Termin Unique Visitors (pol. unikalni użytkownicy) określa unikatowych, niepowtarzalnych internautów odwiedzających daną witrynę w sieci albo używających aplikacji internetowej. Osoby te są identyfikowane na podstawie adresu IP albo ciasteczek (ang. cookies) zapisanych w przeglądarce po wejściu na stronę www. Wskaźnik jest dokładniejszy niż liczba pojedynczych wizyt w serwisie, gdyż lepiej obrazuje realne grono odbiorców treści (teoretycznie duża ilość odsłon mogłaby być wygenerowana przez zaledwie jednego lub kilku powtarzających się użytkowników).

Metoda pomiaru Unique Visitors poprzez pozostawianie ciasteczek jest obarczona błędem wynikającym z faktu, iż w praktyce mierzona jest liczba urządzeń (komputerów, tabletów czy smartfonów), z których w rzeczywistości może korzystać więcej osób. Jednocześnie warto zauważyć, iż jeden człowiek może wykorzystywać do pracy lub rozrywki kilka laptopów czy telefonów komórkowych, co także przekłamuje wynik. Dodatkowo wpływ na miarodajność techniki pomiarowej ma używanie trybu incognito przeglądarki oraz czyszczenie cookies. Jednym z najpopularniejszych narzędzi analitycznych wykorzystywanych do sprawdzania liczby Unique Visitors jest Google Analytics.