fbpx

Agencja marketingowa – czym się zajmuje? 5 ważnych zadań!

Czy agencja marketingowa jest dobrym partnerem do współpracy z Twoją marką? To bardzo dobre pytanie. W tym artykule postaramy się na nie odpowiedzieć oraz wyjaśnimy, czym zajmują się firmy marketingowe. Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę z promocją w Internecie, dzisiejszy wpis jest dedykowany właśnie dla Ciebie!

Agencja marketingowa – co to jest?

Agencja marketingowa (inaczej: firma marketingowa) to wyspecjalizowana organizacja, która świadczy usługi w zakresie kreowania i realizacji strategii promocyjnych dla produktów, marek czy usług. Działając jako partner w rozwoju biznesowym, dostarcza kompleksowych rozwiązań obejmujących m.in. analizę rynku, identyfikację potrzeb odbiorców oraz projektowanie efektywnych kampanii reklamowych. Mając wiedzę i narzędzia umożliwiające precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej, wspomaga tworzenie silnej pozycji marki na rynku. Współpraca z taką firmą pozwala na skuteczne zarządzanie wizerunkiem. Przekłada się to na wzrost rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów.

Carted – renomowana agencja marketingowa.

Zdj 1. Carted – renomowana agencja marketingowa.

Agencje marketingowe – czym się zajmują?

Firmy marketingowe zajmują się m.in.:

  • Tworzeniem stron internetowych,
  • Pozycjonowaniem (SEO),
  • Kampaniami content marketingowymi,
  • Influencer marketingiem,
  • Kampaniami reklamowymi Google Ads.

Poniżej przedstawiamy szczegóły:

1. Tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych polega na projektowaniu i rozwijaniu witryn, które są estetyczne oraz funkcjonalne i dostosowane do potrzeb użytkowników, oraz celów biznesowych. Dla klientów oznacza to pracę z zespołem specjalistów od UX/UI, którzy zapewniają intuicyjną nawigację i optymalne doświadczenie użytkownika. Zajmują się oni również implementacją nowoczesnych technologii webowych, zapewniających szybkość ładowania stron i ich responsywność na różnych urządzeniach (obecnie 51% ruchu w Internecie pochodzi ze smartfonów oraz tabletów). Proces ten obejmuje również optymalizację pod kątem SEO.

2. Pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie (SEO) skupia się na zwiększeniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania te obejmują optymalizację techniczną witryny, ułatwiając jej indeksację przez roboty wyszukiwarek, oraz optymalizację treści, aby były one wartościowe i odpowiednio zaprojektowane wokół fraz kluczowych. Specjaliści SEO analizują także profil linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony. Jest to istotne w zakresie budowania autorytetu domeny.

Starannie wypozycjonowana strona WWW. Efekt możliwy do osiągnięcia za sprawą kompleksowego podejścia SXO.

Zdj 2. Starannie wypozycjonowana strona WWW. Efekt możliwy do osiągnięcia za sprawą kompleksowego podejścia SXO.

3. Content marketing

Content marketing koncentruje się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, istotnych oraz spójnych treści, aby przyciągnąć i zatrzymać określoną grupę odbiorców – w ostatecznym rozrachunku, w celu napędzenia opłacalnych działań klientów. 

Poprzez realizację strategii contentowych, zdobędziesz zdolność przekuwania treści w narzędzie budowania relacji z odbiorcami, podnosząc jednocześnie świadomość marki.

Specjaliści od content marketingu angażują się w produkcję różnorodnych formatów, m.in. artykuły, posty blogowe, materiały wideo, czy infografiki, zapewniające wartość dodaną dla odbiorcy. Najważniejsze okazuje się w tym przypadku dostarczanie treści odpowiadających na potrzeby i zainteresowania Twojej grupy docelowej, budujących zaufanie i pozycjonujących markę jako lidera w branży.

4. Influencer marketing

Influencer marketing wykorzystuje wpływ osób posiadających znaczącą widownię w mediach społecznościowych do promowania produktów, usług lub marek. W tym modelu marketingowym, współpracujesz z influencerami, którzy dzięki swojej autentyczności i zaangażowaniu w konkretną niszę, mogą efektywnie zaangażować Twoją grupę docelową.

Działania te bazują na zasadzie rekomendacji, co naturalnie przekłada się na większą skuteczność niż tradycyjne formy reklamy. Analizując grupę odbiorców influencera, możesz lepiej dostosować przekaz, aby był on jak najbardziej wpływowy. To bardzo istotny aspekt w zakresie budowania świadomości i pozytywnego wizerunku marki.

