LOADING

Instagram i sociale przy prowadzeniu sklepu internetowego

Social media są bardzo istotne przy prowadzeniu sklepu internetowego, stąd warto poświęcić im fragment tego poradnika. Nie każdy rodzaj social media będzie odpowiedni do danej branży, ale zawsze warto skupić się przynajmniej na tych podstawowych.

Są to:

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter

Oczywiście są jeszcze inne jak choćby Snapchat, ale tu już muszą być używane przez naszą grupę docelową.

Na których z powyższych powinien mieć konto nasz sklep internetowy?

Zależy od czasu i środków. Podstawą dalej jest Facebook i od niego warto zacząć. Jeśli jednak mamy możliwość to często Instagram i Twitter będą dobrym uzupełnieniem obecności naszego sklepu w social mediach.

Trzeba pamiętać, że dość długo rozkręca się bazę obserwujących. Z Facebookiem przeważnie przyrost jest najszybszy, ale już na Instagram czy Twitter raczej się to ciągnie. Ile? Czasem trzeba nawet 2-3 lat, by zbudować dość duże grono obserwujących. Dlatego im szybciej zaczniemy działać w świecie social media, tym lepiej.

Ważne jest odpowiednie promowanie social media w ramach naszego sklepu internetowego. Najczęściej na początku to właśnie tutaj najłatwiej będzie zdobyć nowych obserwatorów.

Kolejna sprawa to regularne prowadzenie konta czy kont w social mediach. Tylko w ten sposób uda się utrzymać aktywność obserwujących osób oraz rozwijać dalej konto. W końcu raczej nikt nie polubi danego profilu FB jeśli ostatni post został opublikowany np. pół roku temu.

Jak można wykorzystać konta w social media? Jest kilka powodów, główne z nich to:

  • Utrzymywanie kontaktu z naszymi klientami / potencjalnymi klientami
  • Budowa marki
  • Zwiększanie sprzedaży za pomocą promocji czy prezentowania nowych ofert obserwującym profil
  • Możliwość zbudowania dodatkowego kanału sprzedaży – np. Facebook dodał możliwość założenia sklepu w ramach konta, są też profile Instagram, które sprzedają sporo przedmiotów

Jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem, można zatrudnić agencję lub freelancera do prowadzenia kont social media.

Jest wiele zalet takiego rozwiązania. Najważniejsza to oczywiście więcej czasu na inne rzeczy związane z biznesem. Poza tym osoba zajmująca się profesjonalnie prowadzeniem kont social media będzie robiła to po prostu lepiej od nas co przełoży się na statystyki konta (odsłony, przekliki itp.).

Osoby szukające więcej informacji o nowościach w świecie social media mogą zaglądać na socialmediatoday.com, który wyczerpująco przedstawia nowości ze świata różnych aplikacji socialowych.

Natomiast jeśli ktoś chce poczytać konkretniej na temat prowadzenia kont w portalach social media, jak rozwijać bazę obserwujących itp. to dużo ciekawych poradników można znaleźć na socialmediaexaminer.com.

menu poradnika