słownik pojęć marketingowych
Strona docelowa – co to jest, definicja
Strona docelowa – definicja. Co to jest, jaką pełni funkcję

Witryna, do której kieruje link kampanii reklamowej nazywana, czyli strona docelowa to miejsce, gdzie przekierowywany jest ruch z reklam w modelu CPC (np. Google Ads). Stanowi ona bardzo istotny element wpływający na sprzedaż, a jej wygląd i funkcjonalność oraz dostępność dla użytkowników różnych urządzeń przekłada się na efektywność prowadzonych działań i wyniki sprzedażowe. Może to być zarówno landing page pojedynczego produktu lub usługi, jak i podstrona określonej kategorii produktowej w sklepie internetowym.
Jak powinna być zbudowana dobra strona docelowa?
Odpowiednia budowa strony docelowej jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na powodzenie całości działań ukierunkowanych na sprzedaż czy pozyskiwanie danych kontaktowych do nowych, potencjalnych klientów. Powinna zawierać treści zachęcające internautę do zapoznania się z naszą ofertą i posiadać dobrze zaprojektowane przyciski CTA (ang. Call-To-Action). Analizując efektywność stworzonej witryny landing page powinniśmy wziąć pod uwagę miarę, jaką jest współczynnik konwersji – im wyższy, tym lepiej dla nas.
Treści zawarte na stronie docelowej powinny być unikatowe i zgodne z zasadami pozycjonowania SEO, nawet jeśli ich głównym zadaniem jest pozyskiwanie ruchu z kampanii CPC (chyba że zdecydujemy się na zabronienie botom indeksowania podstrony). Przejrzystość i prostota nawigacji zdecydowanie pozytywnie wpływa na podniesienie ilości i jakości konwersji uzyskanych poprzez witrynę sprzedażową. Dobrą praktyką jest także zamieszczenie zachęcających fotografii oraz infografik opisujących zalety danego produktu czy usługi.
Projektując stronę docelową kampanii Google Ads, warto zadbać także o odpowiedzenie na potencjalne pytania internautów w formie FAQ. Dzięki temu rozwiejemy ewentualne wątpliwości i zwiększymy prawdopodobieństwo finalizacji sprzedaży. Podstrona sprzedażowa powinna być także zoptymalizowana pod kątem prawidłowego wyświetlania zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Nieodzowne jest zatem zastosowanie technologii RWD, czyli responsywnego landing page.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v