5. Kampanie reklamowe Google Ads

Kampanie reklamowe Google Ads pozwalają na szybkie docieranie do potencjalnych klientów poprzez wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej. Strategia ta umożliwia precyzyjne targetowanie odbiorców na podstawie ich zainteresowań, lokalizacji, historii wyszukiwania, a także innych czynników.

Skuteczne kampanie reklamowe Google Ads

Zdj 3. Skuteczne kampanie reklamowe Google Ads

Specjaliści Google Ads optymalizują kampanie w celu maksymalizacji ROI, analizując dane dotyczące efektywności reklam i dokonując niezbędnych korekt. Skuteczność wymienionych działań mierzona jest poprzez konwersje, np. sprzedaż, zapisy na listę mailingową czy pobrania aplikacji (pozwala to na bezpośrednią ocenę zwrotu z inwestycji w reklamę).

Agencja marketingowa – dlaczego warto z nią współpracować?

Decydując się na usługi agencji marketingu internetowego, możesz liczyć na następujące korzyści:

  • Poprawa świadomości marki – strategiczne kampanie marketingowe zwiększają rozpoznawalność Twojej marki, ugruntowując jej obecność w świadomości potencjalnych klientów;
  • Pozyskanie nowych kupujących – efektywne działania reklamowe i targetowanie pozwala dotrzeć do nowych segmentów klientów, zwiększając bazę odbiorców Twoich produktów lub usług;
  • Większa widoczność online – profesjonalne pozycjonowanie i optymalizacja SEO sprawiają, że Twoja strona internetowa zajmuje wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania (skutkuje to dodatkowym ruchem online);
  • Poprawa doświadczeń użytkowników – agencje marketingowe projektują strony i kampanie z myślą o najlepszych praktykach UX (w konsekwencji interakcje z Twoją marką są satysfakcjonujące dla użytkowników);
  • Zdobycie zaufania klientów – poprzez konsekwentną i wartościową komunikację marki, budowane jest zaufanie, które okazuje się fundamentem długotrwałych relacji z klientami;
  • Maksymalizacja konwersji – dzięki analizie danych i optymalizacji kampanii, agencje są w stanie zwiększać efektywność działań marketingowych (skutkuje to wzrostem sprzedaży);
  • Dostęp do fachowych narzędzi marketingowych – współpraca agencyjna zapewnia dostęp do specjalistycznego oprogramowania i narzędzi, które są istotne w zakresie analizy danych, monitorowania trendów i automatyzacji procesów marketingowych.

Jakie cechy charakteryzują najlepsze agencje marketingowe?

Co charakteryzuje najlepsze firmy marketingowe?

Usługi 360

Usługi 360 stanowią kompleksowe podejście do marketingu, oferując pełen zakres usług od zaplanowania strategii, przez jej wykonanie, po analizę i optymalizację. Rozwiązanie „pod klucz” zapewnia klientom spójność działań marketingowych na wszystkich poziomach i platformach, gwarantując maksymalną efektywność kampanii. Usługi 360 ułatwiają firmie koncentrację na swoich głównych działaniach, powierzając pełny zakres świadczeń marketingowych zaufanemu partnerowi.

Co oznaczają usługi 360 dla klienta?

  • Pełen zakres usług marketingowych od planowania po realizację;
  • Spójność przekazu marketingowego na wszystkich kanałach;
  • Oszczędność czasu i zasobów dzięki zintegrowanemu podejściu;
  • Lepsza kontrola nad budżetem marketingowym.

Studia przypadków (case studies) dopasowane do Twojej branży

Studia przypadków (case studies) dopasowane do Twojej branży demonstrują umiejętność agencji marketingowej do dostarczania mierzalnych wyników w specyficznych kontekstach. Case studies, prezentując sukcesy realizacji dla innych klientów w Twojej branży, oferują cenny wgląd w potencjalne strategie i rozwiązania, które mogą zostać zastosowane w Twoim przypadku. To nie tylko dowód na skuteczność agencji, ale również źródło inspiracji i zaufania.

Studia przypadków Carted dla małych e-commerce

Zdj 4. Studia przypadków Carted dla małych e-commerce.m.

Co oznaczają studia przypadków dla klienta?

  • Dowód kompetencji wybranych agencji w Twojej branży;
  • Inspiracja do rozwiązań, które sprawdziły się w podobnych warunkach;
  • Większe zaufanie do agencji dzięki realnym przykładom sukcesów;
  • Możliwość oceny efektywności i kreatywności agencji na podstawie konkretnych wyników.

