fbpx

Flowers Atelier: rozwój sklepu przy minimalnym budżecie

case study

flowers atelier

Klient

Sklep internetowy Flowersatelier.com. Główna oferta sklepu to sprzedaż kompozycji wykonanych ze sztucznych kwiatów jak sztuczne storczyki, flowerboxy, kwiaty w pudełku czy kompozycje nagrobne.

Cele

Sklepem zajmowaliśmy się od samego początku tzn. od momentu jego powstania. Celem było wypozycjonowanie sklepu na najważniejsze frazy związane z ofertą. Na początku prowadzona była kampania Google Ads, ale ze względu na ograniczony budżet reklamowy oraz koszty kliknięć priorytetem było w miarę szybkie wypromowanie sklepu w wynikach organicznych.

Jako uzupełnienie działań pracowaliśmy też przy rozwoju profilu sklepu internetowego na Facebooku (więcej o tym piszemy pod koniec tego case study).

Działania

Znając priorytety, w pierwszym pół roku postawiliśmy na:

  • Wzmocnienie domeny, linkowanie – bez nastawienia na konkretne słowa kluczowe, wzmacnialiśmy stronę główną oraz kategorie poprzez zdobywanie zróżnicowanych linków
  • Prowadzenie kampanii Adwords – pierwsze miesiące poświęciliśmy na testy, by sprawdzić, które kampanie (Merchant, tekstowa) sprawdzają się najlepiej
  • Opisy i content – docelowo najwięcej ruchu chcieliśmy ściągać z długiego ogona, stąd inwestycja w obszerne opisy w sklepie
  • Wiele innych, które już jednak bardziej są związane z rozwojem sklepu (poszerzanie oferty, poprawianie opisów) niż samym marketingiem

Czyli dość standardowe działania związane z treściami oraz wzmacnianiem domeny. Wszystko to uzupełnione o testy kampanii reklamowych.

W późniejszym etapie skupiliśmy się na nieco mocniejszym linkowaniu najważniejszych dla nas fraz związanych z poszczególnymi kategoriami.

Efekty

Najpierw sprawdźmy zmiany w widoczności od samego początku. Poniżej wykresy dla top 10:

top10 senuto

Oraz top 50:

widoczność sklepu top50

Oraz zmiana ruchu od samego początku:

ruch zmiana od początku

Osiągnęliśmy najważniejszy cel tzn. osiągnięcie wysokich pozycji dla najważniejszych fraz związanych z poszczególnymi kategoriami. Poniżej fragment pokazujący najczęściej klikane frazy:

zapytania kwiaty

Oczywiście są też inne długoogonowe frazy, które również ściągają ruch.

Oferta sklepu stale ewoluuje. Z początkowego okresu funkcjonowania sklepu pozostały dwie główne kategorie. Pozostałe jak kwiaty w szkle czy wianki zostały zastąpione nowymi takimi jak kompozycje nagrobne czy kwiaty w skrzynkach. Obecnie nasze działania skupiamy na wypromowaniu tych nowych kategorii.

Efekty – sprzedaż i transakcje

Sprzedaż można podzielić na dwie grupy:

  • sprzedaż indywidualna dla klientów
  • sprzedaż hurtowa dla firm

Obecnie sprzedaż ze sklepu dla klientów fizycznych kształtuje się w przedziale 5000-10000zł przychodu miesięcznie.

liczba transakcji w sklepie

Ważnym uzupełnieniem przychodów jest sprzedaż dla firm – są to głównie agencje marketingowe i eventowe, które zamawiają na raz duże ilości, zazwyczaj flowerboxów:

zamówienia hurtowe

W ramach sklepu została też utworzona specjalna podstrona w dziale O nas, która wyraźnie informuje że realizowane są też zamówienia hurtowe.

Rozwój profilu na Facebooku

Jako uzupełnienie działań SEO i małych kampanii reklamowych Google Ads, od początku rozwijaliśmy profil sklepu na Facebooku – https://www.facebook.com/flowersatelier/. Poprzez regularne publikowanie postów oraz prowadzenie niewielkich działań promocyjnych, udało się rozwinąć profil. Obecnie ma kilka tysięcy obserwujących i stanowi dodatkowy kanał sprzedaży.

Podsumowanie

Rozwój sprzedaży w sklepie w niszy może potrwać. Prace nad marketingiem sklepu nadal trwają, oferta cały czas jest poszerzana. Udało się tu jednak przy nacisku na ruch organiczny zbudować ruch i rosnącą sprzedaż.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt