LOADING

Merchant Center

Jest duża szansa, że prowadząc sklep będziemy mogli promować nasze produktu poprzez Google Merchant Center, czyli reklamę produktową, dobrze znaną z wyników:

przyklad-merchant-center

Aby móc promować produkty w taki sposób, poza kontem w Adwords, potrzebne jest też konto Merchant Center.

Następnym krokiem jest załadowanie produktów z naszego sklepu do Merchant Center. W tym celu trzeba wygenerować odpowiedni plik XML i dodać go do feeda w Merchant Center.

Tu mogą pojawić się problemy. W niektórych skryptach sklepowych nie ma gotowych rozwiązań i potrzebna jest pomoc programisty, by wygenerować odpowiedni plik.

Na szczęście w przypadku WooCommerce jest kilka wtyczek, które zajmują się integracją z Merchant Center. Testowaliśmy kilka i według nas najlepiej spisała się wtyczka Google Merchant Center XML – WooCommerce od WP Desk.

Duży plus tej wtyczki to bezproblemowa aktualizacja feeda – po stronie WooCommerce możemy sobie zdefiniować jak często ma być regenerowany plik feeda a po stronie Merchant Center jak często ma być pobierany.

Jak widać niżej, dla wygody rozbiliśmy sobie pliki feedów na poszczególne kategorie, co daje możliwość łatwiejszego zarządzania reklamą:

google-merchant-feedy

Sama konfiguracja jest prosta, na stronie WP Desk jest szczegółowa instrukcja konfiguracji zarówno wtyczki jak i ustawień w Merchant Center.

menu poradnika