Dziesiątki (lub setki) pozytywnych recenzji w Google lub na Facebooku

Dziesiątki (lub setki) pozytywnych recenzji w Google lub na Facebooku świadczą o wysokiej jakości usług agencji marketingowej oraz o zadowoleniu klientów z realizowanych projektów. Są one nie tylko odzwierciedleniem efektywności i skuteczności działań marketingowych, ale również budują zaufanie potencjalnych interesantów, którzy szukają wiarygodnego partnera biznesowego.

Pozytywne opinie na Facebooku dla Carted

Zdj 5. Pozytywne opinie na Facebooku dla Carted.

Co oznaczają pozytywne recenzje dla klienta?

  • Wiarygodność i zaufanie do marki agencji;
  • Potwierdzenie wysokiej jakości usług oferowanych przez agencję;
  • Perspektywa zadowolenia z przyszłej współpracy;
  • Wsparcie w procesie decyzyjnym dzięki doświadczeniom innych klientów.

Klarowne warunki współpracy

Klarowne warunki współpracy to fundament udanej relacji biznesowej między klientem a agencją marketingową. Oferują przejrzystość odnośnie zakresu usług, kosztów, oczekiwanych rezultatów oraz terminów realizacji (minimalizuje to ryzyko nieporozumień i konfliktów). Dla klienta, jasno określone warunki są gwarancją profesjonalizmu oraz umożliwiają efektywne planowanie i zarządzanie projektami marketingowymi.

Co oznaczają klarowne warunki współpracy dla klienta?

  • Pewność co do zakresu i jakości usług;
  • Przejrzystość kosztów i brak ukrytych opłat;
  • Możliwość skutecznego planowania i zarządzania projektem;
  • Zmniejszenie ryzyka nieporozumień i wzrost satysfakcji ze współpracy.

Dedykowani specjaliści do konkretnych projektów

Przydzielenie dedykowanych specjalistów do konkretnych projektów oznacza, że masz do dyspozycji zespół ekspertów z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, bezpośrednio związanymi z Twoim zadaniem. Taka strategia zapewnia nie tylko wysoką jakość realizowanych usług, ale również skuteczniejszą komunikację i szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby projektu. Dedykowani specjaliści są w pełni zaangażowani w Twój projekt. Pozwala to na dogłębne zrozumienie celów i oczekiwań, a tym samym na efektywniejszą i sprawniejszą realizację.

Co oznaczają dedykowani specjaliści dla klienta?

  • Gwarancja uzyskania wysokiej jakości usług dostosowanych do specyfiki projektu;
  • Efektywniejsza komunikacja i szybsze reagowanie na potrzeby projektu;
  • Większe zaangażowanie w realizację celów i oczekiwań klienta;
  • Lepsze zrozumienie specyfiki i wymagań projektu.

Czy agencja marketingowa to dobry wybór? Porównanie firm marketingowych z innymi typami organizacji reklamowych!

Na rynku istnieją różnorodne firmy marketingowe, które oferują wyłącznie usługi SEO, performance lub zintegrowane rozwiązania. Poniżej przedstawiamy tabelkę obrazującą następujące porównania:

  • Agencja marketingowa vs. agencja SEO;
  • Firma marketingowa vs. agencja interaktywna;
  • Agencje marketingowe vs. agencje performance marketingu;
  • Firmy marketingowe vs. agencje zintegrowane.

Aspekty

Agencja Marketingowa

Agencja SEO

Agencja Interaktywna

Agencja Performance Marketingu

Agencja Zintegrowana

Zakres usług

Pełen zakres działań marketingowych, w tym strategia, kreacja, media, analiza.

Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe.

Tworzenie i projektowanie stron internetowych, aplikacji.

Działania marketingowe zorientowane na wyniki i konwersje.

Kombinacja usług marketingowych, reklamowych i PR.

Specjalizacja

Zintegrowane działania marketingowe skierowane na różne kanały.

SEO, w tym analiza słów kluczowych, link building.

Rozwiązania cyfrowe, interaktywne, technologie webowe.

Performance marketing, kampanie efektywnościowe.

Zintegrowane strategie komunikacji i promocji.

Cel

Budowanie i utrzymanie silnej marki, zwiększanie świadomości.

Zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwarek.

Tworzenie atrakcyjnych, funkcjonalnych witryn i aplikacji.

Generowanie leadów, sprzedaży, innych działań o wymiernym efekcie.

Budowanie spójnego wizerunku marki na wielu płaszczyznach.

