LOADING

Sprzedaż międzynarodowa

Są sklepy, które sprzedają również za granicą. Najczęściej mają kilka wersji językowych, pod dany kraj.

W przypadku otwierania sklepu wielojęzycznego jest kilka technicznych aspektów o których trzeba pamiętać.

Subdomena, katalog czy osobna domena

Przy wersjach językowych jest kilka możliwości:

  1. Wersje językowe można umieścić na subdomenach: https://de.flowersatelier.com/, https://pl.flowersatelier.com/
  2. Mogą być umieszczone w katalogach jak https://flowersatelier.com/de/, https://flowersatelier.com/pl/
  3. Można każdą wersję umieścić na osobnej domenie – np. https://flowersatelier.com, https://flowersatelier.pl , https://flowersatelier.de

To ważna decyzja, bo ma duży wpływ na SEO. Najlepiej jak wersje językowe są umieszczone na głównej domenie, w katalogach (czyli opcja 2 z przykładów wyżej).

Dzięki umieszczeniu kolejnych wersji językowych w katalogu na głównej domenie lepiej będzie się rozchodzić moc i lepsze będzie wzmacnianie poszczególnych wersji językowych.

Są testy i case studies, które potwierdzają tą zasadę (źródło).

Hreflang

Google wprowadził wsparcie dla hreflang właśnie z powodu istnienia stron wielojęzycznych. Sama konstrukcja i wdrożenie nie są trudne – więcej tutaj.

W przypadku sklepu internetowego dużo będzie zależeć od sposobu technicznego wykonania poszczególnych wersji językowych (osobne instalacje czy wtyczka tłumaczeń) oraz od użytego oprogramowania. Do WooCommerce i WordPressa powinniśmy znaleźć wtyczki, które w tym pomogą.

Odpowiednie użycie hreflang pomoże łatwiej rozeznać się botowi w poszczególnych wersjach językowych.

Dużo więcej o prawidłowej implementacji hreflang można przeczytać tutaj.

 

Tłumaczenia angielski na angielski

 

Hreflang daje możliwość ustalenia języka i regionu (kraju) gdzie jest używany. Czyli dobrze znany przykład języka angielskiego – mamy angielski w wersji USA, angielski w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii. Pomiędzy krajami różni się on wymową czy pisownią niektórych słów. Można to uwzględnić przy użyciu hreflang:

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”en” />

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/en-gb/” hreflang=”en-gb” />

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/en-au/” hreflang=”en-au” />

Czyli np. gdybyśmy prowadzili sprzedaż z myślą o Irlandii czy Wielkiej Brytanii to odpowiednio moglibyśmy doprecyzować ustawienia języka za pomocą hreflang.

menu poradnika