
Poprawne dane podstawą trafnych decyzji Konfiguracja konta Google Analytics, celów i zdarzeń Dodanie kodu Google Analytics do strony to dopiero początek konfiguracji analityki internetowej. Wielu …
poradnik
Dodanie strony internetowej do indeksu Google ma kluczowe znaczenie pod kątem maksymalizacji widoczności witryny w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Dzięki temu będziesz mógł szybciej wypozycjonować swój serwis, uzyskując tym samym sprawny zwrot z inwestycji w SEO, czyli inaczej optymalizację w Google, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo oraz YANDEX. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak łatwo dodać stronę do indeksu Google – przeczytaj ten artykuł!
Ręczna prośba o dodanie strony w Google za pomocą Google Search Console jest uważana za jedną z najlepszych opcji, ponieważ pozwala uzyskać bezpośrednią kontrolę nad procesem indeksowania Twojej witryny.
Aby ręcznie zawnioskować o dodanie strony do Google, wykonaj następujące kroki:
Aby cały proces indeksacji w Google poprzez mapę witryny przebiegł pomyślnie:
Metody przyspieszające indeksowanie Twojej witryny:
Stwórz treść wysokiej jakości content, który jest unikalny oraz istotny pod kątem Twojej witryny. Regularne publikowanie nowych, ciekawych i oryginalnych treści może przyciągnąć uwagę robotów Google i znacząco przyspieszyć indeksowanie. Nie stanowi to jednak reguły.
Optymalizuj obrazy, minifikuj kod HTML i CSS, a także zastosuj pamięć podręczną przeglądarki, aby zapewnić sprawną nawigację po stronie. Szybko działające witryny są bardziej atrakcyjne dla robotów Google. Wpływa na to aspekt UX (ang. User Experience).
Twoja witryna powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych oraz poprawnie wyświetlać się na smartfonach i tabletach. Mobilna optymalizacja jest coraz ważniejsza dla Google, ponieważ według badań ponad 55% wyświetleń sklepów e-commerce oraz serwisów usługowych pochodzi ze smartfonów i tabletów.
Buduj linki do swojej witryny z innych wartościowych i wiarygodnych stron internetowych. Odnośniki te mogą przyspieszyć proces indeksowania oraz zwiększyć widoczność Twojej witryny w Google.
Udostępniaj treści ze swojej witryny w mediach społecznościowych. To może pomóc w szybszym dotarciu do nowej publiczności i zwiększeniu ruchu na stronie, skutkując szybszą indeksacją.
Sprawdzenie stanu indeksacji strony z Google może bazować na kilku metodach, a mianowicie:
Stronę do Google dodasz najszybciej poprzez utworzenie i wdrożenie mapy witryny w formacie XML. Jeżeli natomiast dana podstrona nie indeksuje się przez dłuższy okres (np. 15-30 dni), powinieneś zdecydować się na złożenie „ręcznego” wniosku o zaindeksowanie strony do Google.
Aby podstrony w Twoim serwisie były indeksowane regularnie, należy zadbać przede wszystkim o prawidłową optymalizację contentu oraz techniczne SEO. Jeżeli potrzebujesz porad w tym kierunku, po prostu napisz do nas wiadomość lub zadzwoń. Chętnie przeprowadzimy audyt SEO Twojej strony, wskazując jej wady oraz zalety. Jednocześnie podpowiemy, jakie wdrożenia warto zaimplementować, aby podstrony Twojego serwisu indeksowały się zdecydowanie szybciej, niż do tej pory.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w zakresie dodania strony do indeksu Google.
Stronę do indeksu Google możesz dodać poprzez jej ręczne zgłoszenie w Google Search Console lub tworząc mapę witryny XML i zgłaszając ją do Google Search Console.
Aby sprawdzić, czy strona została zaindeksowana w Google, należy wykorzystać komendę „site:twojastrona.pl”. Możesz także wykorzystać narzędzia dla webmasterów.
W celu przyspieszenia indeksowania, ważne jest tworzenie wartościowej treści, skracanie czasu ładowania strony, optymalizacja mobilna oraz uzyskiwanie linków z wartościowych źródeł, które potwierdzają wartość Twojej witryny.
Zaindeksowanie strony przez Google trwa od kilku dni do kilku tygodni. Nie ma jednak gwarancji, że serwis zostanie w tym czasie zaindeksowany.
sprawdź też