki temu wielkość obrazów będzie idealna dla różnych rozdzielczości ekranu.
Zdj 1. Responsywne fotografie na stronie internetowej Sephora.
Pamiętaj dodatkowo, że zdjęcia o najwyższej rozdzielczości (2K, 4K lub więcej) spowolnią Twoją stronę WWW ze względu na zbyt dużą wagę pliku. Najlepiej, jak będą miały maksymalnie 100-200 Kb.
Jednocześnie zachowuj ostrość i jakość, aby obrazy wyglądały profesjonalnie. Zawsze optymalizuj zdjęcia pod kątem wielkości pliku, korzystając z narzędzi do kompresji w celu poprawy wydajności strony (np. TinyPNG).
Zdj 2. TinyPNG w praktyce.
Odpowiednia rozdzielczość zdjęć na stronę internetową ma kluczowe znaczenie z kilku powodów:
Zdj 3. Badania Think With Google na temat wydajności stron WWW.
Zatem, dbając o właściwą rozdzielczość zdjęć, zapewnisz sobie lepsze doświadczenie dla użytkowników, poprawisz pozycję w wyszukiwarkach i podniesiesz ogólny standard swojej strony internetowej.
Powody, dla których warto wybrać popularne formaty zdjęć w sklepach internetowych:
Popularne formaty (np. JPEG czy PNG), są obsługiwane przez niemal wszystkie przeglądarki. Dzięki temu unikasz ryzyka, że część użytkowników nie zobaczy obrazów na Twojej stronie.
Skompresowane JPEG i PNG oferują dobrą jakość przy akceptowalnym rozmiarze pliku. Mniejszy rozmiar pliku przyspiesza ładowanie strony. W tym przypadku lepiej zdecydować się na format WebP, który jest obsługiwany przez większość popularnych przeglądarek (np. Chrome, Mozilla czy też Opera).
Szybkość ładowania strony to ważny czynnik rankingowy dla wyszukiwarek. Optymalnie skompresowane zdjęcia w popularnych formatach przyczyniają się do krótszego czasu ładowania, wpływając pozytywnie na kompleksowe pozycjonowanie serwisu SXO (SEO + UX).
Wybierając sprawdzone formaty obrazów, nie tylko zapewniasz lepszą kompatybilność i jakość prezentacji, ale także poprawiasz widoczność swojego sklepu w wynikach wyszukiwania. Przełoży się to na większą ilość odwiedzin i potencjalnych konwersji.
Sprawdzanie rozmiaru zdjęcia jest podstawowym krokiem przed dodaniem go do sklepu internetowego. Poniżej przedstawiamy, jak to zrobić:
Zdj 4. Weryfikacja rozmiaru zdjęcia do sklepu internetowego.
Znając rozmiar i wymiary zdjęcia, masz pewność, że jest ono odpowiednio dostosowane do Twojego sklepu internetowego. Gwarantuje to optymalne doświadczenia dla użytkowników oraz szybsze ładowanie strony.
Zapewniając optymalną jakość obrazów przy akceptowalnym rozmiarze pliku (do 100-200 Kb), zwiększasz szybkość ładowania strony, przekładającą się na lepsze doświadczenia użytkowników. Wybierając popularne formaty, np. WebP, JPEG oraz PNG, gwarantujesz kompatybilność przeglądarki i pozytywny wpływ na SEO. Właściwie dobrane i skompresowane obrazy pozwalają budować zaufanie i zwiększać konwersję wśród klientów, kreując jednocześnie renomę Twojego sklepu internetowego.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat rozmiarów zdjęć i obrazów w sklepie internetowym?
Standardowe rozmiary zdjęć zależą od konkretnego designu sklepu, ale zwykle zdjęcia o szerokości od 1200 do 1600 pikseli sprawdzają się bardzo dobrze. Zawsze dostosowuj rozmiar do konkretnego miejsca na stronie.
Odpowiednia rozdzielczość gwarantuje wyraźne i profesjonalne prezentowanie produktów. Zbyt niska rozdzielczość może sprawić, że zdjęcie będzie niewyraźne, natomiast zbyt wysoka (np. 2K lub 4K) spowalnia ładowanie strony (ze względu na dużą wagę pliku, powyżej kilku MB).
Kliknij prawym przyciskiem myszy na plik z obrazem i wybierz „Właściwości” lub „Informacje”. W zakładce „Ogólne” znajdziesz wymiary w pikselach oraz rozmiar pliku.
Najpopularniejsze formaty zdjęć dla sklepów internetowych to WebP, JPEG (dla fotografii) i PNG (dla obrazów z przezroczystym tłem). Są one kompatybilne z większością przeglądarek i gwarantują dobre połączenie jakości z rozmiarem pliku.
Standardowe rozmiary zdjęć mogą się różnić, ale często spotykane są formaty 800 × 800, 1200 × 1200 lub 1600 × 1600 pikseli dla zdjęć produktów w sklepach internetowych.
Tak, w Google Grafika możesz filtrować wyniki według konkretnych rozmiarów. Pozwala to znaleźć obrazy o określonych wymiarach.
Typowe formaty zdjęć dla stron internetowych: JPEG, PNG, GIF (głównie dla animacji) oraz WebP, nowoczesny format oferujący lepszą kompresję.
W większości systemów zarządzania treścią (CMS) istnieje opcja przesłania i wstawienia obrazu. Po wgraniu zdjęcia do CMS możesz umieścić je w odpowiednim miejscu w serwisie.
Rozmiar w pikselach odnosi się do liczby punktów obrazu na długość i szerokość, natomiast cm obejmuje fizyczne wymiary obrazu, gdyby miał być wydrukowany.
Zależy to od konkretnego zastosowania. Miniaturki produktów mogą mieć wymiary 50 × 50 pikseli czy nawet mniej, ale dla zdjęć głównych zaleca się większe rozmiary w celu zapewnienia optymalnej jakości (np. od 800 × 800 px do 2000 × 2000 px).
sprawdź też