LOADING

Podpięcie Dotpay

Do obsługi płatności zdecydowaliśmy się na Dotpay. Podpięcie pod WooCommerce jest bardzo proste.

Zanim przejdziemy do szczegółów, warto przypomnieć że jest opcja założenia konta testowego. Dzięki niemu możemy podpiąć testowego Dotpay pod nasz sklep i sprawdzić czy nam odpowiada i czy wszystko działa prawidłowo:

dotpay-konto-testowe

My jednak już się zdecydowaliśmy, więc podpinamy realne konto. Zanim zaczniemy działać przy samym WooCommerce to trzeba zalogować się do naszego konta Dotpay.

Tam należy przejść do Ustawienia -> Powiadomienia -> Konfiguracja URLC.

dotpay-urlc

Odznaczamy opcję Blokuj zewnętrzne urlc a zaznaczamy opcję HTTPS verify:

dotpay-konfiguracja

Teraz pozostało pobrać wtyczkę do WooCommerce ze strony Dotpay stąd.

Jak widać na stronie Dotpay można za darmo pobrać wtyczki do innych popularnych sklepów:

dotpay-wtyczki

Do naszych zastosowań wtyczka od Dotpay działała bez problemu.

Jeśli by jednak ktoś potrzebował większej liczby opcji to można sprawdzić wtyczkę od WP Desk, która kosztuje 99zł (można ją znaleźć tutaj).

Gdy już pobraliśmy wtyczkę, przechodzimy do Wtyczki -> Dodaj nową, u góry klikamy Wyślij wtyczkę na serwer:

dodanie-wtyczki-menu

Następnie wybieramy plik z wtyczką Dotpay, klikamy Zainstaluj a następnie Włącz.

dodanie-wtyczki

Po włączeniu wtyczki trzeba przejść do ustawień WooCommerce, zakładka Zamówienie. Na końcu powinno znajdować się nowe menu Dotpay:

woocomerce-menu-dotpay

Konfiguracja jest bardzo prosta. Trzeba tylko podać ID i PIN. Powinien pojawić się komunikat z informacjami gdzie je znajdziemy w panelu Dotpay. Wystarczy zapisać te informacje i to tyle.

aktywacja-dotpay

Teraz dokonując kupna powinna pojawić się dodatkowa opcja umożliwiająca zapłacenie poprzez Dotpay. Oczywiście warto przetestować czy wszystko działa poprawnie. Podczas zakupu zostaniemy przeniesieni na stronę banku a po opłaceniu wrócimy do sklepu – powinniśmy zobaczyć komunikat o sukcesie.

Może się zdarzyć, że przelew się nie uda i pojawi się błąd jak w przykładzie niżej:

dotpay-blad-platnosci

Ta wiadomość mówi tylko o błędzie, ale co było jego przyczyną?

Aby to sprawdzić, należy zalogować się do panelu Dotpay i przejść i góry do zakładki Logi.

dotpay-logiZnajdziemy tutaj informacje o wszystkich (udanych i nieudanych) transakcjach.

Jak widać, mamy tutaj naszą błędną transakcję. Okazało się, że transakcja odbywała się na nieszyfrowanej wersji strony (http) co wywołało błąd. Tu aby go usunąć wystarczyło dobrze ustawić przekierowania na HTTPS dzięki czemu przelew był zrealizowany bez problemu.

menu poradnika