Pozycjonowanie sklepu ze zdrową żywnością
Pozycjonowanie sklepu ze zdrową żywnością Case study sklepu sklepu natur-sklep.pl jak w niecały rok udało się wprowadzić do top 10 ponad 2500 fraz jakie znaczenie …
case study
Sklep internetowy Flowersatelier.com. Główna oferta sklepu to sprzedaż kompozycji wykonanych ze sztucznych kwiatów jak sztuczne storczyki, flowerboxy, kwiaty w pudełku czy kompozycje nagrobne.
Sklepem zajmowaliśmy się od samego początku tzn. od momentu jego powstania. Celem było wypozycjonowanie sklepu na najważniejsze frazy związane z ofertą. Na początku prowadzona była kampania Google Ads, ale ze względu na ograniczony budżet reklamowy oraz koszty kliknięć priorytetem było w miarę szybkie wypromowanie sklepu w wynikach organicznych.
Jako uzupełnienie działań pracowaliśmy też przy rozwoju profilu sklepu internetowego na Facebooku (więcej o tym piszemy pod koniec tego case study).
Znając priorytety, w pierwszym pół roku postawiliśmy na:
Czyli dość standardowe działania związane z treściami oraz wzmacnianiem domeny. Wszystko to uzupełnione o testy kampanii reklamowych.
W późniejszym etapie skupiliśmy się na nieco mocniejszym linkowaniu najważniejszych dla nas fraz związanych z poszczególnymi kategoriami.
Najpierw sprawdźmy zmiany w widoczności od samego początku. Poniżej wykresy dla top 10:
Oraz top 50:
Oraz zmiana ruchu od samego początku:
Osiągnęliśmy najważniejszy cel tzn. osiągnięcie wysokich pozycji dla najważniejszych fraz związanych z poszczególnymi kategoriami. Poniżej fragment pokazujący najczęściej klikane frazy:
Oczywiście są też inne długoogonowe frazy, które również ściągają ruch.
Oferta sklepu stale ewoluuje. Z początkowego okresu funkcjonowania sklepu pozostały dwie główne kategorie. Pozostałe jak kwiaty w szkle czy wianki zostały zastąpione nowymi takimi jak kompozycje nagrobne czy kwiaty w skrzynkach. Obecnie nasze działania skupiamy na wypromowaniu tych nowych kategorii.
Sprzedaż można podzielić na dwie grupy:
Obecnie sprzedaż ze sklepu dla klientów fizycznych kształtuje się w przedziale 5000-10000zł przychodu miesięcznie.
Ważnym uzupełnieniem przychodów jest sprzedaż dla firm – są to głównie agencje marketingowe i eventowe, które zamawiają na raz duże ilości, zazwyczaj flowerboxów:
W ramach sklepu została też utworzona specjalna podstrona w dziale O nas, która wyraźnie informuje że realizowane są też zamówienia hurtowe.
Jako uzupełnienie działań SEO i małych kampanii reklamowych Google Ads, od początku rozwijaliśmy profil sklepu na Facebooku – https://www.facebook.com/flowersatelier/. Poprzez regularne publikowanie postów oraz prowadzenie niewielkich działań promocyjnych, udało się rozwinąć profil. Obecnie ma kilka tysięcy obserwujących i stanowi dodatkowy kanał sprzedaży.
Rozwój sprzedaży w sklepie w niszy może potrwać. Prace nad marketingiem sklepu nadal trwają, oferta cały czas jest poszerzana. Udało się tu jednak przy nacisku na ruch organiczny zbudować ruch i rosnącą sprzedaż.
sprawdź też