LOADING

Pozycjoner, agencja do pozycjonowania sklepu

Marketing i promocję sklepów internetowych opiszemy w osobnym poradniku. W tym miejscu zaznaczymy krótko, że trzeba też zabezpieczyć budżet na takie działania.

Kogo wziąć do pomocy?

Radzimy unikać dużych agencji zajmujących się marketingiem. Przeważnie mają one budżety na kampanie i jak każdy – twierdzą, że są liderami i znają się na rzeczy. Niestety, z dużych agencji wraz z rozwojem jakość udało się utrzymać chyba tylko http://bluerank.com. Sporo innych dużych agencji świadczy usługi poniżej krytyki.

Najlepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie seowca/specjalistę ds. marketingu internetowego/pozycjonera na stałe. Przy dużym sklepie dobry seowiec będzie miał pracy na cały etat. Przy mniejszym sklepie można wziąć kogoś dorywczo lub skorzystać z usług mniejszej, sprawdzonej agencji.

Przykład

Znajomy pozycjoner jest zatrudniony na stałe w dużym sklepie sportowym. Spory ruch (kilkaset tysięcy odwiedzających miesięcznie) oraz bardzo duży asortyment. Ma ręce pełne roboty, przykładowo ostatnio przy rzeczach jak:

  • na stronie były dodawane wersje językowe, które trzeba było zoptymalizować
  • zmieniany był layout strony i struktura – oprogramowanie sklepu było pisane na nowo z uwzględnieniem konkretnych potrzeb tego biznesu. Pozycjoner na bieżąco współpracował z firmą zewnętrzną, która tworzyła oprogramowanie i dbał o to, by skrypt był odpowiednio napisany pod kątem pozycjonowania
  • współpracował na bieżąco z zewnętrzną agencją, która zajmuje się linkowaniem

Jest jeszcze jedna duża zaleta, wspomniana w ostatnim podpunkcie.

Duże serwisy czasem wymagają linkowania, szczególnie gdy konkurencja jest bardzo silna. Pozycjoner zajmie się wyszukaniem najlepszej agencji do współpracy i będzie stale kontrolował ich prace.

Dobry pozycjoner będzie miał wyczucie, które techniki pozycjonowania i linki są do przyjęcia, by osiągnąć sukces a których należy unikać. Dlatego to on może najlepiej kontrolować zewnętrzną agencję.

Taka osoba pomoże nie tylko przy optymalizacji czy linkowaniu, ale będzie też brała udział w rozwoju strony, współpracując z innymi pracownikami.

menu poradnika