LOADING

Dodanie Produktu w WooCommerce

Produktami zarządza się z menu Produkty, w lewej sekcji menu. Możemy tu nie tylko dodać produkt, ale też kategorie, tagi czy atrybuty.

woocommerce-produkty

W dalszej części zobaczymy jak wygląda dodanie produktu i jakie są tutaj możliwości.

Po kliknięciu Dodaj produkt mamy pola podobne przy dodawaniu zwykłego posta w WP. U góry należy wpisać nazwę produktu, a niżej zdefiniować opis.

woocommerce-opis-produktu

Z prawej strony możemy przyporządkować produkt do kategorii, można też utworzyć z tego miejsca nową kategorię dla danego produktu.

Jeśli produkt ma więcej cech, w naszym przypadku mogą to być rzeczy jak kolor kwiatów, rodzaj donicy to można utworzyć dodatkowe tagi.

Później można je wykorzystać w nawigacji, by użytkownik łatwiej odnalazł przedmiot jakiego szuka.

woocommerce-kategorie

W prawej kolumnie definiujemy również obrazki produktu – obrazek główny oraz galerię pozostałych zdjęć.

woocommerce-obrazki-produktu

Niżej, pod polem opisu znajdziemy kilka zakładek z ważnymi informacjami o produkcie jak cena, ilość itd.

Na początku należy zastanowić się czy nasz produkt należy do kategorii Prosty produkt, Grupowy czy może ma warianty.

  • Produkt prosty to pojedynczy produkt, z konkretną ceną.
  • Jeśli chcemy sprzedać grupę produktów to wybieramy produkt grupowy.
  • Gdy produkt występuje w wariantach to wybieramy produkt z wariantami. Dobrym przykładem produktu z wariantami może być np. t-shirt dostępny w kilku rozmiarach.

W przypadku prostego produktu wystarczy podać cenę w ustawieniach głównych. Można też podać cenę oraz cenę promocyjną, co wtedy w sklepie będzie pokazane jako promocja:

woocommerce-ustawienie-ceny

Przy okazji ciekawostka – nad polem cena widzimy też checkboxy Wirtualny, Do pobrania. To jeszcze jedna zaleta WooCommerce – możliwość sprzedaży wirtualnych przedmiotów jak ebooki, kursy itp.

Różni się wtedy nieco proces zakupowy, bo odchodzą koszty wysyłki.

Dalej przechodzimy do zakładki Magazyn.

Tutaj zarządzamy ustawieniami magazynu dla konkretnego produktu. Możemy ustalić ile sztuk znajduje się w magazynie, czy jest na stanie.

Tak naprawdę dużo tu zależy od konkretnego asortymentu i każdy właściciel sklepu internetowego może tu porobić różne kombinacje – np. ktoś może mieć prosty magazyn, nie podając konkretnej liczny produktów.

woocommerce-magazyn

Przyjrzymy się jak działa w praktyce produkt z wariantami. Aby pracować na wariantach, trzeba z listy Dane produktu wybrać Produkt z wariantami.

W naszym sklepie sprzedajemy kwiaty doniczkowe. Sama doniczka mocno wpływa na cenę końcową – plastikowa jest kilka razy tańsza niż doniczka ceramiczna.

To przykład prostego wariantu dla konkretnego kwiatka. Dzięki temu nie musimy tworzyć dwóch osobnych produktów dla tego samego kwiatka różniących się donicą. Można tu utworzyć jeden produkt i dodać donicę jako wariant.

Aby to zrobić przechodzimy do sekcji Atrybuty i dodajemy nowy atrybut.

Jak widać na przykładzie, nasz nowy atrybut nazwaliśmy Donica. W polu tekstowym podajemy wszystkie możliwe warianty oddzielając je pionową linią |. Dodatkowo trzeba zaznaczyć:

  • Widoczny na stronie produktu
  • Dla wariantów

Jeśli nie zaznaczymy checkboxa Dla wariantów, to atrybut nie będzie dostępny przy wariantach cenowych.

warianty-atrybutyGdy zapiszemy atrybuty, przechodzimy do sąsiedniej zakładki Warianty i tutaj z górnej listy wybieramy Utwórz warianty z dostępnych atrybutów. To nam utworzy wszystkie możliwe kombinacje produktu na bazie utworzonych atrybutów.

W naszym przykładzie będą to oczywiście tylko dwa warianty – plastikowa i ceramiczna.

woocommerce-zdefiniowane-warianty

Teraz trzeba dla każdego wariantu ustalić jego parametry. Klikamy na każdy z wariantów i rozwinie się lista opcji jak na przykładzie niżej:

woocommerce-definicja-ceny-wariantu

Opcji jest sporo, ale najczęściej trzeba tu tylko ustalić cenę konkretnego wariantu, a reszta może pozostać domyślnie.

Zapisujemy zmiany.

Po przejściu na podstronę produkt przed koszykiem pojawi się lista wyboru, w naszym przypadku o nazwie Donica. Z listy kupujący musi wybrać czy chce donicę plastikową czy ceramiczną i końcowa cena zostanie odpowiednio przeliczona.

Do momentu wyboru przycisk Dodaj do koszyka pozostaje nieaktywny.

woocommerce-wybor-wariantu

Dodawanie produktu – podsumowanie

Jak widać dodawanie produktu w WooCommerce jest bardzo proste i intuicyjne, szczególnie dla osób znających już WordPressa.

Mamy tu wiele możliwości konfiguracji produktu, większość z nich nie będziemy używać przy prostych produktach.

Jeśli jednak produkt ma wiele wariantów czy atrybutów to i z tym WooCommerce poradzi sobie bez problemu.

menu poradnika