słownik pojęć marketingowych
Subdomena – co to jest, definicja
Subdomena – definicja. Co to jest?

Adres należący do domeny głównej, pozwalający rozdzielić ją od innych podstron. Jeśli właściciel prowadzi witrynę z wiadomościami o adresie conowego.com, to podkategoria z wieściami dotyczącymi wydarzeń sportowych będzie subdomeną sport.conowego.com. Sam przedrostek wskazujący na jej obecność znajduje się zawsze na lewo od głównego URL. Algorytmy wyszukiwarek traktują je jako osobne strony, aczkolwiek należy pamiętać, że jeśli główna domena zostanie zlikwidowana, wszystkie jej podkategorie również znikną. Plusem tego rozwiązania jest w zdecydowanej większości brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. W ramach jednej witryny można mieć zatem w zasadzie kilka całkowicie odmiennych elementów.
Kiedy przydają się subdomeny?
Oprócz wyróżnienia różnego rodzaju kategorii subdomeny przydają się także na przykład do tworzenia bloga albo forum dyskusyjnego w ramach danej strony. Umożliwiają także stworzenie różnych wersji językowych – rolę przedrostka pełnią wówczas skróty odnoszące się do różnych krajów na przykład en.conowego.com albo cz.conowego.com. Niektórzy właściciele za pomocą subdomen wyodrębniają też swoje sklepy, a wiele firm korzysta ze specjalnych, dedykowanych adresów e-mail.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v