Odbiorcy

Klienci szukający kompleksowej obsługi marketingowej.

Klienci zainteresowani poprawą pozycji swojej strony.

Klienci potrzebujący stron internetowych, aplikacji.

Klienci oczekujący szybkich i mierzalnych rezultatów.

Klienci szukający kompleksowej obsługi i konsultacji.

Zalety

Możliwość skorzystania z pełnego spektrum usług marketingowych.

Skupienie na poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania.

Fokus na technologie i rozwiązania cyfrowe.

Skupienie na osiąganiu krótkoterminowych celów sprzedażowych.

Spójność komunikacji na wszystkich kanałach i platformach.

Wyzwania

Potrzeba koordynacji wielu działań i kanałów.

Ograniczenie do działań online i SEO.

Specjalizacja może ograniczać zakres innych usług marketingowych.

Skupienie na wynikach często limituje długofalowe budowanie marki.

Złożoność zarządzania wielokanałowymi kampaniami.

Podsumowanie

Agencja marketingowa to wyspecjalizowany podmiot, który pomoże zareklamować Twoją firmę online. Dzięki temu zbudujesz pozytywny wizerunek swojej marki oraz pozyskasz dodatkowych klientów, którzy zagwarantują liczne konwersje (np. w postaci zakupu produktu lub skorzystania z usługi).

Ekipa Carted chętnie wesprze Twoją markę w kompleksowych działaniach. Zaplanujemy strategię marketingową i będziemy ją konsekwentnie wdrażać. Naszym celem jest uzyskanie satysfakcjonujących efektów. Napisz do nas maila lub zadzwoń. Rozpocznij współpracę z profesjonalistami.

Agencja marketingowa – FAQ

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat agencji marketingu internetowego?

Co to jest agencja marketingowa?

Agencja marketingowa oferuje wsparcie w zakresie strategii i wykonania działań promocyjnych. Specjalizuje się w analizie rynku, rozpoznawaniu potrzeb konsumentów oraz projektowaniu kampanii, które efektywnie zwiększają rozpoznawalność marki i sprzedaż. Swoją działalność opiera na kompleksowym podejściu do marketingu, wykorzystując zarówno kanały tradycyjne, jak i cyfrowe.

Czym zajmuje się firma marketingowa?

Firma marketingowa zajmuje się szerokim spektrum działań, od analizy rynku, przez strategię marki, po realizację konkretnych kampanii reklamowych w Internecie i poza nim. Obejmuje to m.in. SEO, content marketing, marketing w mediach społecznościowych, reklamy PPC i email marketing. Zadaniem agencji jest zapewnienie spójności komunikacji marki i maksymalizacja jej widoczności.

W jaki sposób agencje marketingowe pomogą Twojemu biznesowi?

Współpraca z agencją marketingową umożliwia skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów i budowanie długotrwałych relacji z obecnymi. Agencje, dzięki specjalistycznej wiedzy i narzędziom, potrafią precyzyjnie analizować dane, dostosowując strategie do zmieniających się trendów i potrzeb rynku. To przekłada się na zwiększenie sprzedaży i budowanie silnej pozycji marki.

Kto powinien zdecydować się na usługi agencji marketingu internetowego?

Usługi agencji marketingu internetowego są przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć widoczność swojej marki online, poprawić wyniki sprzedaży lub optymalizować swoją strategię marketingową. Okazują się one szczególnie wartościowe dla firm, które nie posiadają własnych zasobów do prowadzenia zaawansowanych działań marketingowych lub chcą skorzystać z zewnętrznej ekspertyzy.

Ile kosztują usługi świadczone przez firmy marketingowe?

Koszt usług marketingowych jest zmienny i zależy od wielu czynników, m.in. zakres i skala projektu, wybrane strategie i narzędzia, czy też cel marketingowy. Agencje często oferują elastyczne modele współpracy, od pojedynczych projektów po kompleksową opiekę marketingową. Pozwala to dostosować budżet do potrzeb i możliwości finansowych klienta.

Dawid Perz

Dawid Perz

W branży SEO od ponad 5 lat. Podstaw uczył się sam, starając się pozycjonować własne serwisy internetowe. Dla Carted i SemStart prowadzi różne projekty – od strony usługowych, przez biznesy lokalne aż po większe sklepy e-commerce. Jest właścicielem własnego sklepu internetowego z kosmetykami dla mężczyzn oraz bloga o męskiej tematyce. Prywatnie tworzy własną muzykę, wykorzystując do jej promocji dotychczasową wiedzę z marketingu.

Więcej postów

Powiązane posty

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt