fbpx

słownik pojęć marketingowych

Strona docelowa – co to jest, definicja

Strona docelowa – definicja. Co to jest, jaką pełni funkcję

Strona docelowa - co to jest, definicja

Witryna, do której kieruje link kampanii reklamowej nazywana, czyli strona docelowa to miejsce, gdzie przekierowywany jest ruch z reklam w modelu CPC (np. Google Ads). Stanowi ona bardzo istotny element wpływający na sprzedaż, a jej wygląd i funkcjonalność oraz dostępność dla użytkowników różnych urządzeń przekłada się na efektywność prowadzonych działań i wyniki sprzedażowe. Może to być zarówno landing page pojedynczego produktu lub usługi, jak i podstrona określonej kategorii produktowej w sklepie internetowym.

Jak powinna być zbudowana dobra strona docelowa?

Odpowiednia budowa strony docelowej jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na powodzenie całości działań ukierunkowanych na sprzedaż czy pozyskiwanie danych kontaktowych do nowych, potencjalnych klientów. Powinna zawierać treści zachęcające internautę do zapoznania się z naszą ofertą i posiadać dobrze zaprojektowane przyciski CTA (ang. Call-To-Action). Analizując efektywność stworzonej witryny landing page powinniśmy wziąć pod uwagę miarę, jaką jest współczynnik konwersji – im wyższy, tym lepiej dla nas.

Treści zawarte na stronie docelowej powinny być unikatowe i zgodne z zasadami pozycjonowania SEO, nawet jeśli ich głównym zadaniem jest pozyskiwanie ruchu z kampanii CPC (chyba że zdecydujemy się na zabronienie botom indeksowania podstrony). Przejrzystość i prostota nawigacji zdecydowanie pozytywnie wpływa na podniesienie ilości i jakości konwersji uzyskanych poprzez witrynę sprzedażową. Dobrą praktyką jest także zamieszczenie zachęcających fotografii oraz infografik opisujących zalety danego produktu czy usługi.

Projektując stronę docelową kampanii Google Ads, warto zadbać także o odpowiedzenie na potencjalne pytania internautów w formie FAQ. Dzięki temu rozwiejemy ewentualne wątpliwości i zwiększymy prawdopodobieństwo finalizacji sprzedaży. Podstrona sprzedażowa powinna być także zoptymalizowana pod kątem prawidłowego wyświetlania zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Nieodzowne jest zatem zastosowanie technologii RWD, czyli responsywnego landing page.